Vader ziet zoon niet na hersenspoeling...

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Hulpmama
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013, 18:40

Vader ziet zoon niet na hersenspoeling...

Bericht door Hulpmama »

Hallo Vaders,

Ik zoek hulp voor het gezin van mijn vriend (vader).
korte achtergrond:
De vader en ik wonen nu twee jaar samen en de kinderen 6 en 8 komen sinds 1,5 jaar bij ons. De moeder en vader liggen nu al zolang in vechtscheiding.

Sinds de vakantie wil de oudste niet meer mee als het ons weekend is. Als we met de jongen praten is het dat hij bij moeders altijd zijn zin krijgt en leuke (lees dure) activiteiten doen en wij hebben daar het geld niet voor. Nu is dat van hem een plausibele reactie.. De jongens is idd erg aandachtsverwend, maar daar konden wij altijd goed mee om gaan. Hij krijgt steeds kado's en mag dingen doen die normale jongens van zijn leeftijd niet doen en dat is voor hem natuurlijk erg interessant. De jongen heeft geen hekel aan mij, sterker nog, we waren altijd maatjes, maar nu wil hij gewoon de leuke dingen doen. Dit zegt hij ook als de vader hem wel spreekt.. De jongste gaat nog wel altijd met plezier mee..

De moeder echter (een stalker helaas) blijft mailen dat het aan mij ligt... Zij is ook degene die continu slecht praat over de vader en mijzelf en de kinderen betrekt bij de ruzies en gecontinueerde zwartmaken. Wij zijn hierin nogal passief omdat wij niet met modder willen gooien.

Hoe kunnen we zoiets oplossen??
Ik hoop dat iemand tips heeft....

Grtz, een hulpmoeder

Mijn vriend is erg verdrietig hierover maar wil hem niet tegen zijn wil in de auto sleuren.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Vader ziet zoon niet na hersenspoeling...

Bericht door Casper »

Hulpmama, welkom. Je situatie is niet benijdenswaardig, en het is goed dat je dat eens op het forum zet. Zie talloze verhalen op het forum, soms heel vergelijkbaar. Bijv. lees eens http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... f=25&t=834 (Angel78), waaruit blijkt dat het (tot op heden) helaas niet altijd goed afloopt. Desalniettemin, je doet het goed. Niet met modder terug gaan gooien en altijd aan de moreel juiste kant blijven staan. Eerlijk duurt het langst en de kinderen zullen jullie er later dankbaar voor zijn.

Houd goed je rechten voor ogen, en de rechten van de kinderen. Moeder dient zich aan de omgangsregeling te houden, punt. Een kind van 8 kan nog niet de afwegingen maken die zouden maken dat hij zelf kan beslissen wel of niet te gaan. Een verschil in opvoedingsstijl is daarbij geen argument. Het is juist goed om verschillende levenswijzen mee te krijgen en daar een weg in te vinden.
Plaats reactie