Mediator of direct naar rechtbank

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Bobby
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2014, 23:01

Mediator of direct naar rechtbank

Bericht door Bobby »

Hallo,

Ik heb een kindje van 2,5 maand en mijn ex weigert me vanaf zijn 6e week elk contact met mijn kind. Praten heeft geen nut meer en ze wil alleen naar een mediator als ik alle kosten betaal terwijl ze recht op subsidie (toevoeging) heeft.

Twijfel of ik direct naar de rechter moet stappen of alsnog in moet gaan op mediation. Enigste wat ze doet is verwijten, zwart maken en leugens vertellen. Ze probeert me continue alleen maar kwaad te krijgen zodat ze kan bewijzen dat ik agressief ben en dat tegen me gebruiken om me compleet weg te houden van mijn kind.

Wij zijn niet getrouwd, geen samenlevingscontract maar heb wel mijn kind erkend, maar pas achtergekomen dat ik geen ouderlijk gezag heb.

Een advocaat vertelde me dat een mediator net zo duur is als de stap naar rechter, beide ongeveer 1500 euro als een prijsafspraak gemaakt word voor de rechtsgang, geen uurtarief dus. Weet niet of dit met mediation ook kan?
- Iemand tips, ervaringen, vooral wat prijzen betreft?
- Enig idee hoe veel tijd mediation en de weg naar de rechter in beslag neemt?

Een rechtsgang maakt voor mijn gevoel alles kapot wat nog niet kapot was, zoals bv ooit nog iets van een normaal gesprek kunnen voeren en lijkt me niet in het belang voor het kind. Voordeel is wel dat ik ouderlijk gezag aan kan vragen.

Mediator zie ik wel de voordelen van maar heb hele grote twijfels of dit iets oplevert waardoor het toch bij de rechter beland. Nadeel is ook dat zij behalve dat ze niet wil meebetalen, ook met me kan spelen door het zo lang mogelijk te rekken en uiteindelijk nergens mee akkoord gaat. Zij voelt in niks de consequenties en is het mij alleen maar onmogelijk aan het maken om voor mijn eigen kind te zorgen.

Ben benieuwd wat jullie mening is want ik weet het ff niet meer. Advocaten vertellen ook alleen maar een verhaal waar zij het meeste aan kunnen verdienen. In ieder geval bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen en hopelijk je mening te geven, goed of slecht, graag jullie mening.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Mediator of direct naar rechtbank

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Bobby,

Ik zou gewoon het via de rechtbank laten gaan, jij geeft zelf aan dat ze jou nu al zwartmaakt en je kind onthoudt. Heb dan niet de hoop op een normaal gesprek, bedenk dat je nog bijna 18 jaar aan elkaar "verbonden" bent door het kind.
Maak dan inderdaad een vaste prijs met een advocaat zodat je weet wat de kosten zijn en ga ervoor.

Leg wel alvast alles vast en ga nooit in op har zwartmakerij, sta erboven, hoe moeilijk dat ook kan voelen.

succes en heel veel sterkte,

Jeroen
Plaats reactie