LBIO

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

ll2014 schreef:Na de zitting bij het Hof werd mij onmiddellijk duidelijk dat ik minder zou moeten betalen. Ik ben toen direct gestopt met betalen en had op het moment dat de uitspraak binnen kwam een maand achterstand. Voor mijn ex was dat voldoende reden om LBIO in te schakelen, ondanks dat ook zij beter kon weten.
Ik had de uitspraak net iets eerder binnen dan de brief van LBIO en heb een kopie ervan opgestuurd naar LBIO.
Dus ja op het moment van inschakelen zal ik een achterstand gehad hebben, maar op het moment van afhandelen door LBIO heb ik juist VEEL te veel betaald.
Ik verwacht eigenlijk niets meer van LBIO te horen, een fatsoenlijk antwoord kan er daar volgens mij niet af.
Als je nog steeds aan de hex moet betalen, dan moet je dat toch minimaal 6 maanden aan hen overmaken?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

LBIO heeft nog nooit de incasso overgenomen, ze hebben alleen het verzoek van mijn ex gehad en gedreigd dit te gaan doen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

Oh OK. Zo, begreep ik je post niet. Vatte het op als, zij delen het even mede. En dat was het dan.
Geen issues met LBIO dus. Wat ik er van gelezen heb moet je daar niet mee te maken krijgen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

Rocco schreef:Geen issues met LBIO dus.
Dat hoop ik maar, ik heb van hun dus wel een aangetekende brief gehad dat mijn ex om incasso van alimentatie had gevraagd en dat ze voornemens waren dit uit te voeren. Als ik toch al betaald had werd mij gevraagd dit te bewijzen. Geen enkel woord over de mogelijkheid dat de hele incasso onterecht zou kunnen zijn. Ik vind dat heel erg getuigen van arrogantie. Ik heb ze gebeld en wou doorgeven dat de incasso onterecht was omdat de beschikking waarop zij wilden incasseren door het gerechtshof vernietigd was. Kreeg ik als antwoord dat ik dan maar tijdens een spreekuur terug moest bellen!! Ze hebben vervolgens gevraagd om bewijs van mij dat de beschikking vernietigd was en ik heb ze toen de uitspraak van het Hof maar opgestuurd.
Daarna heb ik niets meer van ze gehoord...
Het is dus een uitermate onvriendelijke en arrogante instantie die dan ook nog eens van mijn belastingcenten gesponsord wordt.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

Ja die indruk heb ik dus ook. Ik vraag mij af of ik hier mee te maken krijg.
Achteraf is makkelijk praten natuurlijk. Maar wat kan een mens zich vergissen in anderen. Kun je je nu nog herinneren waarom je je hex destijds wel aantrekkelijk vond? Ik mbt mijn hex iig niet.

Mijn hex en ik hadden de mondelinge afspraak gemaakt dat ik alle rekeningen en de hypotheek betaal. Zo is het ook door de rechtbank in de uitspraak bekrachtigd. Omdat ik al niet meer in de echtelijke woning woonde vanaf mei 2013 zou zij de gemeentelijke en waterschapsbelasting betalen voor 2014. Inclusief de eigenaren last. Tezamen ongeveer €1.100 op jaarbasis. Afgezet tegen de bijna € 2.000 per maand aan hypotheek en alimentatie geen onredelijke afspraak volgens mij. Echter ze heeft niet betaald. De aanmaningen van de eigenaren belasting zijn vorige week beide op mijn adres bezorgd. Zwart op wit afspraken met haar dat we kosten dan maar 50-50 delen. En dat ik de rekeningen betaal én met haar nadrukkelijke schriftelijke toestemming mag verreken met de PA. Voor oktober gedaan. Voor november moet dit nog gebeuren.
Zij stuurt mij deze week een email, met de mededeling dat ze toch van mening is dat omdat de aanslag op mijn naam staat, zij daar juridisch geen cent aan hoeft te betalen, noch enige verantwoordelijkheid in heeft. Vergezeld met eoa zelf geknutselde excelberekening dat ik haar zelf nog geld moet terugbetalen. Indien niet binnen 3 dgn op haar rekening teruggestort, zal ze maatregelen nemen.

Any Advice?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: LBIO

Bericht door Jeroen2102 »

Je hebt in ieder geval de afspraak zwart op wit ?
laat haar maar procedure aanspannen lijkt mij.

Zorg ervoor dat je een dossier hebt voor LBIO als ze langs komen
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: LBIO

Bericht door Rocco »

Jeroen2102 schreef:Je hebt in ieder geval de afspraak zwart op wit ?
laat haar maar procedure aanspannen lijkt mij.

Zorg ervoor dat je een dossier hebt voor LBIO als ze langs komen
Uiteraard doe ik niets wat niet netjes gedocumenteerd is. Maar waar ik mij wel zorgen om maak is dat zij eenzijdig een afspraak terugdraait, met zelf gemaakte onderbouwing. En dat om die reden nu de bal weer bij mij ligt. Ik zie het wel. Laat maar komen.
Ik merk wel dat hoe meer ervaring je krijgt met deze materie, ik merk hoe je in het nauw gedreven je je kunt voelen. Gelukkig merk ik ook dat als je je dossier zorgvuldig opbouwt, je ook als alimentatieplichtige genoeg mogelijkheden hebt. Echter, moet je, ipv zoals voor een alimentatie gerechtigde achterover te leunen je rechten opeisen, proactief bezig zijn én blijven met het opbouwen van je zaak en anticiperen. Ik denk dat vele alimentatie plichtigen dat geestelijk niet trekken. Het is zwaar om met deze ellendige levensfase bezig te zijn. Je wilt het kunnen afsluiten. Daardoor worden dossiers onzorgvuldig opgebouwd of verwaarloosd en kunnen claimende alimentatiegerechtigden gewoon vele malen makkelijker hun gang gaan, omdat het speelveld veels te veel in hun voordeel is.
Omdat gerechtigden veelal vrouw zijn, en intuïtief op zoek naar verzorging, benutten ze mentaal veel gemakkelijker alle opties tot het verkrijgen van alimentatie. Zo ontstaat het beeld van zuigende hexen, die hun ex niet kunnen loslaten en tot op de laatste cent uitwringen. Maar ik merk dat als je er ook wat rationeler mee om leert gaan, er genoeg opties voor een alimentatie plichtige zijn.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

ll2014 schreef:
Rocco schreef:Geen issues met LBIO dus.
Dat hoop ik maar, ik heb van hun dus wel een aangetekende brief gehad dat mijn ex om incasso van alimentatie had gevraagd en dat ze voornemens waren dit uit te voeren. Als ik toch al betaald had werd mij gevraagd dit te bewijzen. Geen enkel woord over de mogelijkheid dat de hele incasso onterecht zou kunnen zijn. Ik vind dat heel erg getuigen van arrogantie. Ik heb ze gebeld en wou doorgeven dat de incasso onterecht was omdat de beschikking waarop zij wilden incasseren door het gerechtshof vernietigd was. Kreeg ik als antwoord dat ik dan maar tijdens een spreekuur terug moest bellen!! Ze hebben vervolgens gevraagd om bewijs van mij dat de beschikking vernietigd was en ik heb ze toen de uitspraak van het Hof maar opgestuurd.
Daarna heb ik niets meer van ze gehoord...
Het is dus een uitermate onvriendelijke en arrogante instantie die dan ook nog eens van mijn belastingcenten gesponsord wordt.
Ik heb ondertussen de zaken eens omgedraaid....
Uit het hoger beroep bleek dat ik uiteindelijk veel te veel betaald heb.
Vanzelfsprekend had hex geen zin om terug te betalen en heb ik mijn advocaat laten stellen dat ik geen cent aan nieuwe alimentatie meer betaal totdat de schuld is vereffend, dat zou moeten kunnen omdat in één en dezelfde uitspraak het verschuldigde bedrag genoemd staat.

Hex heeft advies gevraagd om in cassatie te gaan, ze heeft nog tot 9 december.
Begin deze week kreeg ik een brief van elkaar dat ze mede om een langdurig en stressvol traject en in het belang van mijn zoon niet in cassatie kon gaan, en dat dat jammer was omdat er goede aanknopingspunten waren om de onbegrijpelijke beslissing van het hof onderuit te halen.

Als je het mij vraagt heeft ze gewoon een negatief advies gehad op het cassatieonderzoek en wil dat niet toegeven. De redenen die ze noemt waren er immers van het begin af aan al, dus waarom dan een uitermate kostbare adviesaanvraag.....

Verder vind iedereen in de uitspraak van het hof het enige onbegrijpelijke dat ik als verzorgende ouder alimentatie moet betalen aan de niet verzorgende ouder.

Verder stond in de brief van de advocaat van haar dat ze graag een punt zet achter de hele zaak.
Ze wil dan dat ik haar de schuld kwijt scheld en dan vanaf december gewoon weer alimentatie ga betalen. Waar ze het gore lef vandaan haalt om zo'n voorstel te doen snap ik niet, maar ze probeert het gewoon.

Omdat zij het blijkbaar normaal vind dat ik ondanks haar enorme schuld maar gewoon nog meer ga betalen, was ik bang dat ze LBIO weer zou gaan inschakelen, en ik dus maar weer alles moest bewijzen.

Ik heb dus nu zelf LBIO gebeld en alvast de situatie uitgelegd, ik had ze de uitspraak al gestuurd, dus ze konden de situatie precies uitzoeken.
Ze waren het helemaal met mij eens dat hex zou moeten terugbetalen en de oude betalingen verrekend mogen worden met de nieuw te betalen bedragen.
Ze hebben me beloofd ook hex op de hoogte te stellen van het feit dat ze geacht wordt het teveel betaalde terug te betalen en met mij afspraken te maken hoe ze dat wil terug betalen of verrekenen.
Vandaag heb ik van LBIO een kopie daarvan ontvangen met keurig het teveel betaalde bedrag genoemd en de mogelijk af te spreken opties.
Jammer genoeg kunnen zij dit niet voor mij regelen (eigenlijk onrechtvaardig), maar ik heb nu wel zwart op wit hun mening, en kan volgens mij nu met een gerust gevoel geen nieuwe betalingen doen.
Als hex toch weer geld wil zien, zal LBIO haar niet helpen voordat ze alles afbetaald heeft.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

Sorry voor de late reactie van mijn kant. veel gebeurd in de laatste tijd. na september was het opvallend stil rond het lbio. zeg maar gerust stilte voor de storm. vorige week kreeg ik weer eens een brief van lbio, ze willen nu van 2.5 jaar allimentatie vangen, €15.864. ik had met mijn ex (helaas) mondelinge afspraak. als ik geld had kon ik er wat van geven, cash. daarnaast ook voor haar het eerste jaar de rekeningen betaalt. bij die eis van lbio zat ook een brief die ik nooit had ontvangen, de opgave die mijn ex had toegepast voor de berekening van de allimentatie. er staat dat mevrouw maar € 4567 bruto per jaar verdient, knap als je al 950 bruto per maand hebt zonder de toelages erbij. en ik werd de hemel in geprezen met €27000 bruto per jaar. ik wou dat ik dat had. er staat ook bij dat de rechtbank mij een brief had gestuurd die ondertekend voor ontvangst was, ik heb niks ondertekend dus laat staan ontvangen. hoever terug mag die klote firma, genaamd lbio terug eisen? morgen met de griffier bellen want ik wil die handtekening wel eens zien. weet iemand of ik via een advocaat het hele allimentatie gebeuren kan laten terug draaien vanaf het begin? dus vanaf juni 2011
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

ow ik heb nogmaals aan mijn ex gevraagd om mee te werken aan een herbereking, maar jullie kunnen het antwoord al raden. nee. ze wilt zogenaamd geen papieren insturen die andere mensen niks aangaan was haar smoes dit keer.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: LBIO

Bericht door ll2014 »

dessert71 schreef:hoever terug mag die klote firma, genaamd lbio terug eisen?
Volgens de website van LBIO:
voor een achterstand die op het moment van uw verzoek niet ouder is dan 6 maanden (hieronder valt dus ook een rechterlijke uitspraak die binnen die 6 maanden is afgegeven en waarin een bijdrage met terugwerkende kracht is opgelegd)
LBIO werkt ook niet zonder een beschikking, dus die moet dan in jouw geval de afgelopen 6 maanden door de rechter zijn gegeven, maar dat zou jij dan toch ook moeten weten?
Als de beschikking minder dan 3 maanden oud is kan je nog in beroep gaan.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

Ik weet helemaal niks van een beschikking af, heb geen papieren of zo ontvangen en nee ook geen telfoontjes, email etc.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

ok, heb alle papieren die die oplichters me hebben gestuurd nagekeken. en ja beschikking is bij het pakpaier inbegrepen. 02-10-2014. nu het leukste. verzonden stempel op de postzegel 08-01-2015. die honden houden de post extra lang af zodat je helemaal niet in verweer kunt gaan.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: LBIO

Bericht door kiekiek »

Wie heeft dat zo lang vastgehouden?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
dessert71
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2014, 13:59

Re: LBIO

Bericht door dessert71 »

enveloppe komt van het lbio, dus ik gok hun zelf
Plaats reactie