LBIO

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

LBIO

Bericht door dessert71 »

Mijn ex zit in de bijstand, heeft altijd de kinderallimentatie geweigerd onder het motto als ik het aanneem dan word het ingehouden op mijn uitkering. laats kreeg ik een brief van het lbio. of ik ff 2400 wil doneren aan hun, betaal ik niet dan automatisch een betaalafspraak van 824 per maand. daarboven op komen ook nog eens 355 van de nieuwe maand. ik betaal me al blauw aan de gezamelijke lening die ik met mijn ex heb en waaraan ze absoluut niet mee betaalt. heb al aangekaart bij lbio dat mijn ex de allimentatie weigerde en dat ik de gezamelijke kosten op mijn dak heb. in praktijk betekent het dat ik alleen al door mijn ex over de 2000 mag betalen. dan heb ik nog geen brood gegeten. heb dit alles door gegeven aan lbio maar of die mensen daar spreken geen nederlands en begrijpen niet dat je dat met een uitzendbaantje niet kunt betalen of daar werken bitches met het motto girlpower, laten we ff de mannen uitkleden.
ergste vind ik nog dat ik mijn kids niet mag zien van mijn ex en dat ze de kids vertelt dat papa geen geld heeft. de reden echter waarom papa geen geld heeft zegt die tr*t natuurlijk niet. geld voor advocaat heb ik niet, ook niet die van onvermogen. wat kan ik doen
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: LBIO

Bericht door EDA »

Naar de bijstand. Bijzondere Bijstand aanvragen voor de kosten die je niet dragen kunt.
Je wordt dan wel financieel compleet doorgelicht ( je mag inzage geven in je financiële reilen en zeilen. )

Schuldsanering aanvragen. Daar zit je dan 3 jaar aan vast.

Wat je had moeten doen is de bedragen aan niet betaalde alimentatie apart zetten. Je bent namelijk verplicht om alimentatie te betalen, tenzij je daar structureel geen ruimte voor hebt. ( Zoals ik )
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: LBIO

Bericht door The Driver »

Bedragen die verschuldigd zijn aan het L.B.I.O. vallen buiten de schuldsanering, die moet je dus gewoon betalen ( of herziening aanvragen )
Evenals verkeersboetes trouwens die moet je ook gewoon betalen.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

Schuldsanering was afgewezen ivm geen stabiel inkomen. ik werk voor uitzendburos. de meeste laten je net geen 6 maanden werken want anders moeten ze met een contrakt aankomen. dit betekent dat je na het werk ww aanvraag deed. je bouwde dus ww af ipv op. hierdoor heb ik op dit moment geen recht op ww. door de rekeningen die ik op mijn dak kreeg van mijn ex kon ik geen maand thuis zitten. dus van uitzendburo naar uitzendburo rennen. helaas zijn die gasten geen goede betalers. ik heb eens 3 maanden gewerkt voor uitzendburo. 14 uur per dag. hier hebben ze dus de allimentatie van berekent. dat ik de rest van het jaar geen werk had werd niet naar gekeken. ook dat ik de rekeningen krijg van ex intereseert niemand. wil ik het verandert hebben schakel maar een advocaat in. kosten minimaal 400 euro. die ik dus niet heb. en nu komt die mafiabende ook nog eens. ben het echt helemaal zat. heb nu echt de neiging om met een honkbal knuppel met mijn ex, de gemeente van mijn ex en de lbio te gaan praten
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: LBIO

Bericht door EDA »

Veel succes daar bij dan..
pappie2007
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2014, 11:32

Re: LBIO

Bericht door pappie2007 »

Heel herkenbaar dessert71, ik had ook 'afspraken' met mijn ex en van de een op andere dat stond LBIO op de stoep, bedrag volledig opeisbaar. Je doet er niets tegen. Mijn hex weigerde ook nog een een betalingsregeling. Ze wilde het bedrag ineens hebben. Is ze nu van op vakantie want dat besteedt ze echt niet aan mijn zoon.
Die honkbalknuppel staat bij mij ook al maanden klaar. Alleen dat is juist waar zij op uit is, dat ik door het lint ga en dan kan zij bij de politie aangifte gaan doen. Probeer het omgekeerde. Doe wat zij niet verwacht en laat haar door het lint gaan. Dan heb je haar en niet andersom want ze zijn er op uit om je kapot te maken. Waarom snap ik nog steeds niet.
Succes!
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

Re: LBIO

Bericht door hotrod »

Wat doen ze als je de gezamenlijke kosten waar een ex voor 50% verantwoordelijk is en waar ze niet aan mee betaalt verrekent met de alimentatie?
Ik moet zo achterlijk veel betalen dat ik geld tekort kom om zelf nog te leven, dus ik zie verrekenen als enige oplossing. Ex heeft nog een bedrijf hier aan huis, werkt daar elke dag, ik betaal de hypotheek en de rest en daar bovenop nog schandalig veel alimentatie.

Ik weet dat ze je uit de tent proberen te lokken, ze kunnen alles maken wat ze maar willen. Ga er niet op in, voor diegenen die een schoon geweten hebben probeer dat zo te houden want je trekt aan het kortste eind.
Gewoon de boel laten kelderen en zelf ook met een uitkering thuis gaan zitten, beetje rommelen, en moet je zien hoeveel geitenwollensokkenhulp er dan mogelijk is voor jou.

Ze creëren sowieso alleen armoede in dit land, dit soort regelingen met alimentatie werken ook niet maar maken het alleen erger.
Dus if you can not beat them, join them and profiteer mee van het beste van onze welvaartsstaat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: LBIO

Bericht door Jeroen2102 »

@Hotrod, je mag nooit kosten met de alimentatie verrekenen, want dan staat de LBIO ook bij jou op de stoep. Stop dan met de andere betalingen.
Ik betaal naast de hypotheek, levensverzekering en woz een gedeelte kinderalimentatie. Door even wat slimme trucjes is het nu even in mijn voordeel, waardoor ik redelijk wat over hou en daarmee de kinderen de nodige schoenen ed kan geven tot grote frustratie van de hex.

Dus zorg ervoor dat je op papier veel uitgeeft of minder inkomen heb, betaal altijd op tijd de alimentatie, want volgens mij krijgen ze gewoon allemaal een melding van de LBIO hoe ze daarmee anders om moeten gaan.
Betaal gewoon de hypotheek niet meer als zij niet meebetaald, het klint hard, maar kom voor jezelf op !!!
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

Re: LBIO

Bericht door hotrod »

:evil:

inderdaad, binnen een week zijn ze er al bij......

in naam des konings

:mrgreen:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

Ik heb nu een aangetekende brief van LBIO waarin ze aangeven incasso over te gaan nemen van mijn hex.
Echter de uitspraak waar ze zich op baseren is ondertussen in hoger beroep door de rechter vernietigd, eens zien hoe ze dat gaan oplossen.....
Bueno72
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2014, 18:21

Re: LBIO

Bericht door Bueno72 »

..................
Laatst gewijzigd door Bueno72 op 22 jun 2015, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

ll2014 schreef:Ik heb nu een aangetekende brief van LBIO waarin ze aangeven incasso over te gaan nemen van mijn hex.
Echter de uitspraak waar ze zich op baseren is ondertussen in hoger beroep door de rechter vernietigd, eens zien hoe ze dat gaan oplossen.....
Ik heb de indruk, dat hier simpelweg nog geen procedures voor bestaan. Ook al is je verplichting naar beneden gegaan, er is nog steeds een verplichting.
Aangetekende brief sturen met de beslissing van de rechtbank en aansprakelijk stellen voor het feit dat zij op onjuiste en daarmee onrechtmatige feiten bij jou incasseren.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

Heb er eens kort naar gezocht. Maar het komt er neer dat ook al zegt de rechter dat er een schuld is obv te veel betaalde alimentatie, het LBIO alleen verrekeningen uitvoert als de ex partner hier schriftelijk akkoord op geeft.
Ofwel, je kunt fluiten naar je geld. LBIO doet hier niets in. Daarnaast, is het wel apart als ik lees dat je wel al zeer snel een LBIO incasso aan je broek kunt krijgen. Al bij een achterstand van € 10, vervolgens zit je minimaal 6 maanden vast aan betalen richting LBIO, met een kosten opslag van 15% !!! Stel je raakt je baan kwijt en gaat inkomen achteruit bent bij wijze van 1x een dag te laat. Dan hoeft een ex maar een online formuliertje in te vullen en klaar is kees. Mijn mond valt ervan open. :shock:
Er hoeft niets aangetoond te worden. Er staan ook nergens waarschuwingen op de site, dat als er onterecht procedures worden opgesteld wat dan de sancties zijn voor een alimentatie gerechtigde.
Het is net belasting wetgeving met omgekeerde bewijslast.
Moet toch maar snel werk maken van het feit dat mijn ex sinds deze maand met haar nieuwe vriend samenwoont. Maar goed voordat dat dat traject klaar is zijn we waarschijnlijk ook 8 a 9 maanden verder.
Plus enkele 1000den euro lichter.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

ll2014 schreef:Ik heb nu een aangetekende brief van LBIO waarin ze aangeven incasso over te gaan nemen van mijn hex.
Echter de uitspraak waar ze zich op baseren is ondertussen in hoger beroep door de rechter vernietigd, eens zien hoe ze dat gaan oplossen.....
Vraagje, hoe kan dit? Heb je een achterstand? Als ik de bewegingsruimte van het LBIO lees, moet er een achterstand zijn. Als ik jouw verhaal lees gaat lijkt het daar niet op. Want je moet nu een stuk minder betalen. Als er geen achterstand is mogen zij niet bij jou incasseren. Helaas gaat het wel gepaard met een omgekeerde bewijslast.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

Na de zitting bij het Hof werd mij onmiddellijk duidelijk dat ik minder zou moeten betalen. Ik ben toen direct gestopt met betalen en had op het moment dat de uitspraak binnen kwam een maand achterstand. Voor mijn ex was dat voldoende reden om LBIO in te schakelen, ondanks dat ook zij beter kon weten.
Ik had de uitspraak net iets eerder binnen dan de brief van LBIO en heb een kopie ervan opgestuurd naar LBIO.
Dus ja op het moment van inschakelen zal ik een achterstand gehad hebben, maar op het moment van afhandelen door LBIO heb ik juist VEEL te veel betaald.
Ik verwacht eigenlijk niets meer van LBIO te horen, een fatsoenlijk antwoord kan er daar volgens mij niet af.
Plaats reactie