Stalking,

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Zijn er mensen hier wie al te maken hebben gehad met stalking door ex, en er wat tegen gedaan hebben? Wij worden momenteel namelijk gek van de briefjes in de bus, in het verleden waren het ook e-mails smsen e.d.. Tegenwoordig belt ze er ook al bij aan de deur en schreeuwt dan door de intercom “er is post”. De eerste x ging mijn vriendin nog kijken en zag haar weg rennen. Ze had haar stem niet herkend die keer door de intercom. We zijn hiervoor bij de politie geweest die vertellen alleen een dagboek bij te houden met alle voorvallen, maar zeggen het dan ok verder niet te weten, hoeveel je moet verzamelen en hoe erg de incidenten moeten zijn voordat een Officier van Justitie genoeg redenen ziet tot vervolging. Wij hadden al aangegeven tegen de voogden dat dit ging gebeuren na de rechtszitting waar zij aan gebrek aan bewijs “kuch kuch” is vrijgesproken van mishandeling van mijn jongste zoon en vriendin.
Vader van 2, jongens
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Stalking,

Bericht door Dwaasstel »

Mee te maken gehad. Niet in eenzelfde situatie maar dit ging ook om stalking. Alles bewaren en bijhouden. Zelf een dossier opbouwen en bij elke vorm van overlast een melding maken bij de politie. Dan bouwen zij ook een dossier op. Ook een mail/brief versturen waarin staat dat je geen contact met haar wil. Daarna zal de politie pas actie ondernemen. Hier gaat veel tijd overheen helaas. Sterkte ermee!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Stalking,

Bericht door Dwaze opa »

De adviezen van de politie en@Dwaasstel lijken mij erg zinvol...het is even wat werk,maar je kunt er een leuk fröbelwerk en plakboek van maken....leuk om later nog eens terug te lezen.
En het belangrijkste is dat je het op deze manier ook een plekje geeft en het niet meer in je hoofd blijft rondspoken.

Zoals die ex nu te keer gaat solliciteert ze toch echt naar op termijn een opname in één of andere inrichting....de politie wordt er op een gegeven moment ook zat van en dan willen ze nog wel eens tot actie komen.

De kans is ook aanwezig dat als je er verder geen aandacht aan besteedt het zo maar ineens over kan zijn.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

In overgaan geloof ik niet, het is nu al ruim 2 jaar aan de gang het ene moment wat heftiger dan het andere. Ze dreigt nu wederom een feest van mijn zoon op school te verstoren, naast mijn zoon wil je dat toch ook die andere kinderen en ouders niet aan doen.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Stalking,

Bericht door Dwaze opa »

Is het alleen een dreigement?...of bestaat er ook een kans dat ze haar dreigement waar gaat maken?
Je zou zeggen laat het maar eens een keer gebeuren dan,dan zijn er dus veel meer dan jij en je zoon de dupe en kunnen ze zien tot waar madam in staat is.....en mogelijk ingrijpen!
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Gezien het eerdere incident in augustus en met het kerstfeest mijn andere zoon zijn we hier wel redelijk bang voor. Maar hebben besloten niet meer weg te blijven. Dus we zien wel wat er gebeurd.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Stalking,

Bericht door The Driver »

Foto van haar op het prikbord van de school hangen op de dag van het feest met de tekst :

Als U deze persoon ziet, geen confrontatie aan gaan, maar direct de politie ( 112 ) bellen.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Hihi zou wel een leuke zijn, maar gezien de hogere bescherming van de daders ten opzichte van de slachtoffers, zijn wij dan strafbaar helaas. En zoals je weet zal zij als moeder weer eerder geloofd worden door de instanties dan ik als man. En moet ze beschermd worden.

Maar alla de voetbal rellen Rotterdam en onlangs Projext X verhaal Haren geen slecht idee.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Stalking,

Bericht door The Driver »

Die strafbaarheids kwestie zou ik wel aan durven gaan hoor, bovendien ben jij dan de dader, dus beter beschermd dan het slachtoffer, hahahahaha

Desnoods plak je een ( dun ) zwart balkje over de ogen, hahahaha

Gewoon vol in de aanval gaan, maar kijken hoelang ze dat stalken volhoudt.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Dan zou het leuker zijn de straat bij haar vol te hangen in plaats van op de school van juist een van de kinderen.
Vader van 2, jongens
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

Negeren, negeren, negeren.
buiten het opbouwen van het dossier, wat erg belangrijk kan zijn, NEGEREN.
stalken is natuurlijk veel leuker als de tegenpartij reageert, en boos wordt, en hzich uit de tent laat lokken. Het gaat vaak om aandacht, en negatieve aandacht is ook aandacht, zoals we allemaal hier als geen ander weten.
ik zeg niet dat het helemaal stopt, maar het helpt, echt,
Been there, done that. Als de stalker door heeft dat er letterlijk NUL reactie komt, is de lol er op een gegeven moment wel vanaf.
Als diegene langsrijdt, aanbelt, briefjes in de bus doet etc, dus ook geen mail sturen met: wil je dat niet meer doen! Nee, niks. behalve dat logboek.
ik wens je veel sterkte, ik heb het meegemaakt, en het is slopend.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Stalking,

Bericht door The Driver »

Er zijn slechts 2 manieren om op stalking te reageren denk ik en dat is afhankelijk van het karakter van diegene die gestalkd wordt.

1) Negeren

2) 10 keer zo hard terug stalken
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Ik geloof nog steeds in negeren en aangiftes blijven doen maar pff wat een gedoe en hoewel je het niet wel vreet het giga aan je. Maar we moeten door voor de jongens dus doen we dat ook.
Vader van 2, jongens
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Stalking,

Bericht door EDA »

Metje1965 schreef: vreet het giga aan je.
DAT is het enige waar je wat aan kunt doen.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Ja en daar gaan we ook voor, proberen ook zo weinig mogelijk te laten merken, maar ja af en toe leid je humeur er wel onder.
Vader van 2, jongens
Plaats reactie