Verblijf Turkse vriend bij mijn ex en gevolgen k.alimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
FruSteven
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2013, 20:02

Verblijf Turkse vriend bij mijn ex en gevolgen k.alimentatie

Bericht door FruSteven »

Geachte lezers/lotgenoten,

Graag jullie mening over de volgende situatie:
-m.b.t. mijn dochter betaal ik 360 kinderalimentatie per maand;
-mijn ex zit in de bijstand;
-ik heb net een inkomenstoets/vermogenstoets "doorstaan" van de Gemeentelijke sociale dienst en hoef niet meer alimentatie te betalen dan ik al betaalde;
-mijn ex is afgelopen zomer met mijn dochter in Turkije geweest en verliefd geworden op de 10 jaar jongere fotograaf en tevens ober in het hotel;
-in oktober is mijn ex een weekje bij hem in Turkije geweest;
-sinds gisteren zit hij voor 3 maanden met een verblijfsvergunning bij mijn ex en mijn dochter in huis.

Wat moet ik hiermee aan?
Kinderalimentatie verlagen, sociale dienst inlichten, of????
Mijn ex heeft hierover met mij geen enkel overleg gepleegd.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Verblijf Turkse vriend bij mijn ex en gevolgen k.aliment

Bericht door Casper »

Helaas, je kunt hier niets mee w.b. de kinderalimentatie. De vriend van je ex staat in geen enkele wettelijke relatie tot je ex of je kind, en is dus niet medeverantwoordelijk voor de kosten van de opvoeding. Mochten ze eventueel gaan samenwonen, kun je stellen dat je ex haar woonkosten kan delen, zodat ze minder k.a. nodig heeft. Kijk ook eens op http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/ voor vergelijkbare verhalen en advies gebaseerd op de nieuwe regels hierover.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Verblijf Turkse vriend bij mijn ex en gevolgen k.aliment

Bericht door MeoAuxilio »

Beste,

Indien je parter een relatie onderhoudt die voor de wet gelijk is alszijnde een huwelijk (affectionele relatie, samenvlechting op financieel gebied dan bestaat er een mogelijkheid om een herberekening van de alimentatie aan te vragen.

Als je ex partner niet wenst mee te werken dan zal de bewijslast bij jou komen te liggen en daar ligt de moeilijkheid (en kosten).
Het alleen zeggen dat iemand een relatie heeft wordt door de rechtbank niet overgenomen.
Het zelf bewijs zoeken wordt in slecht een enkele geval overgenomen.
Je zal dus een zgn erkend bureau moeten inschakelen die het bewijs zal moeten verzamelen. Daarnaast zal je advocaat in de arm moeten nemen en de griffiekosten komen ook voor jouw rekening. De vraag is dan wegen de kosten op tegen de baten? Uiteraard spelen ook gevoelens als gerechtigheid hier mee ieder voor zich moet bepalen hoeveel die gerechtigheid dan mag kosten.

Meo Auxilio
Echtscheidingsbemiddeling en advisering (voor en na je scheiding!)

https://www.facebook.com/MeoAuxilio
https://www.meoauxilio.nl/echtscheiding
Plaats reactie