hoe zit het?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
muta
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2012, 19:17

hoe zit het?

Bericht door muta »

Hallo ik ben een gescheiden vader en heb een vraag over kinderalimentatie. wij hebben co ouderschap en hebben een convenant getekend om geen alimentatie te ontvangen(beide) er staat wel in dat er bij een inkomenswijziging het opnieuw wordt bekeken. Zij heeft nu een nieuwe vriend en wonen samen hun inkomen samen opgeteld is veel hoger als van mij alleen. Volgens een advocaat online kan ik het aanvragen wat is jullie idee??hoop van jullie te horen.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: hoe zit het?

Bericht door RemcoW »

bij mijn weten kan dat. immers, door het officieel samenwonen van je ex met een neiuwe partner, is haar besteedbaar inkomen hoger geworden. niet dat zij zijn geld opmaakt (misschien ook wel trouwens...), maar als hij bijvoorbeeld de helft van de vaste lasten van huisvesting betaalt, spaart zij dat uit, en heeft dus meer te besteden.
je kunt heel goed om een herziening vragen denk ik.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: hoe zit het?

Bericht door Casper »

@muta > er bij een inkomenswijziging het opnieuw wordt bekeken

Inderdaad, het is heel redelijk om daar een nieuw voorstel voor te doen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: hoe zit het?

Bericht door debeurs »

Ik zou het niet eens willen zeg.

Draai het eens om, jij krijgt een nieuwe partner en dan staat je ex bij jou op de stoep met haar handje omhoog. Zou jij toch ook niet tof vinden en onrechtvaardig.

Ik zou het lekker zo laten...
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: hoe zit het?

Bericht door The Driver »

Ach, de meeste exen staan ook direct in de rij, als je bij een promotie ineens € 100.- per maand meer gaat verdienen.
Je wordt ook langs alle kanten kaalgeplukt, als je ook maar 1 cent meer verdient dan het bijstandsniveau
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: hoe zit het?

Bericht door jotem »

Probeer het zo te regelen dat je ex eventueel wat meer "extra" kosten (bioscoop, smartphone, sport, feesten) betaalt dan jij, dan ben je ook klaar.

En anders? Gewoon laten zitten.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: hoe zit het?

Bericht door MadPapa »

RemcoW zegt:
bij mijn weten kan dat. immers, door het officieel samenwonen van je ex met een neiuwe partner, is haar besteedbaar inkomen hoger geworden.
Door dat samenwonen van mijn ex met haar nieuwe vriend, mocht ik juist meer alimentatie gaan betalen, aangezien hij zijn ex nog uit moest kopen. Daardoor werden hun woonlasten hoger, en zij mocht de helft daarvan als kosten rekenen. De baten werd (ook door de rechter) niet over gepraat, ondanks dat ik ze aangevoerd heb. de kosten mocht ik echter vrolijk voor opdraaien. :evil:

Conclusie: Ik betaal meer alimentatie omdat haar nieuwe vriend zijn ex uit moest kopen.
Pas dus maar op, voor je het weet wordt je een oor aangenaait.

En dan te bedenken dat ze samen ongeveer anderhalf x mijn salaris verdienen.
Mijn ex wordt hierdoor uiteraard niet gemotiveerd om meer te werken...(werkt ong. 20 uur in de week) Waardoor ze meer tijd voor de kinderen heeft, meer tijd voor het huishouden...
(terwijl ik dat huishouden net zo goed heb met ong. 40 uur werken in de week)
En het mooiste is nog... We hebben een Co-ouderschap! De helft van de tijd zijn de kinderen bij mij. (Het hoofdverblijf is door de rechter wel aan haar toegewezen)

Als iemand het hier nog snapt hoor ik het graag....

Je weet dus nooit hoe het uitpakt. Een rechtbank zou recht moeten spreken, maar ik heb zelden zoveel kroms meegemaakt...
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: hoe zit het?

Bericht door RemcoW »

ongelooflijk, wat een slecht verhaal zeg!
recht = krom inderdaad in dit geval.
Plaats reactie