Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Tazzy2007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2014, 08:31

Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Tazzy2007 »

Hallo,

Wij hebben een dringende vraag wat onze mogelijkheden zijn, in het kort, 4 jaar geleden is mijn ex weggegaan en is ze gescheiden van me, al sinds het begin is ze aan het gillen dat mijn dochtertje ( nu 9 ) maar in een pleeggezin geplaatst moest worden omdat zij er niet meer om kan gaan, ouderschap plan enz. allemaal gemaakt maar altijd weer strijd vanaf haar kant, ik wordt met mijn huidige partner compleet gedisqalificeerd en dat zegt ze ook nog eens keihard tegen BJZ, mijn dochtertje woont sinds nov'12 helemaal bij mij maar mama blijft aanvallen en verwijten geven, in maart'13 nieuwe relatie gekregen en toen alleen maar erger geworden, ze komt niet los van me en zit vol haat jegens mij, u raad het al over de rug van onze dochter heen, ze is het nooit eens met iets dus zit onze dochter nu in een loyaliteist conflict en ontwikkeld een gedragsprobleem, nu wil BJZ onze dochter uit huis plaatsen om een neutrale plek te geven, ik denk niet dat het rustiger wordt met aanvallen op haar over mij maar goed, wij willen dit eigenlijk niet, ze heeft hier een hele fijne school, hele leuke grote groep met vriendinnen en haar sociale dingen, zoals zwemmen en turnen enz.
Kunnen wij hier nog wat tegen in brengen of is dit zoals ik veel lees vechten tegen een macht die door rechters toch altijd gelijk krijgt?
Ik ben ten einde raad omdat dit gedoe met mijn ex echt zo door blijft gaan tot ze 18 is en dit zou inhouden dat wij alles van dit meisje moeten missen zo'n beetje.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Tazzy,

Wat staat er in het ouderschapsplan inzake de toewijzing van jullie dochter ?
jij geeft aan dat ze sinds 2012 bij jou woont, maar is dit ook zwart op wit ?
Jij geeft aan dat jij geen uithuisplaatsing wilt, dus zorg ervoor dat je voet bij stuk houdt daarin. Zorg dan in geen geval dat BJZ de zaak gaat overnemen, probeer met een advocaat desnoods de toewijzing rechtsgeldig te krijgen, zoek zelfstandig hulp voor je dochter (weliswaar met kennisgeving naar je ex), laat zien dat jij haar de nodige steun, zorg, warmte en liefde kunt en wilt geven.

Zorg voor 1 ding: hou de regie zelf in handen !
Tazzy2007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2014, 08:31

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Tazzy2007 »

Helaas is BJZ al enige tijd betrokken, was vergeten te vertellen dat zij hierdoor al onder toezicht staat en een voogd heeft, en idd hoofdverblijfplaats staat zwart op wit.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Jeroen2102 »

Dat wordt dan weer lastiger, wat zegt de voogd en is het een definitieve OTS ?
Wat zijn de verhalen vanaf 2012 over jou bij jeugdzorg ? want dan is het toch al zeker 2 jaar goed gegaan bij jou.

Ik zou toch juridisch advies inwinnen wat je nu moet en of je de OTS of besluit tot uit huis plaatsing kan aanvechten.

succes
Tazzy2007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2014, 08:31

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Tazzy2007 »

Ondertussen moet ik me er bij neerleggen dat ik weinig kans maak deze uithuis plaatsing aan te vechten, dit wil ik niet over de rug van mijn dochter ook doen.
Maar hoe gaan jullie met het verdriet om dat je een kind moet gaan missen waar je normaal 24/7 voor gezorgd hebt, iedereen zegt van doe andere dingen maar het blijft erg knagen, ik weet zelf dat ik er alles aan gedaan heb om dit te voorkomen maar een ex die blijft vechten en alles saboteerd werkt niet volgende de BJZ dus is dit de enige optie.

Maar de pijn blijft, en kan er met eigenlijk niemand over praten....

Dank jullie

Erwin
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door Jeroen2102 »

Erwin,

Aan dat verder doe je helaas niets, was het maar zo makkelijk het knopje omdraaien. Helaas is het niet zo, dat de hexen dat wel kunnen, knopje om met de liefde en over is het huwelijk.

Probeer erover te blijven praten met je partner, familie. Mocht het voor je te erg worden zoek een psycholoog of maatschappelijk werk, meer is er niet haalbaar.

Heel veel sterkte en succes !!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door The Driver »

Moeilijk een strategie te bepalen, hoe ziet de gezinsvoogd deze problematiek ?
Ik zou nog geen juridische hulp inroepen. BJZ zal dat altijd zien als een aanval op hun beleid.
Ik zou er eerst op blijven hameren, hoe goed het bij jullie gaat, zorg dat het ook papier komt te staan in alle correspondentie met BJZ. Vertel nooit iets negatiefs over je ex, zeker tegen de gezinsvoogd niet. BJZ gaat het loyaliteitsconflict van je dochter aanwenden voor de uithuisplaatsing. Vecht niets uit met je ex, maar verwijs haar voor alles naar de gezinsvoogd. Geen enkele discussie meer aangaan met je ex.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door EDA »

Tazzy2007 schreef: Maar hoe gaan jullie met het verdriet om dat je een kind moet gaan missen waar je normaal 24/7 voor gezorgd hebt,
Kijk, dat is het eigenlijke echte werk.

Verdriet moet je gewoon beleven. lekker janken totdat je helemaal leeg bent en keer op keer weer. Zoveel verdriet als er uit je komen kan... Poehoe. Maar laat maar toe.


Het gaat als volgt en in die volgorde:

Rouwen

Verwerken

Herstellen

En je zult 3 stappen vooruit gaan en twee weer terug enz enz.

Maar realiseer je dat je niet in de hand hebt, vaak, wat je overkomt, maar wel hoe jij er mee om gaat.

En in HOE je er mee omgaat maak JIJ het verschil.

Daartoe wordt je door de situatie uitgenodigd om te verwezenlijken.
En dat is dan helemaal jouw levenskunstwerk.

Het is een niet te overziene taak, maar als je eenmaal op weg bent en je geraakt ergens, dan zul je zien dat het op allerlei gebied in je leven vruchten af zal werpen.

Je wordt er een liefdevoller mens door namelijk.

Je zou kunnen starten met het lezen van b.v. Eckhart Tolle, de kracht van het nu.
Dan schep je voor jezelf een kader waarbinnen je ontwikkeling zich afspeelt en ga je inzien dat je niet de enige bent die " aan het werk " is.

Dit boek geeft je handvatten, die elders niet makkelijk voorhanden zijn / geboden worden ( omdat de maatschappij het ook niet snapt ).

JE gaat simpelweg je individualiteit ontwikkelen, om na verloop van tijd je Liefde vorm te geven, maar dan echt.

Zo simpel is het.

Succes gewenst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door The Driver »

Tsja, het verdriet blijft bij mij elke dag knagen hoor. Ook de haat tegenover de gezinsvoogd blijft onverminderd van kracht. Speciaal voor mijn oudste dochter, die uit huis geplaatst werd, omdat haar moeder tijdens mijn dochter's chemokuren niet goed voor haar kon zorgen. De gezinsvoogd heeft daarna haar school en de pleegouders verboden om contact met mij te hebben en heeft tot op vandaag volgehouden ( mijn dochter is nu zelfs 20 jaar ) dat ik een oplichter en leugenaar ben.
Normaal houdt de bemoeiienis op met 18 jaar, maar pas op hoor de gezinsvoogd heeft zichzelf benoemd tot "enig contactpersoon" tot mijn dochter 21 jaar wordt ( zij woont nu nog in het pleeggezin ). Het houdt gewoon niet op.

Ik heb verder de strijd opgegeven, zo kan je de strijd ook winnen. Ik laat BJZ gewoon in hun sop gaar koken en negeer ze gewoon.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Uit huis plaatsing omdat moeder blijft vechten

Bericht door EDA »

Wij zijn allen EEN.

Zie het als dat mensen zijn als golven in de oceaan.
Als individuele golf te onderscheiden in de oceaan, maar toch onlosmakelijk deel uit makend VAN die oceaan.
Slaat de golf om, dan is die individualiteit nergens meer te bekennen en resteert louter nog oceaan, waaruit de golf eerder is ontstaan en ook weer in is terug gevallen.

Nimmer was de golf los van de oceaan, dat "dacht" die golf alleen maar.


En zo zit dat ook met mensen.

Overal waar mensen menen LOS te staan van andere mensen, waar POLARISATIE aan de orde is, is er sprake van DENKEN dat dat zo is, waar het in wezen zo is dat er nooit een individu los staat van de andere individuen. Onmogelijk. Derhalve een illusie.

Nu is het wel zo dat heel veel mensen geloven in de ILLUSIE dat we los (kunnen) staan van mensen om ons heen, maar dat is kunstmatig, want bedacht in het EGO.

Alle leed die voortkomt uit het gescheiden houden/zijn van mensen is illusoir en ook bedacht.

En omdat je meester bent van je eigen gedachten, ben je ook meester over je eigen leed.
Zoals je gedachten kunt loslaten, kun je ook leed loslaten.

Maar dat vraagt om training en om heel goed bij de les te zijn.

Helaas willen vele mensen de afstand tussen mensen volharden en zelfs creëren. Heel fout, maar wel praktijk.

Door in je leven uit te (leren) gaan van het feit dat mensen onmogelijk los van elkaar (kunnen) staan, wordt het makkelijker voor je om dan los te laten wanneer je ontdekt dat het louter het EGO van den mensch is dat dit veroorzaakt en het wezen van de mens eigenlijk iets heel anders weet en wil.

DAN stop je met vechten tegen windmolens en sluit je aan bij de kern van de mens, die heel dicht bij jou staat, omdat het EEN OCEAAN betreft.
Dan richt je je op het Liefde-deel van die ander en stop je met vechten met het EGO-deel van die ander.

Elk mens heeft twee kanten. EGO en ZIEL. Bij EGO hoort angst en vanuit angst denken en voelen. ZIEL is de plek waar Liefde zetelt en waar plaats is voor begrip, acceptatie, vergeving en loslaten.

Het is een keuze.

Stop je te laten leiden door illusie. Dan stopt uiteindelijk ook het verdriet.
Plaats reactie