Dwangsom innen

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Dwangsom innen

Bericht door TrotsePa »

Beste vaders

Moeder is zonder toestemming van mij met mijn zoontje op vakantie. Ik ben natuurlijk niet tegen een vakantie, maar de manier waarop en het feit dat als dit haar op deze manier nu lukt, straks ook weer zal lukken, stel ik even hardop de vraag óf ik de dwangsom zag gaan innen, óf de rechter vragen om de vakanties te gaan regelen, óf beiden. Niets doen is volgens mij geen optie want dan kan ze hem claimen wanneer ze wilt.

Heeft iemand ervaring met het innen van een dwangsom?
De dwangsom is overigens in hoger beroep nog eens extra benadrukt door de rechtbank.
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Dwangsom innen

Bericht door Wanhoop »

Ik weet niet of jullie een omgangsregeling hebben en zo ja neemt ze jou kind mee in jou dagen ?
Moeders kunnen veel maken in deze maatschappij. Enigste wat je denk ik kan doen is met jou advocaat erover hebben wat je het beste kan doen. Dwangsom is wel het uiterste wat je kan doen maar als de rechter dit al heeft beslist, dan is het duidelijk wat je moet doen.

Succes
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Dwangsom innen

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Beste vaders

Moeder is zonder toestemming van mij met mijn zoontje op vakantie. Ik ben natuurlijk niet tegen een vakantie, maar de manier waarop en het feit dat als dit haar op deze manier nu lukt, straks ook weer zal lukken, stel ik even hardop de vraag óf ik de dwangsom zag gaan innen, óf de rechter vragen om de vakanties te gaan regelen, óf beiden. Niets doen is volgens mij geen optie want dan kan ze hem claimen wanneer ze wilt.

Heeft iemand ervaring met het innen van een dwangsom?
De dwangsom is overigens in hoger beroep nog eens extra benadrukt door de rechtbank.
Oei...

Het gaat er om wat JOUW GEVOEL jou zegt. Dat is EEN!
Jij weet het het beste.

Ik heb wel ervaring met het innen van dwangsommen, in die zin, dat ik ze niet heb geïnd en daar later veel spijt van heb gehad, omdat bleek dat moeders verder ongestoord en ongehinderd voortging met negeren van gerechtelijke uitspraken enz enz.
Had ik maar direct de dwangsom laten innen, destijds.

Maar mijn advocaat vond het beter de rechter te pleasen... Dat nooit meer, dus.
Als ik mijn kind zou weghouden van mams, dan staat hier in no time een politiemacht, kijk maar naar de recente gebeurtenissen in Herten, waar een vader gewoon thuis was met zijn eigen kind en waar direct moord en brand geschreeuwd werd door de autoriteiten inzake gijzeling, wat het dus in het geheel niet was. Maar zo reageert de maatschappij en de overheid op een Papa.... ( ook al scheert hij zich wellicht minder dan de dominee, of istie wat grover gebekt... )

Nee, als mama niet de goede kant op wil en er is een sanctie, sanctioneren.

Als ze jou kunnen pakken, dan doen ze het ook in volle omvang, reken maar. Don't ask me how I know.

Wat je ondertussen niet moet doen is zelf de strijd aan gaan. Dus geen olie op het vuur van jou uit. Maar wel vechten met de middelen die je ter beschikking staan, zoals een dwangsom. Of lijfsdwang, opsluiting. We hebben als Papa's/mannen toch al vrijwel geen dwangmiddelen en dan zouden we ze ook nog eens niet inzetten...????? Voor de lieve vrede????
Bullshit..
Ik ben er voor om uit de strijd te gaan, maar dat is je persoonlijke strijd.
Zolang de maatschappij vaders nog niet voldoende serieus neemt, dan is er een juridische strijd, kennelijk, en dan moet die ook volgens de regels gestreden worden. Sanctioneren dus waar je kunt. Geen slap geouwehoer van advocaten pikken dus. Niks rechter pleasen.

Verder raad ik je aan om met de mensen om je heen een zo plezierig mogelijk contact te hebben en daar van te genieten, zodat je zelfvertrouwen groeit en je beter leert weten wat te doen met lastige ( en dat zijn onze casussen ) kwesties.

In feite voert ieder van ons een strijd om te leren weten wat het beste is voor hem/(haar). Want ik kan wel adviseren, maar je moet zelf leren weten wat jij op enig moment te doen ( of te laten ) hebt. Daar gaat het in de kern om.

Scheiden vraagt om een toename van Liefde. Van beide kanten, of van jou het meeste. Maar zonder toename van Liefde kun je niet.
Daar zit de eigenlijke strijd, het eigenlijke onderliggende groeiproces.
Als je dat goed doorloopt, dan lossen problemen op. Vanzelf. Omdat ze niet meer nodig zijn... Maar nu spreekt ik van een ander level.
Plaats reactie