Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

fijn als er mensen positieve ervaringen hebben met bjz etc... maar ik niets anders dan slecht als vader zijnde....

maar bij mij gaat het niet om omgang dat heb ik altijd gehad dat moet ik heks nageven omgang heeft ze nooit gefrustreerd. De situatie nu is gewoon dat dochter 14 bij mij wilt wonen en heks niet meewerkt en jeugdzorg alles klakkeloos gelooft wat heks verteld zonder ook maar dochter te vragen hoe het zit die hebben ze 6 maanden geleden voor het laatst gesproken dus tja.... maar dat is een ander onderwerp
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Vreselijk. Volgens mij heb ik nog niet echte succesverhalen gelezen, op 1 na.
fred1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2014, 21:12

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door fred1968 »

Sinds dat ik en mijn ex uit elkaar zijn is er door mijn ex geen enkele mogelijkheid van dat ik de kinderen kan zien.
Mijn ex heeft op haar eigen houtje jeugdhulp ingeschakeld om een traject te willen starten voor omgang regeling en afspraken te maken, echter is het niet mogelijk om met mij ex af spraken te maken, want het er is alleen maar mogelijk wat mijn ex wil.

Jeugdhulp gaat hier zonder iets te vragen aan mij meteen akkoord met mijn ex voorstel(len) en als ik er mijn mening over wil geven wordt ik tijdens de gesprekken bij jeugdhulp in de reden gevallen en krijg ik te horen, hier gaan we het niet over hebben want dat is al besproken en afgesproken, terwijl mij nooit is gevraagd van hoe ik er tegen aan kijk.

Mijn ex houdt bewust de kinderen bij mij weg, mag maar 1 keer in de week telefonisch contact, en mag 1 keer per week een mail sturen naar mijn ex om te vragen of er nog iets te melden is, maar meestal is het een korte antwoord van mijn ex, nee niks te melden.

Mijn ex vindt ook niet nodig om uit haar eigen beweging iets te melden als er tussentijds gebeurt met de kinderen, want mijn ex vindt dat kan ook wel tijdens mail contact.

Hier heb ik ook mijn mening over gegeven bij jeugdhulp, maar vinden het een prima afspraak en doen er dus ook niks mee.

Twee van de kinderen zijn in de afgelopen periode ook jarig geweest, maar mocht op de dag dat ze jarig waren niet bellen om te feliciteren, want dat kon dan wel op de dag als we telefonisch contact hadden.
Een verjaardag cadeau geven is onmogelijk en staat mijn ex ook niet toe, en hier gaat wederom jeugdhulp in mee.

Ik ben dus dan ook zeer ontevreden over hoe jeugdhulp hier mee om gaat, want alles wat mijn ex aandraagt of zegt gaat jeugdhulp meteen mee akkoord en als ik er iets over wil melden dan is het niet mogelijk want het is al besloten omdat mijn ex dat wilde.

Het probleem is dat ik ook niet zo maar de gesprekken kan stoppen, want dan zou het voor mij nog moeilijker worden om de kinderen te kunnen gaan zien, want ik heb dan de traject gestopt en dat zal dus dan ook gezien worden als dat ik het allemaal niet serieus neem.

Het is me zelfs door raad van kinderbescherming aangeraden om het traject te bewandelen en dat ik maar moest gaan hopen dat mijn ex het traject zal stoppen, want dan heb ik een kans.

Melding maken bij het amk heeft ook geen enkele zin, want als ik daar meld dat ik me zorgen maak om de kinderen en dat ik dus een zorgmelding wil doen, dan wordt ik niet serieus genomen en krijg ik de mededeling, jeugdhulp zal wel weten wat ze doen.

Ik ben dus dan ook radeloos en voel me enorm machteloos van het gevoel dat ik nergens terecht kan en dat mijn ex samen met jeugdhulp er alles aan doen om mij zoveel mogelijk te beperken in het zien van de kinderen.

Misschien dat iemand hier mij advies en raad kan geven, want ik ga er geestelijk aan onder door.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

fred1968 schreef: Mijn ex heeft op haar eigen houtje jeugdhulp ingeschakeld om een traject te willen starten voor omgang regeling en afspraken te maken.
Je hele verhaal is voor mij herkenbaar, maar ik haal even deze strohalm er tussen uit. Goed dat je hem zelf benoemd. Ik heb ook zo´n hex waar geen afspraken mee te maken zijn en die alles maar heeft laten doen door anderen, vooral door de instanties en de rechtbank.

Je hex ziet dus kennelijk wel het belang in dat er een omgangsregeling gaat komen tussen jou en de kinderen. Dat is positief. Dan kan je maar een ding doen: dit spelletje gaan meespelen. Helaas is daar veel geduld voor nodig, omdat ambtenaren traag zijn: vergaderen en nog eens vergaderen, te weinig personeel, afwachten en nog eens afwachten.

Ik ga er even vanuit dat de kinderen onderen onder toezicht staan (ots)? Zo ja, dan ben je afhankelijk van de grieven van jeugdzorg, zelfs in de rechtzaal hebben ze enorm veel te vertellen. Staan ze niet onder toezicht dan heeft jeugdzorg geen klap te vertellen en kan je nu al een procedure gaan opstarten voor een goede omgangsregeling, waarbij je eerst eens moet gaan overdenken hoe jij wil dat die eruit gaat zien. Is er een ots, dan rustig meewerken met jeugdzorg en zodra die partij eruit geschopt is, kan je alsnog een procedure opstarten tegen je hex.

Nog een tip: zodra jeugdzorg de blunder begaat door bij een ots verlenging te stellen dat ze een omgangsregeling willen opstellen, dan is het jou kans om bij de kinderrechter te gaan aangeven dat daar een ots helemaal niet voor bedoeld is. De kans is dan aanzienlijk dat de rechter met je meegaat en een ots verlenging nietig verklaart. De weg is dan vrij gemaakt om een procedure op te starten, zonder jeugdzorg als stoorzender op de voorgrond.

Het hangt er nu dus vanaf of er wel of geen ots is, ik kan dat niet uit je verhaal opmaken.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
fred1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2014, 21:12

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door fred1968 »

De kinderen staan niet onder toezicht, en het traject is inmiddels gestart.
het heeft ruim 2 maanden geduurd voordat er een intake gesprek kwam, en daarna nog eens ruim 2 maanden voordat de eerste gesprek gezamenlijk was, dus met mijn ex en jeugdhulp.

Inmiddels zijn er nu 2 gesprekken geweest en de eerste keer dat ik de kinderen kan gaan zien is op 10 januari.
Helaas is er op geen enkele wijze mogelijk dat ik de kinderen ook eerder kan zien, in verband met de feestdagen en de verjaardag van de jongste die op 25 december jarig is.

Mijn ex houdt dus alle afstand tussen de kinderen en mij, terwijl ze voor de buitenwereld wil laten geloven dat ze de kinderen een vader gunnen, maar ondertussen houdt ze de kinderen bij mij weg.

Nu is mijn vraag eigenlijk over welke procedure heb je het precies en waar kan ik dan terecht?

Aangezien ik nu in dit gedwongen (zo voelt het) traject zit en mijn ex de eis heeft gesteld om omgang met begeleiding te willen en deze dan ook vanaf 10 januari start.
Het is namelijk een traject van een maand of 6 tot 7 waarin dan om de twee weken gesprekken zijn om te kijken of er goede afspraken mogelijk is, en om de twee weken dat ik dan de kinderen 1.5 uur kan zien met begeleiding van jeugdhulp erbij.

na dit traject zal er dan afspraken moeten zijn en zou het zo moeten zijn dat er afspraken zijn dat de kinderen eens per week in het weekend een dagje zouden kunnen zien.
Het liefst zou ik de kinderen dan het hele weekend bij me willen hebben, maar dat gaat helaas niet omdat ik te klein woon en niet voldoende slaapplek heb.

Maar ik ben er van overtuigd dat mijn ex geen afspraken zal maken tijdens het traject, en mocht er wel afspraken komen dan zal mijn ex zich er niet aan houden.

Jeugdhulp heeft ook al gezegd tijdens het tweede gesprek, mocht er geen afspraken komen of tussentijds 1 van de ouders er mee willen stoppen (het traject) dan zou jeugdhulp een rapport op moeten maken en doen ze een zorg melding en zal het via de rechter verlopen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

Een rapport plus naar de rechter betekent domweg dat de kinderen een ots krijgen, omdat de kinderen bekneld zitten tussen beide ouders vanwege het niet kunnen maken van goede afspraken. Concreet betekent dat dat jeugdzorg je van alles en nog wat kan gaan opleggen.

Met een procedure opstarten bedoel ik een procedure om een omgangsregeling tot stand te brengen. Een verzoek daarvoor kan je via een advokaat indienen. Nu er (nog) geen ots is, zou ik daarvoor kiezen als ik jou was, dan houdt je de dikke vinger van jeugdzorg buiten de deur, anders gaat alles nog veel langer duren, denk gerust aan jaren en dan nog weet je niet of je wel de regeling krijgt die jezelf wil.

Verder zijn begeleide momenten ervoor om te kijken of er een affectieve relatie is tussen jou en de kinderen en (klinkt cru) of je wel een goede vader bent. Soms zien ze dat gelijk, soms duurt dat wat langer. Laat je absoluut niet uit de tent lokken als zaken langer duren dan jezelf zou willen. Blijf rustig, hoe moeilijk dat nu ook is.

Hoe is de relatie met je kinderen? En wat is de reden waarom je hex naar jeugdzorg is gestapt? Zijn er minder fijne zaken aan vooraf gegaan?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Ik begrijp niet dat jeugdhulp dit zo klakkeloos aanneemt van je ex. Op grond van wat mag je ze niet zien ?
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

robb schreef:Ik begrijp niet dat jeugdhulp dit zo klakkeloos aanneemt van je ex. Op grond van wat mag je ze niet zien ?

begrijpen doet niemand het maar het word echt heel vaak gedaan. Ook ervaring mee. En ben lang niet de enige zoals je misschien al genoeg verhalen gelezen hebt.

Nu kunnen ze bij mij gelukkig iets minder omdat kind 14 is en als ze niet wil praten met iemand dan kan ze gewoon nee zeggen... En tja dat gebeurd dus ook ondanks wat moeder en jeugdzorg ook willen.... zolang het leven van het kind niet in gevaar is kunnen ze niets opleggen. En de dag dat ze 16 word kan ze min of meer zo de deur uit lopen. Helaas duurt dat nog 2 jaar maar als de rechtsgang niets oplevert zal het daar wel op uit draaien uiteindelijk!
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Het is toch verschrikkelijk, kan er niet bij dat ze spreken over 'belang van de kinderen' en er dan zo onzorgvuldig mee om gaan. Heb me hier duidelijk in vergist. Is het echt zo dat ze met 16 kunnen gaan waar ze willen, ik meende met 18 pas ?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

Daniel schreef:De situatie nu is gewoon dat dochter 14 bij mij wilt wonen en heks niet meewerkt en jeugdzorg alles klakkeloos gelooft wat heks verteld zonder ook maar dochter te vragen hoe het zit die hebben ze 6 maanden geleden voor het laatst gesproken dus tja.... maar dat is een ander onderwerp
Wellicht een hele andere insteek: kan je dochter een brief schrijven naar de gezinsvoogd met daarin haar wens om bij jou te wonen? Op die manier wordt bjz in een positie gedwongen om je dochter alleen te spreken over haar wens. Gaan ze daar niet in mee, dan handelen ze in strijd met het belang van het kind, wat een reden kan zijn om jeugdzorg er bij de volgende verlenging van de ots uit te werken.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
fred1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2014, 21:12

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door fred1968 »

Het feit dat ik de kinderen niet mag zien van mijn hex is omdat een gezinscoach en jeugdzorg richting mijn hex verhalen heeft op gehangen die niet waar zijn en verhalen verdraait hebben zodat mijn hex zegt dat ik de kinderen niet kan zien.

Met kerst is mijn jongste jarig, maar verjaardag vieren met de kinderen is er niet bij, met de kerst samen zijn met de kinderen zal ook niet gebeuren want mijn ex vindt dat niet goed en jeugdhulp vindt het ook allemaal maar best, en ik kan niet zeggen dat jeugdhulp in het belang van de kinderen denkt, laat staan rekening houden met wat de kinderen willen.

Ben gisteren en vandaag op de scholen geweest van de kinderen, en de kinderen hebben dagelijks er over op school dat ze hun papa missen en dat ze graag naar hun papa willen, en als dan de leerkracht met de kinderen over in gesprek gaan, zeggen de kinderen ook dat ze niet van hun moeder mogen, ik heb met de scholen ook overlegt of de school geen zorgmelding willen maken omdat de kinderen zelf aangeven dat ze graag naar hun papa willen en dat het niet mag van hun moeder, de leerkracht heeft mij toe gezegd om hier over in gesprek te gaan met de schoolraad en ik binnenkort meer van zal horen.

Misschien helpt het als de scholen ook aangeeft van hoe mijn hex de kinderen bij mij weg houdt en dat jeugdhulp er totaal niks aan doet.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Ze moeten zo'n zorgmelding toch wel serieus nemen vanuit school zou je denken. Sterkte.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

fred1968 schreef:
Ben gisteren en vandaag op de scholen geweest van de kinderen, en de kinderen hebben dagelijks er over op school dat ze hun papa missen en dat ze graag naar hun papa willen, en als dan de leerkracht met de kinderen over in gesprek gaan, zeggen de kinderen ook dat ze niet van hun moeder mogen, ik heb met de scholen ook overlegt of de school geen zorgmelding willen maken omdat de kinderen zelf aangeven dat ze graag naar hun papa willen en dat het niet mag van hun moeder, de leerkracht heeft mij toe gezegd om hier over in gesprek te gaan met de schoolraad en ik binnenkort meer van zal horen.
Als de kinderen aangeven dat ze papa missen en zelfs aangeven dat ze van mama niet naar jou mogen is dat een vorm van psychische kindermishandeling. Je kan gaan zitten wachten tot school een melding gaat doen met de kans dat ze er zich niet mee willen bemoeien en niets doen. Je kan ook zelf een melding gaan doen bij het AMK:

http://www.amk-nederland.nl

Het AMK is onderdeel en het voorportaal van Buro Jeugdzorg, zeg maar de kliklijn richting Jeugdzorg. Ik ben geen voorstander van BJZ, maar in feite heb je niets te verliezen. Andere optie die je hebt is een procedure gaan opstarten om een omgangsregeling tot stand te krijgen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
fred1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2014, 21:12

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door fred1968 »

Zelf heb ik ook al eens een melding van zorg uit willen spreken bij amk, maar ze namen mij toen niet serieus en zeiden ook meteen door de telefoon dat ze er niks mee zouden doen.

Ik heb toen laten weten dat ik verbaasd was en dat ik dus dan maar een andere weg zou gaan bewandelen, wat toen overigens is opgevat als dat ik mijn ex wel iets aan zou gaan doen en dit is weer door amk gemeld bij jeugdzorg met de mededeling dat ik wel eens een drama aan zou kunnen aan richten en dit is toen door een gezinscoach gemeld aan mijn ex.

kortom amk en jeugdzorg doen gewoon helemaal niks en verdraait alles zodat ik in het negatieve kom te staan.

Gelukkig heb ik de toezegging van een school van 1 van mijn kinderen dat ze zorgen maken en een melding zullen doen, omdat ze zorgen maken omdat de kinderen mij missen en graag willen zien, maar niet mogen van moeder, terwijl mijn ex bij gesprekken bij jeugdhulp het beste voor de kinderen wil en ook dat de kinderen een vader nodig heeft, maar ondertussen al wel 6 maanden de kinderen bij mij weg houdt.

Er loopt dan ondertussen wel een traject via jeugdhulp om een omgangsregeling te starten, maar ze rekken het allemaal zo lang mogelijk en ondertussen zie ik de kinderen niet.

Nu is al wel een datum bekent van wanneer ik de kinderen kan gaan zien waar begeleiding bij aanwezig is, maar het blijft dat mijn ex geloofd wordt met wat ze ook zegt en ik wordt niet geloofd, maar ik ben wel benieuwd als de school een melding gaat doen wat er dan gedaan zal worden.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

fred1968 schreef:
Ik heb toen laten weten dat ik verbaasd was en dat ik dus dan maar een andere weg zou gaan bewandelen, wat toen overigens is opgevat als dat ik mijn ex wel iets aan zou gaan doen en dit is weer door amk gemeld bij jeugdzorg met de mededeling dat ik wel eens een drama aan zou kunnen aan richten en dit is toen door een gezinscoach gemeld aan mijn ex.
Klopt, maar wellicht wordt dit zo gedaan met allerlei gezinsdrama´s van de afgelopen jaren in het achterhoofd. Dat die drama´s vaak het gevolg zijn van een veel te voorzichtige houding van jeugdzorg willen ze maar niet begrijpen. Let maar eens op als er weer zoiets gebeurd: bijna altijd is jeugdzorg al bij zo´n gezin betrokken en is er iets aan de hand met de omgang. Gewoon iets om in het achterhoofd te houden: ze letten hier heel erg op, dus altijd oppassen met uitlatingen die je doet in gesprekken of mail. Nooit iets zeggen als ´ik trek de stekker eruit´, ´van mij hoeft het niet meer´ of andere opmerkingen die verkeerd uitgelegd zouden kunnen worden.
fred1968 schreef:
maar ondertussen al wel 6 maanden de kinderen bij mij weg houdt.
De ware aard van de vrouw komt op zo´n moment eigenlijk pas echt boven drijven. Het zegt alles over haar en niets over jou. Pluspunt voor jou is dat afstand nemen en loslaten van je hex alleen maar sneller zal gaan. Ook een leermoment voor de toekomst als je weer in een relatie zou stappen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie