Ouderlijk gezag verkrijgen?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Ouderlijk gezag verkrijgen?

Bericht door sdwv »

Trotsepapa Geplaatst: 13 Feb 2006 11:01 pm Onderwerp: Ouderlijk gezag verkrijgen?

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb ongehuwd samengewoond en daar is een pracht van een zoon uit geboren. Nu is het probleem dat ik het kind wel erkend heb, maar nooit de kans heb gehad ouderlijk gezag aan te vragen. Moeder weigert nu elke medewerking. Ik heb bij de raad voor de rechtsbijstand al twee maal een toevoeging aangevraagd en deze is al twee maal afgewezen. Hun motivatie: de zaak is dermate simpel, dat ik zelf een verzoek bij het kantogerecht in kan dienen. Echter.... moeder moet dan ook een handtekening zetten. Dus ik word nu min of meer genoodzaakt een eenzijdig verzoek in te dienen, met de wetenschap dat dit door het kantongerecht wordt afgewezen. Nu ben ik wat aan het snuffelen geweest en heb e.e.a. gelezen over artikel 6&8 uit het EVRM. Kan iemand mij vertellen welke werkwijze ik moet hanteren om met succes mede-gezag aan te vragen? Moeders heeft alle macht over mijn kanjer en ik sta erbij en kijk ernaar. Het is toch te gek voor woorden!!
Alvast bedankt!!!!!!!


Anonymous Geplaatst: 14 Feb 2006 01:44 pm Onderwerp: sja??! jammer

--------------------------------------------------------------------------------
sja jammer uit eigen ervaring weet ik als de moeder niets fouts doet tegenover het kind dat je haar medewerking moet hebben, krygen voor de hand tekening verder denk ik dat er weinig kans is ze heeft de broek aan
<naam verwijderd op verzoek>
succes sterkte


Anonymous Geplaatst: 16 Feb 2006 04:46 pm Onderwerp: Ouderlijk gezag

--------------------------------------------------------------------------------
Laat mij niet lachen!
Forget it, trotse papa!
Mijn vriend heeft sinds de scheiding is uitgesproken 7 jaar geleden GEZAMENLIJK GEZAG zoals dat heet!

Nu komt het mooiste ervan! Je hebt als niet verzorgende ouder géén moer te vertellen! Als de verzorgende ouder niet in staat is om medewerking te verlenen aan de omgang met je kind en alles frustreert dan ben jij de klos!

WAT VOOR RECHTEN HEEFT EEN MAN MET GEZAMENLIJK GEZAG?
Betalen voor een kind dat hij nóóit meer mag zien uit RANCUNE en als moeder het vertikt om te gaan werken wel het lef hebben om méér ALIMENTATIE voor zichzelf aan te vragen?


WAAR IS JE ZELFRESPECT ALS VROUW!


WAAR BLIJVEN AL DIE GEEMANCIPEERDE VROUWEN INEENS!


OPEENS ZIJN HET ZIELIGE ALLEENSTAANDE MOEDERS!


GELUKKIG ZIJN NIET ALLE VROUWEN HETZELFDE!


Het kind van mijn vriend wordt 14 jaar dit duurt inmiddels al 7 jaar, mensen denken niet na over wat ze een ander aandoen? Eens heb je toch van elkaar gehouden? Laat elkaar los en leef je eigen leven. Dit is een keuze die je zelf maakt en dat héét SCHEIDEN het woord zegt al genoeg!


HET KIND IS HET KIND VAN DE REKENING!
LETTERLIJK EN FIGUURLIJK!


Anonymous Geplaatst: 17 Mrt 2006 09:10 pm Onderwerp: erkenning en plichten

--------------------------------------------------------------------------------
Heb mijn nooit geplande kind tien jaar geleden erkend. Voelde me verantwoordelijk en mede daardoor gescheiden. Leef nu al tien jaar onder druk. Heb helemaal niets te vertellen en mag als het uitkomt oppasvader zijn, 1 dag in de week tussen de middag en aan het einde van de schooltijd. Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen. Als je dat doet heb moet je aanzienlijk meer betalen (nu 320 per maand). Ik heb dan immers een oppasnodig tot half acht en dat kost je 250euro meer, anders ga ik naar een advocaat. Tja, wat kan ik doen??
Dank alvast en sterkte met jullie problemen,
Peter
Gesloten