LBIO

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: LBIO

Bericht door kiekiek »

Hoe komt het dat je geen uitnodiging hebt gehad voor de zitting en hoe komt het dat je de beschikking zo laat hebt ontvangen? Had je toen wel een advokaat en/of woonde je op een geheim adres?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

hoezo ik geen uitnodiging heb gehad weet ik niet, ik weet ook niet wie die verstuurt, als het de lbio is kan ik het verklaren die hebben het dan niet verstuurt.

lbio heeft de beschikking gestuurt nadat ze die aantoonbaar 2.5 maanden hebben vastgehouden. oftewel in hun eigen belang.

ik had toen nog geen advocaat. de lbio had begin vorig jaar contakt gezocht met mij. wilden ze voor 6 maanden geld vangen. heb toen bewijsstukken naar hun toegestuurd dat het onterecht was. toen werd het stil tot begin deze maand en nu willen ze de hele pot hebben twv over de 15.000. er valt niet met die gasten te praten, ook door een advocaat niet.

geheim adres? hoe konden ze me dan contakt zoeken vorig jaar en hoezo dan dat brief pakketje dit jaar. ik sta gewoon ingeschreven bij de gemeente
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: LBIO

Bericht door Voiceless »

Het LBIO geeft geen beschikkingen af, dat doet de rechtbank. Er is dus in oktober een procedure geweest. Waarom heb je daar niets over gehoord? Je had daarvoor een oproeping en een beschikking moeten krijgen. Ik zou eens bij de rechtbank te rade gaan en de stukken opvragen.

Met die 2,5 is de normale beroepsmogelijkheid afgelopen. Daarom start het LBIO nu pas. Je moet het probleem bij de bron (laten) aanpakken en dat is het tot standkomen van die beschikking.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

Voiceless schreef:Met die 2,5 is de normale beroepsmogelijkheid afgelopen. Daarom start het LBIO nu pas. Je moet het probleem bij de bron (laten) aanpakken en dat is het tot standkomen van die beschikking.
Normale beroepstermijn is 3 maanden, maar daar hoeft LBIO ook niet op te wachten.
Meestal is de beschikking bij voorraad uitvoerbaar, dat wil zeggen dat ongeacht het eventuele beroep over kan worden gegaan tot uitvoering.
Ik heb dat aan den lijve ondervonden, en als na beroep blijkt dat de beschikking wordt vernietigd, kan je naar het door LBIO geïncasseerde geld fluiten, LBIO heeft er dan geen boodschap meer aan en jij zult dan zelf via een gerechtsdeurwaarder je geld terug moeten halen. Hoezo eerlijk.....
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

ik denk dat ik ff mijn bankrekening ga plunderen voordat die mafia dat doet
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: LBIO

Bericht door The Driver »

Bij je bank een blokkade in stellen op automatische afboekingen en elk bijgeboekt saldo er dezelfde dag afhalen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: LBIO

Bericht door kiekiek »

Voiceless schreef:Er is dus in oktober een procedure geweest. Waarom heb je daar niets over gehoord? Je had daarvoor een oproeping en een beschikking moeten krijgen. Ik zou eens bij de rechtbank te rade gaan en de stukken opvragen.
De rechtbamk werkt via een standaardprocedure en dat staat beschreven in het Procesreglement. Die kan je zo downloaden. Daar staat o.a. in dat de rechtbank verplicht is alle partijen naar 'behoren' worden oproepen en daar staat letterlijk in dat dit aangetekend moet gebeuren. Vaak gebeurt dat alleen bij een eerste zitting, daarna gaat het niet aangetekend. Het lijkt er dus op dat de rechtbank heeft gehandeld in strijd met het Procesreglement. Hebben ze bij mij ook een keer gedaan door me niet aangetekend op te roepen. Ik ben toen niet eens gedaan, alles was komen opdagen, behalve kiekiek. Mijn ex is toen wel gehoord en ging over de rooie, maar de rechtbank moest een tweede zitting doen waar ik wel aanwezig was. Resume: ze hadden je aangetekend moeten uitnodigen. Bel de rechtbank en vraag het 3S nummer (dit is het track en trace nummer van PostNL) op, waaronder ze het stuk naar jou hebben gestuurd. Hebben ze dat niet, dan heb je een aanzienlijke kans dat de beschikking compleet onrechtsgeldig is. Hebben ze dat wel kijk dan even bij Track en Trace wie er voor ontvangst heeft getekend en met welke handtekening.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: LBIO

Bericht door kiekiek »

The Driver schreef:Bij je bank een blokkade in stellen op automatische afboekingen en elk bijgeboekt saldo er dezelfde dag afhalen.
En het rekeningnummer blokkeren waar het bedrag naar toe gaat, anders blijven ze incasseren.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: LBIO

Bericht door Voiceless »

Het LBIO is een overheidorgaan en valt onder de wet openbaarheid bestuur. Vraag onder de WOB schriftelijk jouw volledige dossier op. Een voorbeeld van zo'n verzoek vind je wel met google. Een onderdeel van dat dossier is de betekening van het bedrag, maar ook mogelijke instemmingsverklaringen en dergelijke.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: LBIO

Bericht door Voiceless »

Het LBIO is een overheidorgaan en valt onder de wet openbaarheid bestuur. Vraag onder de WOB schriftelijk jouw volledige dossier op. Een voorbeeld van zo'n verzoek vind je wel met google. Een onderdeel van dat dossier is de berekening van het bedrag, maar ook mogelijke instemmingsverklaringen en dergelijke.
Plaats reactie