kan je alimentatie eisen van ex-vrouw

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

kan je alimentatie eisen van ex-vrouw

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 21 Okt 2005 11:09 am Onderwerp: kan je alimentatie eisen van ex-vrouw

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Lezers,

Ik ben in 1993 gescheiden van mijn vrouw. In het convenant ben ik destijds veroordeeld tot alimentatie voor mijn ex-vrouw en voor mijn dochter (toen 5 jaar)
Echter, mijn vrouw belandde in de bijstand en ik moest vervolgens betalen aan de uitkerende instantie van mijn ex. Ik hield net genoeg over om zelf rond te kunnen komen.
Op een gegeven moment verviel dat wegens samenwonen van mijn ex met haar nieuwe partner. Er kwam bij mij financiële ruimte. We kwamen onderling overeen dat er geen gebruik zou worden gemaakt van de convenantafspraken maar dat mijn ex alle op de levensonderhoud van onze dochter van toepassing zijnde rekeningen en nota’s zou insturen en dat ik per omgaande de helft zou terug betalen. In 1996 ben ik opnieuw getrouwd en heb inmiddels 3 kleine koters met mijn nieuwe vrouw. De nieuwe relatie van mijn ex met haar nieuwe partner kwam echter na een jaar teneinde.
In al die jaren is mijn dochter tenminste elke 14 dagen bij mij geweest en ging ze alle vakanties met ons mee. Ze had haar eigen kamer en vele dubbele dingen, kortom de weekenden woonde ze bij ons.
De eerder gemaakte onderlinge betalingsafspraak met mijn ex bleef gehandhaafd en heeft jaren goed gewerkt.
2 jaar geleden kwam mijn dochter (gelukkig) volledig bij mij in m’n nieuwe gezin wonen.
Zo kon ik gelukkig nog het staartje van haar puberjaren aan den lijve meemaken.
De betalingsafspraak werd omgedraaid en de eerste rekeningen die ik stuurde werden keurig betaald. We dachten dat alles okee was. Tot dat mijn ex de onderlinge betalingsregeling niet langer nakwam. Telefoontjes gepleegd, brieven geschreven, aardig in begin, dwingend aan het eind, en tot slot incassobureau ingeschakeld. Hielp allemaal niets. Er wordt dus niets meer betaald. Mijn ex onthoud zich volledig van haar onderhoudsplicht jegens onze dochter, inmiddels 17 jaar. Nu ben ik zo ver dat ik wil proberen of het mogelijk is om mijn ex veroordeelt te krijgen tot het betalen van maandelijkse alimentatie voor onze gezamenlijke dochter.

Zijn er mensen die een dergelijke ervaring hebben met hun ex-vrouw of die hier wat meer advies over kunnen geven?

Met vriendelijke groet
FDJ


Anonymous Geplaatst: 24 Okt 2005 02:52 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
ach ja na het uit elkaar gaan van ouders is er dus altijd iemand de lul in dit geval later de moeder dus ,je hebt nu je dochter thuis en moeder dus niet en nog loop je te zijken ,ik ben blij dat jij m,n vader niet bent.


Dennis Geplaatst: 27 Okt 2005 02:15 am Onderwerp: eerlijk is eerlijk

--------------------------------------------------------------------------------
Beste FDJ,

je hebt gelijk. Als je als vader moet opdraaien voor het onderhouden van de kinderen, geldt dat natuurlijk ook voor de moeder. Mijn ervaring is dat ik als vader wel altijd heb moeten betalen maar dat het andersom niet geldt op wonderbaarlijke wijze. Heel vreemd is dat. Ik heb geen idee wat daar aan te doen is, behalve dat rechters de vader gelijk gaan stellen aan de moeder. Maar daarvoor hebben we nog een lange weg te gaan denk ik.
Groet,
Dennis


Anonymous Geplaatst: 21 Nov 2005 11:26 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Anonymous schreef:
ach ja na het uit elkaar gaan van ouders is er dus altijd iemand de lul in dit geval later de moeder dus ,je hebt nu je dochter thuis en moeder dus niet en nog loop je te zijken ,ik ben blij dat jij m,n vader niet bent.


Kan wel zien dat jij iemand bent die totaal niet weet waar die over praat en er slechts behagen in schept om rottigheid te spuien op een serieus forum ten koste van andermas droevige ellende. Ben blij dat dat mijn kind niet is zoals jij.
Overigens, zijken is met ,,ei" misschien moet je eerst terug naar school voor je je op een forum begeeft.

Dag hoor.
FDJ


Anonymous Geplaatst: 21 Nov 2005 11:38 am Onderwerp: Re: eerlijk is eerlijk

--------------------------------------------------------------------------------
Dennis schreef:
Beste FDJ,

je hebt gelijk. Als je als vader moet opdraaien voor het onderhouden van de kinderen, geldt dat natuurlijk ook voor de moeder. Mijn ervaring is dat ik als vader wel altijd heb moeten betalen maar dat het andersom niet geldt op wonderbaarlijke wijze. Heel vreemd is dat. Ik heb geen idee wat daar aan te doen is, behalve dat rechters de vader gelijk gaan stellen aan de moeder. Maar daarvoor hebben we nog een lange weg te gaan denk ik.
Groet,
Dennis

Een lange weg, denk het ook, zeker als teveel vaders het er maar bij laten zitten. Er zijn nog al wat van die ex-vrouwen die er gewoon mee rekenen dat het systeem zo in elkaar steekt. Komen ze er mooi met een koopie van af. Die ex van mij rekent zeker op die manier. En de buitenwacht maar roepen ,ach die vrouwtjes staan er al zo moeilijk voor'
Nou, kom die ex van mij dan maar eens meemaken. Dan weet je niet wat je overkomt.

Dennis
bedankt voor je antwoord en geluk verder.
FDJ
Gesloten