Email afspraak allimentatie rechtsgeldig?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
ik84
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:09

Email afspraak allimentatie rechtsgeldig?

Bericht door ik84 »

Allimentatie is op 0 gezet. echter is er onderling een allimentatiebedrag per mail
afgesproken door financiele problemen en het oog op een herberekening een aantal maanden niks betaald

nu wil zij dit bedrag terugvorderen kan zij dit doen?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Email afspraak allimentatie rechtsgeldig?

Bericht door Casper »

Je bericht is een beetje onduidelijk, ik neem aan dat de rechter het alimentatiebedrag op 0 heeft gezet maar dat jullie toch onderling een alimentatiebedrag hebben afgesproken? En dat jij dat toen niet betaald hebt? En dat zij het nu toch gaarne wil ontvangen?

In ieder geval is een afspraak gemaakt per email wel rechtsgeldig. Als zij het echter wil afdwingen door het LBIO in te schakelen zal zij een rechterljke uitspraak moeten overleggen (misschien wil het LBIO het ook zonder die uitspraak wel voor haar proberen- zie http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/ voor andere verhalen over deze organisatie). Anders zal zij naar de rechter moeten stappen om de per email gemaakte afspraak af te dwingen en dat is de moeite waarschijnlijk niet waard. Onafhankelijk daarvan moet je natuurlijk proberen je aan je afspraken te houden.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Email afspraak allimentatie rechtsgeldig?

Bericht door MeoAuxilio »

toevoeging aan het voorgaande bericht.

Indien het een onderlinge afspraak betreft dan heeft het LBIO geen bevoegdheid.
Het LBIO mag alleen optreden bij een zgn grosse die afgegeven wordt door de rechtbank en wat vele niet weten (vaak het LBIO zelfook niet) de grosse van een notaris.

Verder klopt het inderdaad dat een schriftelijk vastgelegde overeeenkomst door email/SMS als rechtsgeldig kan worden bestempeld.
De vraag is wel op basis waarvan deze afspraak is gemaakt en of de toen geldende voorwaarde waarop die afspraak is gemaakt nog steeds geldt.

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl





Er zal dan ee
Plaats reactie