kinderalimentatie ex in bijstand, maar meld ze dit wel??

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
vraagjes
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2014, 23:01

kinderalimentatie ex in bijstand, maar meld ze dit wel??

Bericht door vraagjes »

Hoi,

Wie o wie kan mij hier adviseren. Ik ben flink gefrustreerd, want mijn ex zit in de bijstand sinds de geboorte van mijn dochter 3 jaar geleden. Wij zijn nooit echt samen geweest maar deze avontuurtjes hebben mijn lieve dochter voortgebracht en ik heb haar dan ook erkend. Ik heb het financieel zwaar want ik mag een volledige piloten opleiding aflossen. Qua allimentatie moet ik 375,- euro per maand betalen. Nou begrijp ik dat er genoeg zullen zijn meer betalen maar ik vind het een hele hoop geld en ik vraag mij dan ook sterk as of iemand hier zijn mening over wilt delen. Ik heb een vast inkomen van ongeveer 2000,- netto (werk hier tussen de 60 a 70 uur per week voor). Maar een vaste lastenpost (lening mbt opleiding, etc, etc) van ongeveer 1400,-. Dus die 375 komt hard aan.

Dit is mijn situatie en nu komt mijn ergenis en dus mijn eigenlijke vraag.

Mijn ex zit doet al 3 jaar geen enkele moeite voor het vinden van een job. Sterker nog, ze meld leuk-weg dat ze job-offers weigert. (de banen passen niet helemaal bij mevrouw d'r wensen) Daarnaast heeft ze een mooi leven, bijna elk weekend gaat ze stappen in onze hoofdstad (dan is ze bij mij), ze weet precies wanneer de Iphone 6 uitkomt, want die moet ze hebben. Constant nieuwe kleding kopen etc etc.

Ook vind ze het toch wel heel zwaar om de kleine elke dag te hebben dus die gaat 3 dagen per week naar de creche.


Uiteraard is dit op zich frusterend genoeg. Maar het rekensommetje klopt naar mijn mening niet. Hoe kan het zijn dat iemand met een bijstandsuitkering (die niet hoog kan zijn want 3 jaar geleden verdiende ze net iets meer dan het minimum loon), zo veel geld kan hebben?

Als ik het goed heb zou de door mij betaalde allimentatie moeten worden afgetrokken van de bijstandsuitkering en zou ze geen recht hebben op vergoeding van de kosten van de creche omdat ze niet werkt of studeert.

Het lijkt mij dan ook dat ze mijn allimentatie niet aangeeft bij de sociale dienst en dat ze tegen de sociale dienst liegt om toch een vergoeding voor de creche te krijgen. (vermoedens zijn gerezen door het feit dat ze de allimentatie gedeeltijk cash wou in meerdere situaties en dat ze klaarblijkelijk over meerdere rekeningnummers beschikt)

Wie o wie kan en wilt mij adviseren hoe hier mee om te gaan en/of dit aan de kaak te stellen zodat ze gestraft word. Dit klinkt nogal hard, maar ik heb 3 jaar lang letterlijk van water en brood geleefd in de gedachte dat zij het ook niet makkelijk had. Ik vermoed dus nu dat ik flink in het ootje ben genomen.

Alvast dank en excuses voor dit lange verhaal.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: kinderalimentatie ex in bijstand, maar meld ze dit wel??

Bericht door MeoAuxilio »

Beste

Als je een uitkeringfraude vermoed dan kan je bij de betreffende gemeente aangifte doen. Of je alimentatiebedrag te hoog is valt niet zo makkelijk te beoordelen.
Je kan je afvragen of er rekening is gehouden met de schulden die je hebt.

Met vr gr,

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/echtscheiding
Plaats reactie