Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af...

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Vadervan3
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2013, 10:00

Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af...

Bericht door Vadervan3 »

Goedemorgen allemaal,

Ik lig sinds een aantal weken in scheiding, op initiatief van mijn vrouw.
Zij heeft van mij een beeld geschept voor zichzelf in de afgelopen jaren waar niemand behalve haar familie zich in kan vinden.

Wij zijn op een gegeven moment gestart met mediation, waar ik zeer toegeeflijk ben geweest in de sessies die we hebben gehad. Mijn vrouw was hier ook meewerkend, maar na iedere sessie dat er afspraken waren gemaakt en ik dus met een tevreden gevoel naar huis ging bedacht zij zich en eiste nieuwe afspraken. Dat varieerde van omgang met onze 3 kinderen, tot financien en woning.

Na de laatste succesvolle sessie was ik weer eens gepaaid met goede afspraken en dachten we dat we een convenant hadden samengesteld waar wij ons beiden in zouden kunnen vinden.

Krijg ik vervolgens een mail na die sessie van ik heb nog een nagedacht en ik wil al ons spaargeld benutten voor een nieuwe woning voor mij en de kinderen en anders ga ik niet akkoord en kun jij de belasting van de woning niet meer aftrekken. Dan kun jij alimentatie korten, maar dan kan ik mijn deel van de persoonlijke lening niet meer betalen en draai jij ook voor die kosten op en ga je financieel te gronde.

HIerna telefonisch contact gehad en met mijn hart gedacht, ik zei ik ga akkoord maar we moeten dit dan vastleggen in het convenant.

Later ben ik gaan rekenen en bedacht me ineens dat als zij met de tijd geen WW meer krijgt toch alle kosten naar mij gaan. Dit was 2 uur later. Ik neem contact op en zeg dat ik er toch niet mee akkoord kan gaan.
Blijkt dat al het spaargeld al is opgenomen en ik dit niet meer terug kan boeken.
Na heen en weer geruzie geeft zij in een mail aan richting de mediator dat mediation wordt beeindigd en dat ze de helft zal terugstorten.
Vervolgens stort zij dit bedrag niet en ontzegt zij mij omgang met de kinderen tot dat dit geregeld is via onze eigen advocaten.

Ik heb zodadelijk een gesprek met een advocaat en hoop dat hier iets aan te doen is.

Ik ben ten einde raad wat moet ik toch doen?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af

Bericht door Casper »

Laat je advocaat onmiddellijk een procedure voor voorlopige voorzieningen starten.

Er is geen convenant overeengekomen, dus zal de rechter over verdeling, omgang etc. moeten beslissen. Misschien zal (de advocaat van) moeder zeggen dat het convenant mondeling is overeengekomen. Die vlieger gaat echter niet op, want vanaf moment 1 houdt zij zich niet aan dat convenant. Het opnemen van het spaargeld gebeurde dus buiten het convenant om en is dus niet rechtsgeldig.

Als afgesproken was dat beiden de helft van de kosten voor mediation zouden betalen, informeer dan bij de mediator of de mediation inderdaad beeindigd is. Betaal dan jouw helft.

Tot zover even: sterkte!
Vadervan3
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2013, 10:00

Re: Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af

Bericht door Vadervan3 »

Bij de advocaat geweest en op advies daarvan bericht gestuurd dat ik de kinderen kom halen zoals afgesproken. Hier kreeg ik uiteraard nee als antwoord op. Met een hoop moddergooien toe.

Ik heb in ieder geval ons concept convenant binnen gehad, das een mooie richtlijn om de procedures allemaal op te gaan starten samen met de advocaat komende maandag.

Ben benieuwd hoelang dit zal gaan duren, volgens de advocaat moet ik vooral nu geduld hebben, waarop ik heb gezegd ik zou niet weten waar ik nu nog boos om zou kunnen worden.
Ze gooit maar modder wat ze wilt, van mij komt geen verweer daarop buiten hoorzittingen.

@Casper bedankt voor de steun

@Anderen gebruik de steun die je hebt in je omgeving om overeind te blijven...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af

Bericht door Casper »

Vadervan3: @Anderen gebruik de steun die je hebt in je omgeving om overeind te blijven...
Zo is dat precies. Nogmaals sterkte en wijsheid gewenst, en we horen graag het vervolg. Komen er vragen op, stel ze gerust.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af

Bericht door RemcoW »

Beste vader van 3.
we kunnen elkaar de hand schudden, ook ik ben vader van drie, en zit in een vergelijkbare situatie. Ik ben al twee jaar bezig om een omgangsregeling te krijgen. Al twee jaar kuister ik naar "de goede bedoelingen" van mijn ex. Al twee jaar hoor ik dat "ze de deur op een kier laat, en IK hem telkens dicht gooi" enz enz enz.
Mediation heeft totaal niks opgeleverd. Ik heb me er min of meer bij neergelegd dat ik moet wachten tot de kinderen zelf komen, en zelf vragen gaan stellen. Mijn advies: laat je niet teveel paaien, laat je niet in allerlei valkuilen lokken, geef vooral geen antwoorden gebaseerd op impulsieve gedachten. Er zit vaak iets achter. Mijn ex had de oudste twee zover dat ze me niet meer willen zien. Op het moment dat ik me daarbij neergelegd heb (voor nu), is ze haar pijlen gaan richten op de jongste (van 6). En wat denk je? ze beweert nu dat die het ook niet meer wil.
Wat is haar doel?? Mij, en mijn nieuwe relatie, ten gronde richten! Het middel? De kinderen.
Laat je niet verleiden tot spelletjes waar NIEMAND mee kan winnen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Vrouw neemt al het spaargeld op en houdt omgang nu al af

Bericht door JCC »

Kinderen niet meer naar hun vader/moeder toe willen laten gaan is een koud kunstje, iets wat je als verzorgende ouder net even in gang moet zetten met gevolg dat de kinderen zelf een verstotingscampagne in sneltreinvaart gaan ontketenen. Er komt in het huis een zg negatieve sfeer te hangen over de stoute vader/moeder die helemaal niets meer goed kan doen, punt uit.

Ik was voor de scheiding 2 handen op 1 buik met mijn kinderen, ze hebben ongeveer een half jaar zelf stiekem contact proberen te houden via hyves en fb chatjes. Ik confronteerde de rechter met deze "bewijzen" in de zoveelste zitting maar die wilde er niets van weten, evenals de vertegenwoordiger van de RVK. Gevolg was wel een vuurspuwende ex en kinderen die er ongenadig van langs hebben gehad eenmaal thuisgekomen. Toen was het over en uit, achteraf heb ik er nog wel eens spijt van gehad maar gedane zaken nemen geen keer.

Nu is het 5 jaar geleden dat ik ineens erg gevaarlijk en kind onwaardig was, onbewezen uiteraard. Je leert ermee leven en het enigste wat we nu nog horen is via de mail: meer geld, meer geld, meer geld, daar ben je wel goed genoeg voor want waag het niet om niet voor die arme drommeltjes (lees ex) geld over te maken, een zg dubbele machtsgreep.

Succes vader van 3, je bent niet echt in een benijdenswaardige situatie maar omgang kan je alleen maar via de rechter afdwingen en dan nog.... Er is nl niks wat voor jou een eventuele uitspraak borgt, geen ome agent die de moeder even toespreekt oid, helemaal niets.

Maak haast met stappen te ondernemen, anders beland je net als ik en vele anderen buiten de omgangsboot omdat ze niet meer naar je toe willen.
Plaats reactie