Vraag alimentatie Wajong

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Klaver
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2014, 18:31

Vraag alimentatie Wajong

Bericht door Klaver »

Beste mensen,

Mijn ex heeft een rechtzaak aangespannen voor de alimentatie. Ik ben hier blij mee, want tot nu toe heeft ze alleen contant geld geaccepteerd. Haar rekening nummer wilt ze niet geven en bevestigingsberichten voor ontvangst van alimentatie blijven uit. Ik heb nu alleen mijn dochter van 2 jaar erkend en geen gezag (Deze rechtzaak komt tegelijk voor).

Binnekort komt de bodemprocedure voor en zij heeft tot op heden niets aan inkomensgegevens aangeleverd. Zij woont nu samen en is vorige week opnieuw bevallen van een nieuw kind, zij is 21 jaar.

Zij ontvangt nu een wajong uitkering omdat zij wegens psygische problemen (depressie) niet kan werken. De uitkering wordt betaald door het UWV. Moet ik na de uitspraak geld aan haar betalen of aan het UWV?

Ik hoop dat er iemand is die hiermee ervaring heeft..
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Vraag alimentatie Wajong

Bericht door Wanhoop »

Ik geloof dat je het geld aan de moeder moet betalen en wat jij moet betalen word van haar uitkering ingehouden, zo was het tenminste bij mijn ex. Zij krijgt wajong wss via de gemeente en die geeft opdracht aan de uwv om uit te betalen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Vraag alimentatie Wajong

Bericht door EDA »

Stoppen met contant geld geven. Niet controleerbaar en aantoonbaar.

Dat geef je dus gratis weg. En is verdwenen.

Pot het op op een spaarrekening, of in een ouwe sok.

Draag zorg voor een regeling op schrift. Met bewijsbare stortingen.

Kan zijn dat je aan het UWV gaat betalen. Doe dat dan ook, anders krijg je het geheid aan de stok met een instantie. Maar zonder regeling niets (contant ) meer betalen.
Plaats reactie