Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door MadPapa »

Ik lees heel vaak negatieve zaken over de RvdK en Jeugdzorg.
Nou is het natuurlijk makkelijk om altijd te schoppen, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn die er ook positieve ervaringen mee hebben.

Of ben ik de enige? Dan heb ik echt heel veel geluk gehad! Tot nu toe heb ik geen klagen wat deze instanties betreft.

Dankzij de RvdK en Jeugzorg zijn er over mij juist ook hele positieve zaken te melden in verband met mijn kinderen. Waardoor het mijn ex niet gelukt is, mij de kinderen af te pakken. Dat heeft ze wel geprobeerd. De RvdK zag daar echter geen enkel reden toe, en heeft positief over mij geoordeeld naar de rechter Zij vonden het niet in het belang van de kinderen om de goede band die ik met de kinderen heb te doorbreken. Waardoor ik dus nog steeds regelmatig omgang met de kinderen heb.

Op zulke momenten is het dan toch wel weer fijn dat de rechter vaak naar de RvdK en Jeugzorg luistert.

Dus wellicht is dit een goede plek om ook de positieve zaken met elkaar uit te wisselen zodat welwillende vaders (en moeders) de omgang met de RvdK en Jeugdzorg positief om kunnen buigen in hun eigen voordeel.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door EDA »

Mooi, fijn dat je positieve ervaringen hebt met die instanties.

Ik beleef het helaas geheel anders. En dan druk ik me netjes en bescheiden uit.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

Ik vrees met groten vreeze,dat dit onderwerp..''Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg'' bitter weinig reacties zal opleveren.
Ten eerste een positieve reactie wordt vaak niet gemeld,omdat wij ollanders de naam hebben nogal zuinig te zijn met complimenten...en dat is maar goed ook anders gaan we nog meer naast onze schoenen lopen dan we nu al doen...
En bovendien geven de betreffende instanties ook weinig aanleiding tot complimenten...

Ik heb al wel weer de nodige kritiek,zoals bv. over de hoogste van de salarissen van het management bij BJZ,maar mag ik dat wel noemen in deze rubriek ?
Of moet ik daarvoor een nieuw onderwerp beginnen met de titel...
''Negatieve ervaringen Rvk en Jeugdzorg''....ik vrees dat dat een topper van een topic gaat worden..
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

@Eda schrijft...
''En dan druk ik me netjes en bescheiden uit''

Zoals we dat als gretig lezende lezers van @Eda's bijdragen gewend zijn..
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door MadPapa »

Hahaha, in ieder geval humor hier :lol:
Bedankt voor je positieve bijdrage dwaze opa!

Ik vroeg me gewoon af of er werkelijk geen enkele andere vader, positieve ervaringen zou hebben. Of heb ik zo'n vreselijke (h)ex dat ik blij ben met ieder beetje postiviteit? Wellicht heb je gelijk en sterft dit topic een snelle dood. Maar dat zou wel een heel slecht teken zijn.... Een teken aan de wand voor deze instanties. Zolang er postive dingen te melden zijn, zijn er negatieve zaken voor (h)exen te melden, en dat is dan natuurlijk weer positief!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door EDA »

Tsja, nu ik OVERDUIDELIJK de instanties zie falen, scholen zie frauderen om me maar niet de klachtenprocedure ta laten volgen, leerplichtambtenaren de stront uit hun pijpen te zien stromen, rechters, pardon, krommers zaken die niet hebben plaatsgehad hun beschikkingen in zie fantaseren, wordt ik een steeds blijer mens.
Ik weet namelijk dat niet ik, maar zij fout zitten.

Narigheid is dan wel, dat mijn kind nog steeds ontvoert blijft. Maar dat is dus steeds minder mijn verantwoordelijkheid.
Dus ik krijg het steeds makkelijker, toch?

Nou, dan zal ik ook spoedig weer veel gelukkiger zijn. Neem ik toch aan.

Kijk, dan is het uiteindelijk toch een positieve ervaring.

Handig geregeld, niet?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

Hoi MadPapa....

Ik had het kunnen weten...je noemt je natuurlijk niet voor niets gekke papa....
Jij wou aantonen met een topic met als titel ''Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg'',dat als daar hoegenaamd geen reacties op komen,dat deze organisaties kloten-organisaties zijn.

Hoe slim kan een MadPapa zijn....

Als beloning;
ZONDAG 9 DECEMBER 2012

'Koning Jeugdzorg'
Prerogatief

Het woord viel al vaker op ‘Darkhorse’. Ik kende het niet, nu wel na even googlen:

Een prerogatief, is in het staatsrecht en het bestuursrecht een recht dat aan een bestuurder of autoriteit met uitsluiting van alle anderen, is opgedragen. Het begrip wordt vooral in samenhang met de rechten van de kroon of van de koning in het bijzonder gebruikt.

Het lijkt wel of ‘Jeugdzorg’ het prerogatief op het kind, de ouder(s), het gezin heeft. Heeft ‘Jeugdzorg’ dit zich zelf toegeëigend? Of is ‘Jeugdzorg’ te vergelijken met een allodium, Latijns begrip (ook maar even opgezocht) dat staat voor ‘Een uitzonderlijke vorm van grondbezit, waarover het bezitsrecht absoluut is’?


Boven een allodium staan bij wijze van spreken alleen nog God en de Zon. De koning schonk zo’n gebied vroeger aan een trouwe vazal. Deze had vervolgens totaal geen verplichtingen meer binnen dat gebied aan de koning. Een allodium maakte geen deel meer uit van het koninkrijk waarbinnen het was gelegen. De rechtspleging kon dus naar eigen goeddunken van de vazal worden vormgeven.

‘Jeugdzorg’, de vazal die koning is geworden, lijkt zo langzamerhand een Staat binnen een Staat te worden, met eigen regels en wetten. Waar kinderen/ouders/gezinnen als lijfeigenen, jeugdzorgwerkers en rechters als lakeien, leerkrachten/artsen/politie als horigen, ten dienste staan van ‘Jeugdzorg’.

Om verzekerd te zijn van voldoende opbrengst werden er vroeger in de oogsttijd plundertochten georganiseerd. Een deel van de buit bestemde de koning als beloning voor zijn vertrouwelingen, die zelf konden bepalen wat zij er mee wilden doen. Een ander deel was bedoeld om de ondergeschikten aan het werk te houden en zo doende in hun- en zijn onderhoud te voorzien. De huidige ‘Verwijsindex Risicojongeren’ en de oproep tot meldingsbereidheid aan de diverse meldingsbevoegden binnen het jeugdzorggebied lijkt een moderne variant hierop.

Koning Jeugdzorg...ere wie ere toekomt...laten wij de Koning alle eer en respect betonen die hem op basis van zijn koninklijkheid toekomt en hem dienen tot wij er dood bij neervallen....amen.

Stoute opa...dit is niet de juiste topic...stomme zak!
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door MadPapa »

Dank je dwaze opa,

Dan hebben de meeste hier dus een prerogatieve hex! Tijd dat dit tot nieuwe aandoening wordt uitgeroepen! prerogativeness! Dan kunnen dit soort mensen bij een vechtscheiding direct onder psychologisch toezicht worden gesteld. Kan de rechter direct het gezag van de kinderen aan de welwillende ouder toewijzen tot de psychologische behandeling met succes is afgerond. Probleem opgelost! Einde vechtscheiding.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Paul1963 »

We moeten ze toch uit elkaar houden, jeugdzorg en de rvdk.

Jeugdzorg is niet meer dan een portaal voor de jeugdzorg (al denken ze zelf wel eens anders). En in de verplichte vorm een uitvoeringsorgaan voor kinderbeschermingsmaatregelen opgelegd door een rechter op verzoek van de raad. Veel van de verhalen hier gaan over de uitvoering van de maatregelen (zoals ots). Over de portaalfunctie zijn best wel goede verhalen te vertellen.

De raad daarentegen heeft wel macht en soms de indruk dat zij het alleenrecht op het kind hebben. Als die in beeld komen is er meestal wel iets. De raad heeft ook vanuit de wet mogelijkheden. Jeugdzorg heeft die niet veel.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

Onderstaand filmpje(propaganda?)over Jeugdzorg is uiteraard heel positief over Jeugdzorg...
Ziet en oordeelt....commentaar geven mag natuurlijk ook.
http://www.youtube.com/watch?v=kYBhPykGtyY
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Casper »

:lol: "Comments are disabled for this video." :mrgreen:
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door EDA »

Casper schreef::lol: "Comments are disabled for this video." :mrgreen:
Nou, dan becommentariëren we dat filmpje toch lekker hiero.

Ik vind het een prachtig filmpje. Waarom?

Het tracht natuurlijk een positief beeld neer te zetten van Jeugdzorg, maar faalt voor de aandachtige kijker daarin op alle fronten.

Als je met een heldere blik kijkt, dan zie je in het begin die knakker met zijn afgezakte bretels in ZIJN thuissituatie volkomen geen contact hebben/maken met zijn eigen kroost. Hij lult wat over de hoofden van zijn eigen kinderen heen over het tijdschema dat gehaald moet worden des ochtends i.v.m. het op tijd op school komen. Aankleden, brood je kent het wel. Hij MIST elk (gevoels-) CONTACT met zijn eigen kids.

Later in het filmpje vertrekt hij, na een rollenspel als voorbereiding op zijn aanstaande gesprek in een gezin, in zijn zwarte Skoda richting afspraak. Hij vertelt dat hij zo zenuwachtig ( lees BANG ) is voor dat a.s. gesprek, maar dat hij zo goed is voorbereid door het rollenspel dat hij met collega's die ochtend heeft gespeeld.

Wel, we weten al dat deze knakker/jeud'hulp?'verlener geen contact kan maken met zijn gevoel en dus dat van zijn eigen kids, vervolgens weten we dat hij vanuit de cognitie ( rollenspel ) wordt voorbereid en dat hij dus STAR naar zijn gesprek gaat, waar hij niet in het NU zal zijn en DUS geen enkele voeling KAN hebben met zijn client en zal terugvallen op het rollenspel van die ochtend. Dit doet hij natuurlijk weer vanuit de cognitie en dat mist ELKE band met het moment en met de ACTUELE voorliggende casus.
En zo krijg je dus een voorgekauwde VER van de realiteit afstaande jeugd'hulp??'verlening, die dan ook elke plank misslaat.
Erg mooi vervat in dit positief bedoeld filmpje. Maar wat een mooi voorbeeld van hoe het in wezen mis gaat. Super.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

@Eda..waar haal je het gore lef vandaan om dit propaganda-filmpje alsnog te becommentarieren op de site van de Dwaze Vaders....je weet toch....Jeugdzorg's wil is wet...en overtredingen sind ''verboten''....''sieg......''

Maare..die knakker met zijn bretels viel mij ook al op....een gejaagd,gedreven en gespannen mannetje...als dat het proto-type van de jeugdwerker is,ziet het er niet best uit voor Jeugdzorg.

Maar met zijn opmerkingen over dat ''rollenspel'' gaf hij toch wel een interessant kijkje in de van manipulatie stijf staande Jeugdzorgkeuken...
Zo'n rollenspel heeft ten doel om je in te leven in de belevings-en denkwereld van degene met wie je het gesprek wilt voeren....heb het zelf ook wel eens gedaan...het wordt meestal gieren van de lach...maar of dat ook hier het geval is bij die gedreven sereneuzen van Jeugdzorg waag ik toch te betwijfelen.
M.i. is het hier een onderdeel van de indoctrinatie van de leiding;meer een soort ''briefing'',waarbij de leidinggevende aangeeft hoe er opgetreden dient te worden,welke manipulatietechnieken moeten worden ingezet..en dit wordt de jeugdbeschermer allemaal,zonder dat hij het in de gaten heeft,aangesmeerd.
In zo'n verkracht rollenspel voert degene die het machtigst is,de grootste bek heeft en het beste kan manipuleren de boventoon en is ook degene die de jeugdbeschermer programmeerd.

Kortom de jeugdbeschermer wordt geprogrammeerd met een stukje software,waarmee hij zijn client ''te lijf'' gaat,zoals de leiding het graag ziet...de jeugdbeschermer gaat er dus op af als als een vers geprogrammmeerde robot en doet daar zijn ding.

De klant...vaak een jongere onder toezicht...komt dus niet in aanraking met een onbevangen,niet angstig,maar ontspannen en goed in zijn vel zittend iemand,terwijl dat nu juist de mensen zijn die daadwerkelijk iets voor zo'n jongere kunnen betekenen

Overigens...Jeugdzorg heeft best wel een leuke tante (Annet Barlo...Anna voor de kenners van dat veel bekeken programma met die opa's)..'t mocht zeker wat kosten...zie Annet als de mooie strik om de verpakking van het propaganda-pakket....maar maak het pakket a.u.b. niet open.

@MadPapa.....nu zit ik al weer op jou onderwerp en is het weer verkeerd,want heb ik weer allerlei rottigheid over Jeugdzorg geschreven....1000 x excuus....
Overigens die schuilnaam van je lijkt ook nergens op..wat is dat nou Madpapa...doe het dan goed en maak er Maddaddy van....
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Positieve ervaringen RvdK en Jeugdzorg?

Bericht door Dwaze opa »

Hé mad daddys....wat vinden jullie ervan als ik jullie commentaar ook op Dark Horse plaats...daar heb ik het filmpje zelf nl ook geplaatst....kunnen er nog meer van meegenieten.
Als ik niks hoor ga ik van jullie toestemming uit....toestemming geven mag natuurlijk ook altijd
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie