Testament

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Testament

Bericht door jacmaa »

Beste allemaal,

wie heeft er voor mij een advies, ik ben nu bijna 3 jaar gescheiden, destijds tijdens de scheiding is er een testament op gemaakt samen met mijn ex. Van haar moesten we samen een voogd aanwijzen als er een van ons twee iets over komt. Dit is haar moeder geworden. Achter af sta ik daar totaal niet achter kan ik nu het testament van mij zelf aanpassen en iemand anders aan wijzen als voogd? Binnen mijn familie of vrienden zitten geen mensen aan wie ik deze taak kan over laten, Is het ook mogelijk om een instelling deze rechten te geven? Moet ik mijn ex op de hoogte stellen dat ik haar moeder niet meer als voogd wil hebben als mij is over komt. Ik heb namelijk de angst als mij iets overkomt dat mijn zoon niet meer bij mij familie mag komen en zij met haar familie alle macht hebben en mijn familie helemaal kaal plukken. Bedank!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Testament

Bericht door Casper »

Jacmaa, ik weet niet precies hoe dit zit (moet er zelf ook eens naar kijken! geen trek in natuurlijk!). Maar het lijkt me vreemd om een gezamenlijk testament met je ex te hebben. Hebben jullie niet allebei een individueel testament? Zo ja, dan kun jij natuurlijk je eigen testament wijzigen en iemand anders aanwijzen als voogd voor je kind. Zo nee, dan zou ik dat gezamenlijk testament intrekken, en alsnog een eigen testament laten opstellen. Zal je ex misschien niet leuk vinden, maar jullie hebben nu beiden je eigen leven en je eigen belangen.
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Re: Testament

Bericht door jacmaa »

Beste Casper,

Ik heb me eigen testament, allen deze is in bij zijn van haar op gemaakt om dat dat moest volgens haar. Volgens de mediator en me ex was het allen maar mogelijk om een gezamenlijke voogd aan te wijzen
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Testament

Bericht door Casper »

Er is niets dat jou verbiedt om je eigen testament te wijzigen. Sowieso gaan de kinderen naar de andere ouder met gezag als een van de ouders iets overkomt. In het onwaarschijnlijke geval dat beide (gescheiden) ouders tegelijkertijd iets overkomt, zal de rechter een voogd aanwijzen. Als er geen overeenstemming in de testamenten is wie die voogd moet zijn, zal de rechter daarover een beslissing nemen.
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Re: Testament

Bericht door jacmaa »

Oke casper,

Mij is verteld als mij is overkomt dat haar moeder mijn deel zeggen schap krijgt als voogd. Ik ben namelijk bang als mij iets over komt dat ze mijn zoon bij me vriendin en familie weg houdt. Dus ik dacht als ik iemand van mijn familie neem, dan komt mijn zoon om de 14 dagen gewoon standaard daar.
Plaats reactie