Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Sirc
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2013, 18:19

Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Sirc »

Hallo,

Ik ben een trotse vader van een dochtertje van 3 jaar en heb ouderlijk gezag.
Toen ik in september aan het werk was is mijn ex met voorbedachte rade vertrokken naar een plaats 130 km verderop.
Voor haar vertrek was ik al bezig om een ouderschapsplan op te stellen via mijn advocaat maar dit werd steeds genegeerd door mijn ex die bezig was met vuile plannetjes met haar vader. Die adviseerde haar ook dat ze vooral haar kaken stijf op elkaar moest houden en wachten op de dag van het vertrek. Deze info heb ik uit diverse onderschepte mailtjes ontdekt.
Hier heb ik ook ontdekt dat ze hebben gefraudeerd met mijn Digid en belastingzaken. Ik heb hier aangifte van gedaan.
Toen ik de bewuste avond uit mijn werk kwam ontdekte ik dat er een briefje op tafel lag met de mededeling dat ze aan het logeren zijn bij opa en oma. Het halve huis was leeg en dat is vreemd voor een logeerpartij.
Een dag later kreeg mijn advocaat een mail van haar advocaat waar ik erg van was geschrokken. Ik zou een alcoholist zijn, agressief, workaholic en mijn ex zag geen andere uitweg meer. Ook heeft haar vader aangifte van bedreiging tegen mij gedaan. Klinklare onzin! Nu zit ze al 3 maanden op haar logeeradres met mijn dochtertje. Appartementje waar ze met 5/6 volwassenen verblijven en ik krijg mijn dochtertje 1 dag+1 nacht per week bij mij. Gezien de grote afstand vergt dit veel energie en is het voor die kleine een hele vreemde situatie momenteel. Ik haal mijn dochtertje op en ze wordt dan de volgende dag weer opgehaald door mijn ex met haar vader aangezien ze geen rijbewijs heeft. Als ik mijn dochtertje ophaal is ze altijd heel blij en opgewekt. Als ex haar de volgende dag weer komt halen is ze helemaal overstuur en gaat ze met veel tegenzin weer weg bij papa.
Ik heb een hele sterke band met mijn dochtertje.
Mijn dochtertje heeft hele intensieve logopedie nodig aangezien ze is geboren met schisis. (open gehemelte) Dit staat nu op een heel laag pitje omdat ze deze logopedie alleen maar krijgt wanneer ze bij mij is.
Niet echt in het belang van mijn dochtertje dus. Ook heeft ze op het logeeradres weinig tot geen sociale contacten. Zit de hele dag binnen en speelt alleen maar met mama of opa en oma. Ex heeft ook haast geen sociale contacten. Na een relatie van bijna 12 jaar geen sociale contacten opgebouwd, hobby's en werk. Ze is al enige tijd werkeloos.
In november ben ik op zitting geweest omdat ik een kort geding had aangespannen met het verzoek terug te keren naar mijn woonplaats of in een straal van 20 km hiervan. De rechter vond dit geen spoedgeval en nu is het wachten op de bodemprocedure ergens in februari. Tijdens het kort geding heeft mijn ex aangegeven om de omgangsregeling uit te willen breiden op mijn verzoek. Nu krabbelt ze daarover weer terug en wil niets meer weten van het uitbreiden hiervan. Gezien de grote afstand en de logopedie zou dit wel in het belang zijn van mijn dochtertje.
Advocaatkosten lopen op maar het is voor een goed doel. Ex betaald niets aangezien ze werkeloos is. Echt belachelijk in dit land!
De huidige omgangsregeling gaat niet meer werken als mijn dochtertje naar school moet. Ik werk in wisseldiensten dus zou haar alleen nog maar in de weekenden kunnen zien die ik vrij ben. Dit zou betekenen 1 weekend in de 3 weken.

Graag advies! Ik ben radeloos!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door EDA »

Heb je gezamenlijk gezag??
Sirc
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2013, 18:19

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Sirc »

Ja. We hebben gezamenlijk gezag.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door EDA »

Dan kun je teruggeleiding naar de oorspronkelijke woonomgeving eisen. Niet te lang mee wachten. Hoe langer kind ver weg is, des te eerder kiest een rechter de situatie maar zo te laten.

Sterkte!!

Is de beschikking na kort geding er al?

Je kunt daar ook tegen in beroep gaan.
Sirc
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2013, 18:19

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Sirc »

Bedankt voor de tip. De beschikking is nog niet binnen.
Ik zal dit met mijn advocaat overleggen?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door EDA »

Ik denk dat je er nu even bovenop moet gaan zitten, in die zin dat je de verwijdering liefst zo kort mogelijk moet laten plaatshebben.

Dat eerst.

Realiseer je verder wel dat een Kort Geding, een voorlopige voorziening ook nadelen kan hebben, omdat er dan wel een beslissing ligt, die je, wanneer deze tegenvalt, maar weer van tafel moet krijgen.
Maar dat weegt nu even niet op tegen de duur van de grote afstand.

Heb in net zo'n schuitje gezeten, alleen had ik geen gezag en was dus kansloos. Jij hebt gezamenlijk gezag en dan sta je sterk in deze.

Blijf maar gewoon stevig en rustig op je poten staan ( niet onvriendelijk bedoelt ).

Mocht je zin hebben kun je het volgende eens tot je nemen: http://www.dwazevaders.nl/pdf/Deel%203% ... 20eind.pdf
Sirc
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2013, 18:19

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Sirc »

Bedankt voor de info.
Ik ga dit met mijn advocaat bespreken.
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door DarthVader »

Staat je dochtertje op een school bij je in de buurt ingeschreven ?

Ik heb een soortgelijke situatie gehad waarbij de klok tikte voor de vierde verjaardag van ons kind (want moest naar school). Gelukkig alles toegewezen gekregen waarbij het feit dat ik zelfstandig ondernemer ben en mijn eigen uren kan indelen wel een grote rol speelde.

Controleer ook even of ze is uitgeschreven bij de GBA. Voor het inschrijven in een andere gemeente is namelijk jouw toestemming nodig (gemeentes vragen daar echter nooit om).

Als blijkt dat ze niet meer op jouw adres ingeschreven is kun je een kort geding starten waarin je alleen dat inzet maakt. Meer niet. Grote kans dat je dat wint, waarna je weer een pluspuntje hebt voor de bodemprocedure.
Sirc
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2013, 18:19

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Sirc »

Bodemprocedure gehad in de meervoudige rechtzaal. Ondanks het advies van de Raad van Kinderbescherming die achter mij stonden hebben de rechters toch alles toegewezen aan mijn ex. Het verdiende niet de schoonheidsprijs werd er nog even bij vermeld. Ik kan nog in hoger beroep maar de advocaatkosten lopen flink op en ik vraag me af of het nog zin heeft. Inmiddels zitten we in een Mediation traject maar dit verloopt erg stroef en er is nog geen goede omgangsregeling.

Zou iemand mij kunnen adviseren wat nu te doen?

Mvg,

Chris
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door Casper »

Als je nu Mediation afbreekt, zal dat tegen je gebruikt worden ("met Sirc is niet te praten", "Sirc voert geen overleg"). Dus toch maar doorgaan daarmee, maar wel concrete afspraken eisen - de afspraken zijn met moeder, maar de eis is aan de mediator: die wordt er immers voor betaald om jullie naar die afspraken te begeleiden.

Jammer zeg, van die uitspraak! Als er concrete punten zijn waarop beroep mogelijk is, die mogelijkheid toch maar open houden. Anders is er voor moeder ook geen "stimulans" om mee te werken.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door The Driver »

EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door EDA »

The Driver schreef:nieuwe jurisprudentie !

https://www.jurofoon.nl/nieuws/7398-zon ... -blokkeren

De middelen die zijn gehanteerd bestonden 3 jaar geleden ook al, maar worden nu anders uitgelegd en toegepast door de rechter.

Het is maar net hoe zijn/haar pet staat dus.

Volledige willekeur bij de afweging door de rechter dus.

Nietegenstaandedat een goede ontwikkeling waarbij meer rekening gehouden wordt met wat werkelijk van belang is voor het kind in kwestie.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex is er onaangekondigd mijn dochtertje vandoor.

Bericht door EDA »

Plaats reactie