AMK hoera

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

AMK hoera

Bericht door EDA »

Als je je bij Marianne Surenbrink van het AMK te Amsterdam meldt als vader, dan heb je DUS een gekleurd verhaal, reden waarom zij vindt dat zij DUS niet naar je vraag om hulp en het verhaal omtrent je casus behoeft te luisteren.

Nou lees ik in het meldingsformulier op hun site het volgende:

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is ingesteld door de overheid.
Het AMK heeft als taak situaties te onderzoeken en te beoordelen waarin zorgen over kinderen worden geuit en zonodig hulpverlening op gang te brengen.


Het AMK heeft als taak.......... te onderzoeken, situaties waarin zorgen ( ook terechte zorgen van vaders dus, denk ik dan... ja toch, niet dan...? ) worden geuit,... en vervolgens te beoordelen....

Aja, eerst onderzoeken dus, en dan ook beoordelen.

Maar wacht eens even.

Ik uitte mijn zorgen over een situatie... als vader....

Aja, en toen is er telefonisch heel snel onderzocht en beoordeeld ook natuurlijk en dan was de hulpverlening zeker het er op flikkeren van de hoorn...

Ja nee, zo kun je makkelijk je geld verdienen natuurlijk. Marianne.

Het komt er dus op neer dat iedereen zorgen kan uitten, behalve vaders, want die komen per definitie met een gekleurd verhaal, ook al komen ze niet met een gekleurd verhaal, want dat bestaat wel natuurlijk.

Onderzocht wordt dus helemaal niks, beoordeelt derhalve ook niet en als resultaat blijft dan ook hulp uit.

Mooie boel, overheid...

En dat noemt Fredje Teeven dan "vermeend" achtergestelde vaders.

Duidelijk....

De neutrale professional kan ten aller tijde melden daar. Alleen wijs mij eens een neutrale professional aan dan???


Maar goed, achteraf kan ik natuurlijk blij zijn dat ik niet bij die vooringenomen club die aldus MIS - HANDELT terecht kom.

Poehee, lucky me.
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: AMK hoera

Bericht door Wanhoop »

Jah belachelijk hoe amk werkt. De moeder van mijn kinderen had een zelfmoordpoging gedaan. Ik heb de kinderen weggehaald bij moeder, melding is er gedaan door huisarts/maatschappelijk werker maar de kinderen zijn nu toch veilig?? Jah nu moeder de kinderen terug wil, zeggen ze ook nog ze is er weer klaar voor en.ze is in behandeling.
Plaats reactie