Ben ik nou gek aan het worden?

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
remibren
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2013, 22:18

Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door remibren »

Voordat ik mijn probleem aan jullie voorleg eerst even een korte samenvatting van de cases tevens een soort dagboek.
man( ik) + vrouw gehuwd en 3 kinderen( meiden), vrouw bedreigd 2 meiden met een mes, vrouw pleegt geestelijke mishandeling naar de meiden toe.Jongste dochter (12) maakt in februari 2012 hiervan melding bij de politie
Vader( ik dus) vraagt in 2012 een echtscheiding aan, bij de voorlopigevoorzieningsrechter zitting 5 maart 2012( kinderen mochten hun zegje doen en bij wie ze het liefst wilde wonen) werden de kinderen alle 3 aan mij toe gewezen, moeder ontkende tijdens die rechtzaak de bedreigingen en mishandelingen.
Sinds de uitspraak waarbij de kinderen aan mij werden toegewezen maaktde ex(moeder) meerdere malen melding van sexueel overschrijdend gedrag en sexueel misbruik van mij naar de kinderen toe bij: AMK, politie, BJZ.
Ex moet het huis verlaten op 6 april 2012 maar een dag eerder moet ik bij het BJZ/AMK komen dat er meerdere meldingen zijn geweest, ik met de bewijzen en de uitspraak naar BJZ/AMK.
AMK/BJZ doet niets met mijn bewijzen en uitspraak maar zei tegen mij dat ik ASH moest accepteren en meewerken en als ik niet of niet genoeg meewerkte dat de RvK werd ingeschakeld en dat binnen 48 uur de kinderen uit huis zou worden geplaatst want ex had melding gemaakt van sexueel misbruik.
Raport van ASH: moeder moet psychiatrisch onderzocht worden en hulp aanvaarden.
De kinderen zijn tot nu toe nooit gehoord door BJZ en IPT
Tijdens evaluatie van IPT kwam naar boven dat ex alle hulp had stopgezet
De scheiding is op 9 november 2012 uitgesproken kinderen zijn aan mij toegewezen
Nu na bijna 1 jaar en 7 meldingen verder waarbij ik 4 keer op het politie bureau moest komen om te praten heb ik JZ en Politie een ultimatum gesteld, BJZ en politie gelooft ex en ik kan/ mag mijn onschuld niet aantonen, het ultimatum hield in met leugendetector de kinderen ondervragen of een gesprek met BJZ en degene die de meldingen maakt.
Aan het ultimatum deed BJZ en politie niet want ze deden niet aan waarheidsvinding.
Ik heb nu ook alle hulp stopgezet waarop BJZ een spoedmelding bij de RvK heb neergelegd
Wat kan ik allemaal verwachten van de RvK?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door The Driver »

Hoe oud zijn alledrie je dochters ?

Wat houdt je tegen om elke keer weer aangifte tegen je ex te doen, wegens smaad, laster en het doen van valse aangifte ?
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
remibren
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2013, 22:18

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door remibren »

The driver m`n meiden zijn nu 17 bijna 18, 16 en 13 jaar
Er is geen aangifte gedaan tegen mij maar meldingen, volgens de politie zit daar een verschil in.
De reden waarom ik geen aangifte heb gedaan tegen m`n ex is omdat de scheiding toen nog niet definitief was misschien wat naief van mij en omdat er hulpverlening in huis was van IPT, ik dacht dat zij net als JZ alles goed zouden onderzoeken maar dit hebben zij nagelaten.
M`n ex doet die meldingen, op twee na, annoniem dus is haast niet te bewijzen dat ex daadwerkelijk die meldingen gedaan heeft.
Dit maakt mij best wel onzeker want het is een van de ergste dingen waar je als vader van beschuldigd kan worden
JZ heeft zelf in het verzoek aan de RvK aangegeven dat de signqalen rond het sexueel overschrijdend gedrag vaag zijn en niet concreet.
Parcifal
Het nadeel is dat er geen aangifte is gedaan er zijn enkel meldingen gedaan en dan nog vaak annoniem, al is het wel duidelijk dat ex de meldingen gedaag heeft puur uit rancune.
Dus kan ik volgens mij weinig of niets daar tegen doen
Sinds dat IPT bij ons in huis was heeft m`n jongste dochter ( 13) een gedrags verandering laten zien dit door vaak te laat te komen op school, niet meer willen luisteren naar mij en het ergste voor mij is dat ze is gaan stelen.
Maar ik heb vorige maand tegen de IPT gezegd te gaan stoppen omdat het alleen maar erger is geworden, IPT plaatst de 13 jarige boven het gezag van mij.
RvK maakt er wel werk van ik werd net gebeld voor een afspraak voor volgende week
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door The Driver »

De leeftijd van de meisjes is dus een heel groot voordeel voor jou.

Ik zou ook eerst de raad van Parcival opvolgen met betrekking tot de politie en de OvJ.
Je krijgt nu eerst een raadsonderzoeker van de RvdK ( ook wel Raad van de Moederbescherming genoemd ). Die doen niet aan waarheidsvinding.
Ik zou er zeer wantrouwend tegenover staan en eerst de zaken met de politie regelen, voordat er ook maar 1 woord met deze raadsonderzoeker gewisseld gaat worden. Stel gewoon een afspraak uit.
Hou zelf de regie in handen en laat ze daarna eerst maar eens met de kinderen praten, bij jouw thuis natuurlijk en blijf daarzelf bij en niet te vergeten neem dat gesprek op ( computer of mobiel ), dat hoef je zelfs niet te melden.
Ga er maar vanuit dat de raadsonderzoeker op de hand van moeder is en dat er in ieder geval toegewerkt gaat worden naar een OTS en daarna een UHP.
Eingenlijk moet je ook tegen die raadsonderzoeker zo weinig mogelijk vertellen, heel vaak hebben ze er een belang bij om de ruzie tussen de ouders alleen maar aan te wakkeren en uiteraard zijn ze dan op de hand van moeder, al zal dat in de eerste gesprekken nog niet zo duidelijk merkzaam zijn. Zie bieden ogenschijnlijk een welwillend luisterend oor en vervolgens gaat er een vernietigend rapport naar Bureau Jeugdzorg en de rechter en voila, daar is weer een OTS klaar.
Je, en je oudste dochter hebben geluk dat die al bijna 18 jaar is. die blijft buiten schot.
http://www.stichtingkog.info/
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door EDA »

Lees dit er ook even op na.
Dan krijg je hopelijk een beter zicht op de toestanden waarmee je te maken krijgt.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door johannes »

Bij mijn scheiding heb ik erg veel gehad aan een kinderpsychiater. Maar ik realiseer me dat niemand hier er voor open staat om dat voorbeeld te volgen, maar toch. Probeer je kinderen te laten onderzoeken door een kinderpsychiater of een afdeling kinder- en jeugdpsychiatrie van een universitair medich centrum. Als je daar een rapport van hebt dat men niets heeft kunnen constateren dan zijn al die andere instanties uitgeluld. Wellicht kan je met de RvdK of BJ een afspraak maken voor zo'n onderzoek. Zelfs al werken ze niet mee, dan nog sta je sterker in je schoenen omdat je dit voorgesteld hebt.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door The Driver »

Je mag je kinderen laten onderzoeken waar je maar wilt, maar vermeldt dit nooit aan de RvdK of aan Bureau Jeugdzorg, vertel het ook nooit aan diegene die de kinderen gaat onderzoeken, dat je in contact bent met deze instanties.
Het is levensgevaarlijk voor de kinderen. Onze gezinsvoogd van BJZ heeft onze orthopedagoog bedreigd, dat als hij de kinderen zou onderzoeken, dat hij de kinderen dan met een crisis UHP direct a la minuut zou weghalen.

Denk daar niet te licht over. Gebruik een uitslag van een onderzoek alleen rechtstreeks voor de rechtbank.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Ben ik nou gek aan het worden?

Bericht door Metje1965 »

Daarom was ik zo blij dat mijn beide kinderen al in therapie liepen bij een gerenommeerde instelling vol met jeugd psychiaters en psychologen. JZ heeft een tijdje geprobeerd ze te negeren. Deze doen duidelijke uitspraken over het geestelijk welzijn van de jongens en ook waar ze het beste op hun plaats zijn. Zaken waar Jeugd ZORG dus wel rekening mee moet houden om bepaalde zaken weer op gang te brengen.

Werd gisteren in een gesprek gedreigd met de rechter, heb daar op geantwoord u heeft toch ook bij de evaluatie over de jongens gezeten met de instelling PUNT!

Dus probeer eerst alles rond te krijgen en wanneer er een conclusie, diagnose of duidelijk verhaal ligt, dit bij de rechter neer leggen en aantonen wat de bevindingen zijn van de echte experts betreffende geestelijk welzijn van de kinderen!
Vader van 2, jongens
Plaats reactie