Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door jacmaa »

Beste mensen,

heeft iemand tips over het feit dat mijn ex vrouw de alimentatie gebruikt voor het betalen van haar vaste lasten in plaats van voor mijn zoon.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door The Driver »

Daar doe je gewoon niets aan.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door Casper »

Zoals Driver zegt. En deels is de alimentatie ook voor de vaste lasten bestemd, het is immers deel van het onderhoud en zorg voor het kind. Pas als het kind verwaarloosd wordt, heb je een punt.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door RemcoW »

en als ik jullie nou eens vertel dat ik mijn kind van zes zie rondlopen in kleren van een ander, viezig en niet passend, omdat moeder te lui is om een wasmachine aan te zetten? en als ze me nou tijdens zwemles vertelt dat ze het ondergoed van een ander aanheeft omdat "er niks meer schoon was"? En als het huisvuil voor de deur aangevreten wordt door de katten? En de keuken zo'n zooi is dat ik kan zien wat ze drie dagen geleden te eten heeft gehad? Dan doe je een zorgmelding bij BJZ. En we weten allemaal op dit forum wat DAAR mee gebeurt....
Maar binnenkort komt er een moment dat ik nog maar de helft van de alimentatie overmaak, en van de andere helft nieuwe kleding koop voor ze.

En ga DAT maar eens aanvechten.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door EDA »

JA, ik ben recent nog in een tuin geweest waar ook de vuilniszakken van maaaanden stonden op gestapeld. De rest van de tuin lag vol met bouwafval en puin. Er is vorige week dan ook nog een babietje bij gekomen...
En jawel, bij dat gezin is ook Jeugdzorg druk in de weer. Maar vooral niet met constateren dat er schrijnende problemen, ook exact de door jou geschetste, zijn. Laat staan dat de buitenbeeldouder de kids meer zou gaan zien.... Nee, het zicht van Jeugdzorg is bijzonder beperkt.

Maar daar staat het www inmiddels wel aardig vol mee.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door RemcoW »

helemaal mee eens EDA, daar staat het www ook vol mee. Maar IEMAND moet toch een keer met zijn vuist op tafel slaan en roepen; EN NOU IS HET GODVERDOMME AFGELOPEN...!!!
Mijn kind wil mij graag zien, mag niet van de moeder. BJZ vindt ook dat dat zou moeten, "maar ja, we kunnen niet zo veel he.."

Weet je, ik kan me voorstellen dat als je een beetje labiel bent, je op een gegeven moment denkt ik leg dat wijf een knuppel in d'r nek. Je schiet er niks mee op, en je doet het niet, maar als jarenlang het bloed je onder de nagels vandaan getreiterd wordt.....
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door EDA »

RemcoW schreef: maar als jarenlang het bloed je onder de nagels vandaan getreiterd wordt.....
Dat LAAT je je dan aandoen. Je HEBT de mogelijkheid daar niet voor te kiezen.

Klinkt lullig, maar welbeschouwd ( en ik acht jou daartoe in staat ) dan heb ik wel gelijk. Op elk kruispunt HEB je de keuze een richting te gaan. Ook als het pijpestelen regent en je bijna bevroren bent, om maar wat nare omstandigheden te schetsen.

Je kunt dus altijd kiezen het anders te doen.
Dus je kunt kiezen geen last (meer) te hebben van een treiterende ex.

En dan kun je zelfs weer Liefdevol zijn voor haar. Ook als ze dwarsligt. Omdat simpelweg JIJ niet meer WILT dwarsliggen.. JIJ kiest dan voor de Liefdevolle weg. WAT je ex dan ook doen wil en doet. JIJ kiest daar NIET voor. Consequent volhouden dan.
En DAN trek je andere energie naar je toe en andere mensen, wellicht wel een veel lievere vrouw. Zo overkwam het mij in elk geval. En ik vaar er wel bij. Nou heb ik ook wel een vrouw die ik qua groei nauwelijks kan bijbenen :-) Maja, dat was ook wel een beetje mijn wens, dus dan moet ik niet mekkeren :-)

Kortom, je maakt ( of breekt ) toch wel je eigen leven.

En in onze situaties is er een uitgelezen kans tot groei.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door RemcoW »

Klopt. IK maak die keuze ook niet om een eind hout in haar nek te leggen, ik kan me alleen voorstellen DAT sommigen over die grens gaan.
Ik heb een fantastische vrouw nu, heel veel steun aan, en aan gehad. En ik weet dat als ooit de dag komt dat mijn dochter hier wel weer binnen komt, ze voor haar gevoel in een oase van rust en liefde terecht komt, waar ze meer dan welkom is.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door EDA »

Mooi zo. Dan heb je goed werk verricht. Beter kan niet.

En wat fijn dat er ook Papa's zijn die dat dan wel voor henzelf EN daarmee voor hun kinderen realiseren. Het is de moeilijker weg, maar wel met mooie te plukken vruchten.
En daar varen kinderen, op een later tijdstip, wel bij.

O ja, ondertussen mis ik mijn dochter enorm. Hartverscheurend is dat. Maar hoe dramatisch zal het voor haar zijn? Veel erger nog, omdat ik de volwassene ben en zij maar kind. Het overkomt haar allemaal maar, terwijl ik degene ben die de mogelijkheid tot kiezen heeft.

Wij als vaders moeten dus de verstandigste zijn.
Dat verdienen onze zonen en dochters.
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door jacmaa »

Bedank allemaal, merk dus dat ik niet de enige ben in Nederland die hier tegen aan loopt. die vrouwen worden overal mee geholpen krijgen alle steun. me ex krijgt van iedereen kleding, meubels voor mij zoon en van mij wordt verwacht dat ik het ook allemaal nog is aanschaf. Het is zeer krom in Nederland, wanneer komt er is iemand die op staat en zegt de vaders zijn er ook nog, en die hebben ook hulp en steun nodig. Ik heb niet gekozen om te scheiden maar me ex moest zo nodig vreemd gaan, en daar ben ik en mijn zoon de duppe van. Mijn weekenden worden door haar bepaald, want ze eist dingen van mij en me vriendin die voor onze eigen relatie niet meer te houden zijn en daar door ook op klappen staan, indien er een weekend me zoon niet is, dan zijn we nog druk met zaken regelen voor hem, of ze kamer of wat dan ook.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat als ex allimitatie gebruikt wordt voor betalen huis

Bericht door EDA »

jacmaa schreef:wanneer komt er is iemand die op staat en zegt de vaders zijn er ook nog, en die hebben ook hulp en steun nodig.
Die komt er niet.

En de grap is dat je dus niet moet wachten tot er wel een ander opstaat.

Het gaat er om ZELF op te staan en zelf voor jezelf te gaan zorgen en zo een beter mens te worden. Dat is het enige stukje wereld dat jij kunt veranderen, Over al het andere buiten je heb jij geen zeggenschap...

Dus daar kun je niks mee. Alleen jezelf kun je veranderen, verder niets.

Maar ALS jij verandert, dan heeft dat wel een uitstraling naar de buitenwereld toe en DAT kan zomaar belangstelling krijgen uit die buitenwereld en KAN er anderen toe aanzetten met je mee te veranderen. Dan is er beweging. Eerder niet, zoals je merkt.
Plaats reactie