Wat nu te doen ??????????????????

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
evertvanb
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:52

Wat nu te doen ??????????????????

Bericht door evertvanb »

Hallo
ik zit met de volgende zaak in mijn maag , mischien kan iemand mij daar wat over vertellen. Het gaat om het vogende na jarenlange strijd met jeugdzorg is het mij gelukt om een mijn zoontje van 13 jaar weg te laten plaatsen uit huis. Hij had het daar niet goed en dat heb ik een jaar aangegeven maar werd telkens weggestuurd omdat ik geen gezag had . Uiteindelijk is het toch gelukt via het AKJ om binnen te komen bij Jeugdzorg , en ze moesten door het stof echt waar . Nu woont hij godzijdank al een hele poos bij mijn zus die vfunctioneerd als netwerk pleeggezin, en het gaat heel erg goed met hem. Maar nu hebben we redelijk vaak gesprekken met de voogd en Yarabee pleegzorg mijn zus en zwager, mijn ex, en ik . De contacten met mijn ex lopen redelijk en nu heb ik gevraagd om gedeeld gezag , en tot mijn verbijstering ging ze akkoord. van bureau Jeugdzorg kregen we het advies om via het maatschappelijk werk het een en ander op papier te zetten omdat het voor mijn ex niet via de rechtbank
hoefde maar nu praat zij alleen maar over financieele zaken die op papier gezet moeten worden . Ze betaald volgens mijn weten alleen de pleegkosten van ongeveer 25 euro pm en verder heeft zij geen kosten. Maar nu belt zij mij vanavond op en zegt dat ik een advocaat moet nemen om de kosten op papier te laten zetten dat als er kosten zijn we deze gezamelijk delen voor mijn zoontje . Ja ze springt van de hak op de tak maar word er wel moe van , want ze is inmiddels alleen naar een maatschappelijk werkster geweest. En die heeft haar dit advies gegeven . Zijn er hier meer mensen die in zo een situatie als de mijne hebben gezeten , en zouden die mij evtueel tips kunnen geven hoe dit nu weer aan te pakken ? Ik zou er heel blij mee zijn . Ondertussen blijf ik knokken en jeugdzorg kan niets doen , oftewel trekken de achterbroek wederom aan. Dus ik zou zeer blij zijn met enkele tips.
Bij voorbaat dank
Eef

Update
Heb alle instantie's gebeld zoals ziekenfonds, SVB bank, Stichting Leergeld en nu blijkt dat zij ondanks de uithuisplaatsing , vergoedingen heeft gehad waar ze geen recht meer op had. Bij Menzis werd mij te kennen gegeven dat mijn zoontje bij aanstaande operatie geen eigen risico hoeft te betalen en dat hij gratis is meeverzekerd tot zijn 18 . Wat wil mijn ex toch in hemelsnaam?:cry: :?: :evil:
Plaats reactie