Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
radjatoe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2014, 09:33

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door radjatoe »

Hallo allemaal..

nou, het is er toch van gekomen..mijn ex is verhuisd.
Rechtszaak geweest, ik leende geen toestemming om te verhuizen. Rechter vond dat de verhuizing goed was voorbereid door mijn ex (huis was al gekocht, ik kwam erzelf achter dat ze dat hadden gedaan) dat was dus het stukje "goed voorbereid"
- voorstel om mijn dochter haar basisschool te laten afmaken(2 jaar nog) en daarna bekijken welke vervolgopleiding en waar ze deze zou gaan volgen.
-voorstel was ook van maandag tot vrijdagmiddag bij mij en van vrijdagmiddag tot zondagavond bij mijn ex(elk weekend)
Rechter vond dit te onrustig, moeder kind relatie moest niet verbroken worden(?!) aangezien zij altijd voor het kind zou hebben gezorgd...(ik als vader blijkbaar niet...)

Dus ze mocht verhuizen, honderd km verderop. Na de rechtszaak(1 augustus 2015) bij elkaar gaan zitten hoe nu verder...Ik had haar om t weekend van vrijdagmiddag tot maandagochtend en elke woensdagmiddag tm donderdagochtend. Door de afstand is t niet meer mogelijk om haar de woensdag op te halen en donderdag naar school te brengen. Wat we samen afspraken is dat mijn dochter 1 weekend extra bij ons is, dus 2 weekenden wel 1 weekend niet en dan weer 2 weekenden wel...(and so on and on) Ik haal haar om half 4 van school daar en zondagavond zo rond 7 wordt ze door mijn ex opgehaald. Netjes via de mail en whatsapp een akkoordbevinding. Helemaal goed zo dus..

tot vorige week...mevrouw heeft een auto vd zaak en mag blijkbaar niet meer privé rijden...dus zegt ze doodleuk, ik ga haar niet meer halen, jij moet haar nu ook komen brengen...Ik ben je financieel tegemoet gekomen en t weekendje is een extraatje voor jou. Ga jij haar zondag niet brengen, dan trek ik t weekend in en zie je haar alleen nog maar om de week een weekendje..

Dit kan toch niet zomaar verdomme?? Ze wil van haar probleem mijn probleem maken en als inzet mijn dochter... Ik ga hier ook niet mee akkoord natuurlijk, dus ben benieuwd hoe het aankomende zondag gaat...

Ik ben al de woensdagen kwijt en heb deze omgeruild voor een weekend erbij...

Dringend advies gevraagd!!!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door kiekiek »

Ik weet niet hoe het vervoer is geregeld in de beschikking voor de omgang, maar ook daar zal zij zich aan moeten houden. Wil ze dat gewijzigd hebben dan zal ze daar een procedure voor moeten opstarten. Mocht ze nu voor eigen rechter gaan spelen en je kind niet meer meegeven, dan betekent dat 'onttrekking van het ouderlijk gezag' wat een misdrijf is en waarvan je aangifte kan doen. De politie is daar niet zo happig op, maar houdt voet bij stuk, ze zijn namelijk verplicht om een aangifte op te nemen. Heb je enkele aangiftes gedaan dan sta je heel sterk in het beginnen van een kort geding om de omgang af te dwingen. Verzoek dan gelijk om een dwangsom per overtreding, wat haar gaat weerhouden om de omgang tegen te werken.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
radjatoe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2014, 09:33

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door radjatoe »

Vervoer is niet vastgesteld in de allereerste convenant.. Maar deze convenant is niet meer van toepassing gezien de afstand die er nu is gecreëerd. Daarop is er onderling afgesproken(via de mail en op de whatsapp) dat ik haar ophaal en dat zij daarop mijn dochter bij mij ophaalt.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door kiekiek »

Zij zal zich volledig moeten blijven houden aan wat er gerechtelijk is vastgelegd, dus aan een door de rechtbank bekrachtigd gezamenlijk convenant of aan een beschikking van de rechtbank. Doet ze dat niet, dan zie uitleg in het vorige bericht.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door Thbafani »

Echt heel erg irritant....
Zo zijn wij bijna 2 jaar aan het steggelen geweest over woensdagmiddag van school ophalen en donderdagochtend weer naar school brengen of zij woensdagavond ophalen. Onderlinge afspraak vanaf het begin is brengen en halen om en om.

Tijdens een rechtszaak ( begin okt) inhoudelijk over de kinderalimentatie, heeft zij dit naar voren gebracht en zelfs gezegd dat als ik ze dan niet op donderdagochtend naar school wil brengen na ze op woensdagmiddag hebben opgehaald dat deze hele regeling maar geschrapt moest worden in het belang van de kinderen. De rechter had duidelijk geen zin in discussie en welles nietes en heeft nu vast laten leggen dat ik de kinderen ophaal en de volgende dag weer naar school breng. Kan dit nou een keer niet dan moet ik dit tijdig aangeven en moet zij ze woensdagavond ophalen.
radjatoe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2014, 09:33

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door radjatoe »

Beste allen... Ik wil dit bovenstaande verhaal van het halen en brengen voorleggen bij de rechterlijke instantie..

Mag dit middels een verzoekschriftprocedure? Of moet dit middels een kort geding waarbij ik verplicht ben om een (dure) advocaat in te schakelen?

Ik wil dus onze onderlinge afspraak/overeenkomst bekrachtigen door de uitspraak van de rechter, onderling is helaas niet te communiceren met mijn ex en nieuwe man, weglopen met scheldpartijen is het enige wat er gebeurd..

groet
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Advies gevraagd, ex wil verhuizen

Bericht door Voiceless »

Voor beide procedures heb je een advocaat nodig. Je kunt dit niet voorleggen zonder advocaat.
Plaats reactie