Terugvorderen

Heeft u het LBIO in uw nek gehad. Schrijf hier uw ervaringen.
Plaats reactie
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Ik heb afgelopen week eindelijk de stukken terug gehad, nu wordt er helaas maar 1 jaar terug gerekend. Maar blijkt dus dat ik gewoon al die tijd teveel alimentatie heb betaald. Ook tijdens het loonbeslag 2011-2012 bij wie moet ik dat nu terug vorderen, want naast teveel alimentatie was dus ook de toeslag te hoog. Daarnaast mag ze per direct ook met terugwerkende kracht voor de jongens welke bij mij zijn alimentatie gaan betallen. Welliswaar een schijntje 1:5 per kind van wat ik haar moet betallen. Want je raad het nooit mevrouw is weer eens werkeloos.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

wat denken jullie tot op heden geen enkele reactie. Waarom verbaas ik me daar nu niet echt over. Moet ze ook niet te boos maken denk want vooralsnog licht exje nu kleine 3weken zelf achter met betalen van de alimentatie. En daarnaast mag ze nog ook een deel van het teveel betaalde terug storten.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Rare instelling, met beslagleggen zijn ze heel vlot. Maar o wee als het verkeerd gaat of is gegaan. Dan mag je het zelf oplossen. Zie onderstaande antwoord op mijn vraag aan het LBIO. En gemak halve praten ze dan maar niet over de geheven extra toeslag over het beslag welke dan dus ook te hoog is geweest.

Zij innen het toch, in het belang van moeder. Belang van Vader telt zeker niet.


Antwoord LBIO:
Geachte heer . . . .,
De teveel betaalde alimentatie dient u terug te vorderen van mevrouw . . . . . . ..
Het LBIO incasseert de alimentatie op basis van de beschikking van de rechtbank die op dat moment van kracht is. In uw geval heeft dit ertoe geleid dat er achteraf gezien teveel gelden zijn geïncasseerd.
Mevrouw . . . . . . . heeft teveel aan kinderalimentatie ontvangen, terwijl zij daar gelet op de nieuwe beschikking van 29 januari 2013 geen recht op had. Zij zal dit aan u terug moeten betalen. Het is voor het LBIO niet mogelijk de door u teveel betaalde kinderalimentatie bij mevrouw . . . . . . . . terug te vorderen.


Maar dus nu wederom de vraag gesteld wat we met de te hoge geheven toeslag gaan doen, hoe ik die terug kan krijgen. Misschien aankomende week nog x aangetekend versturen. Of vragen of het straks te verrekenen valt met de alimentatie die ik nu van mijn ex moet gaan krijgen, en waar ze nu bijna een maand mee achter licht.

Wordt vervolgd
Metje1965
Vader van 2, jongens
Geduldje
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2012, 11:55

Re: Terugvorderen

Bericht door Geduldje »

Dat vind ik dus het vreemde van de LBIO. Als een vrouw meld dat zij geen alimentatie heeft gekregen wordt er beslag gelegd maar owee als ze terug moet betalen dan kun je het zelf gaan regelen, belachelijk.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Zo gesprek met LBIO gehad, want ondertussen schijnt ze niet terug te willen betalen en loopt ondertussen ook nog 2 maanden achter met de alimentatie van de kinderen. LBIO zegt nu telefonisch (mondeling) ineens wel dat geld terug te kunnen halen. Maar ja eerst maar ff afwachten of ze dat werkelijk kunnen. Maar kortom ze gaan wel voor me aan het werk. Zou deze week de stukken/bescheiden krijgen en moet die dan aanvullen ondertekenen en met de officieel gestempelde uitspraak terug sturen. Zij zorgen dan dat ze binnen een week het eerste aanschrijven hebben. Ze adviseerden wel niet op een hoger beroep oid van haar uit te gaan zitten wachten want deze de meer kans van slagen hadden ze met het terug vorderen. En wel om de volledige alimentatie welke vanwege de nieuwe uitspraak ik aan haar verschuldigd ben te blijven voldoen. We wachten weer af. Het zal wel weer stuiteren worden van haar uit, maar ja dat zijn we al gewend.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Het duurt even voor je alles compleet hebt maar vandaag gaat dan ook alles op de bus, zat op de originele beschikking te wachten. Want LBIO doet niets met copietjes. Dus deze moest ik ff opvragen. Maar na weekje is die er dan ook. Kijken wanneer er nu actie komt. Of het net zo hard werkt voor ons als voor de dames.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Het lijken wel ambtenaren of zijn ze dat ook? Een zegt we kunnen het wel andere zegt niet. Maar kortom ze gaan het geld van de jongens innen, hetgeen welke ik teveel heb betaald afgelopen jaar moet ik zelf regelen. Wie weet of het rechtsgeldig is dat ik de alimentatie stop tot alles op de laatste cent verrekend is? Wat in houd dat ze een klein jaar geen alimentatie krijgt voor mijn dochter.

En raad eens wat het schreeuwt moord en brand zet zelfs op papier en e-mail dat ze kinderen gaat lastig vallen. Want ze gaat mij geen alimentatie betalen. Pff het hoeft mij ook geen alimentatie te betalen het is voor haar eigen kinderen.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Terugvorderen

Bericht door Metje1965 »

Gebeld door het LBIO omdat mijn dochter 18 jaar is en dus de alimentatie naar haar gaat, mag ik het niet stop zetten tot ik het teveel betaalde terug heb. Want zij is niet mijn ex waar ik het van te goed heb. PFF dan nog maar eens proberen met een deurwaarder, advocate heeft ook een deurwaarder dus wat ze int kan ze dan mooi van de rekening af trekken. Bijkomstigheid is LBIO die zegt omdat mevrouw wel heel langzaam de alimentatie betaald, ze lost maar een halve maand per maand af, dat ze dus niet stoppen na 6 mnd maar doorgaan tot de volledige schuld is voldaan. Pff dat kan wel ff een paar jaar duren met dit tempo,
Vader van 2, jongens
Plaats reactie