kinderallimentatie en restschuld woning

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
shona
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:28

kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door shona »

Beste mensen ik zit in een lastige situatie. lang verhaal

Heb 15 jaar samengewoond, zonder samenlevingscontract, ook geen huwelijk in allerlei vormen.
we hebben een dochter van 10 jaar licht autistisch, heb haar erkend incl gezag.

Ik heb een koopwoning, en had mijn ex partner er later aan toegevoegd, dus hypotheek op twee namen ik een bedrag zij een bedrag.

na 15 jaar gaat het mis, eingelijk direct na de geboorte van onze dochter.

ex-partner werkte partime en ik fulltime, door de jaren heen is ex-partner nog minder gaan werken daarna in de uwv.
ik betaalde nog steeds alle kosten, en partner hoefde alleen boodschappen te doen en haar mobieltje betalen van haar inkomen (wat een luxe)

woning te koop gezet, want ik voelde al we kunnen niet verder.. woning staat 2 jaar te koop

augustus 2013 heb ik de stap genomen om er een einde aan te maken, en haar gezegd, blijf maar verlopig in de woning wonen totdat het is verkocht, kan je ook alvast sparen voor je nieuwe woning (ondertussen had ze ook mijn spaarrekening van 5000 eur genomen) en dat ik dan tijdelijk bij mijn ouders ging intrekken.

De vaste lasten betaalde ik nog steeds inclusief ook haar ziekenfonds. dus vaste lasten had zij niet.

heel vaak als ik belde om met mn dochter te praten, had mn ex-partner een smoes dat ze niet thuis waren. ik kwam alleen in de woning voor post maar zag mijn dochter ook weinig.

februari 2014 haalde ik post op, en mn woning was zo goed als leeg, ik ging direct naar de politie, en die gaf aan mevr heeft zich uitgeschreven en woont op een ander plek. Daar stond ik dan.

Ben toen weer gaan intrekken in mn woning werk is vlakbij, en de afstand van mn ouders naar mn werk was 80 km en nu maar 5 min.
Ex-partner dreigde mij en inmiddels nieuw vriendin ( ja het leven gaat door) dat we niet in de woning mochten verblijven, dus maar weer naar de politie. Die gaf mijn vriendin, een kaartje en zei, hij is de hoofdbewoner en jij bent zn gast en niemand kan je eruit zetten, ook niet de ex-partner ze is wel de mede-eigenaar. maar door uitschrijving naar nieuw adres, bepaalt ze niet wie in de woning komt of niet. Nieuwe vriendin vond de dreigingen niet fijn (zij heeft haar eigen woning) maar de politie gaf aan als er problemen waren kon mijn vriendin direct bellen fijn dus.

Voor enige veiligheid heb ik er maar niet voor gekozen om de woning te betrekken.
tja betaling vaste lasten gaan door, en ja ex-partner nee betaal niks mee zelf de lening wat op beide namen staat ook niet.
Ex-partner gaf aan dat ze de notaris had gesproken, en ik moest langs komen om te tekenen over samenwonen ( hallo we zijn uitelkaar dan waarom nu een samenlevingscontract) dus maar niet getekend.

Het enige wat ze kon was. mij berichten sturen met er komen kijkers voor de woning wil je zorgen dat het netjes is. zij woont er 15 km vandaan en ik 80 km

ik en mijn nieuwe vriendin, bleven naar de woning gaan om het netjes te houden voor kopers, en alle rommels eruit te gooien , of spulletjes gratis weg te geven. op gegeven moment eiste ex-partner geld van de huis dieren die ze onverzorgd achterliet en ik het maar heb afgegeven bij de dierenwinkel waar ik niet eens geld voor heb gevraagd alleen een goed onderdak dat hadden ze nodig. mijn dochter is gek op dieren ze had ook een cavia die ex-partner heeft achtergelaten. krijg later een bericht dat ik weer een nieuwe maar moest kopen. dus maar gedaan voor mn dochter natuurlijk.

Opeens krijg ik een brief binnen van haar advocaat met de mededeling dat, ik 540 allimentatie moet betalen en 2000 eur voor een auto die ik had gekocht van mijn spaargeld ( omdat ze nu mijn spaargeld had vond ze dat die 2000 eur er ook bij hoorde) en ze had een ouderschapsplan opgesteld, dat mijn dochter maar een halve dag bij mocht zijn, en ze mag geen contact met mijn fam (mijn ouders)

Naar mijn advocaat gegaan brief opgesteld, mijn advocaat vraag bij haar stukken op om de allimentatie nogmaals te berekenen, hij krijg daar op geen antwoord, maar dan andere eisen binnen.
Papieren van de woning alles heeft ze meegenomen, en ze vertikt het om mij te geven. ook geen kopie

En dochter nee heel weinig aan de tel mag ook niet met haar naar de bios.

Na keihard werken samen met mn vriendin aan de woning hebben we het voor elkaar gekregen dat er een koper verliefd is geworden op de woning en het heeft gekocht. (met dank aan mn vriendin om zoveel tijd en energie in te stoppen)

nu geeft mijn ex-partner aan dat ze apart bij de makelaar de overeenkomst wilt tekenen oke geen probleem mee.
krijg email van mn ex-partner dat ik de ouderschapsplan moet tekenen anders geen omgang en ik moet stoppen met mijn advocaat zodat haar advocaat met mij kan contacten. ik heb er niet op gereageerd.

Nu wilt de notaris wat stukken van de woning hebben, heb het gevraagd aan mijn ex-partner ze geeft aan met heel veel scheldwoorden komt het maar ophalen voor 22 uur voordat ik naar het mijn nachtdienst gaat. ( want ze moet naar bed)Sta ik dan om 21:45 er wordt niet opengedaan en tel uit. maar zie wel lichtbranden en dat de tv aan staat. op mn werk paar keren bericht gestuurd, geen reactie een uur of 1 middennacht geeft ze aan dat ze is gaan stappen dus kom maar morgen ochtend. ze is om 21:30 opgehaald. ik direct waar is mn dochter, bij de oppas geeft ze aan ik geef aan als ik vraag om haar op te halen wordt aangekaard ze is autistisch en bij een vreemde is dat geen probleem.

ze zegt waarom moet de notaris papieren hebben, ik moet zelf instanties gaan bellen voor gegevens. en mn dochter mag ik niet zien.

ik was zo boos en zei, de woning heeft een restschuld, de helft gaat naar jou en zo ook de lening.
en opeens zie ik andere berichten kom de papieren maar ophalen morgenochtend is geen probleem. ik typte terug wie tikt hier dit ben jij niet.
en laat me nu met rust.

volgende ochtend voor ik van mn werk ging appte ze kom die papieren nou maar halen doe niet zo kinderachtig mijn antwoord was daarop ik wil niks weten hou je papieren maar, laat me met rust,ooit zal mn dochter toch een keer haar vader opzoeken.

En ik betaal nu nog steeds alles, regel alles voor de woning ook om de restschuld in te lossen en ex-partner laat gewoon niks horen maar eist nog steeds 540 eur allimentatie en dat ik alle schuld van de woning en lening op mijn naam neemt.

Voor mn dochter wil ik wel betalen maar het moet een wel een redelijke bedrag zijn. en niet dat ik alles op mij neemt terwijl ex-partner gewoon vrijuit gaat. ik vind het is ik neem allimentie en/of de schulden niet beide tegelijk of de allimentatie en de helft van de schulden maar dan ook allimentatie redelijk bedrag. ze wilt ook dat allimentatie handje contantje betaald moet worden en niet via de rekening anders krijg ze problemen met haar uitkering.

ik vind het gewoon niet eerlijk gaan, ben altijd als een vader geweest voor mn dochter als moeder werkte zorgde ik voor haar. maar ik nu niet meer bij mn ex-partner bent wilt niet zeggen dat dan mijn vaderschap wordt afgenomen.
Mijn vriendin helpt mij, om de lasten van de het huis te betalen, zelfs ook de levensverzekering van mn ex-partner die mijn ex-partner niet wilt betalen.
anders zak ik helemaal de grond in,

wie heeft er een mening hierover
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door Casper »

wie heeft er een mening hierover
Nou, ik heb daar wel een mening over, en die laat zich makkelijk raden. Je bent veel te goed geweest (dat komt heel vaak voor) en je moet onmiddellijk ophouden haar kosten te betalen.

Als de woning verkocht is, moet dat toch afgehandeld zijn? Restschuld hoort netjes verdeeld te worden. Is verder haar probleem.

Je bent haar geen partneralimentatie verschuldigd, wel kinderalimentatie aan je dochter. Hoogte daarvan kan berekend worden of onderling overeengekomen.

Je hebt recht op normale omgang met je dochter. Krijg je dat niet, laat je advocaat dan onmiddellijk een procedure daarvoor starten. Stel je vragen op dit forum.
shona
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:28

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door shona »

Bedankt voor uw reactie, u geeft aan direct te stopen met betalen van haar kosten, alleen wil ik geen deurwaarder op mijn stoep omdat zij niet betaald.

zelf de restschuld wilt zij niet hebben, zij wilt alleen maar geld en geld zien.

onderling overleg kinderalimentatie wilt ze niet ze staat vast op het bedrag van 540 eur mijn advocaat heeft gevraagd hoe komt ze aan die berekening maar dat wil haar advocaat niet toelichten.

Nu heeft mijn advocaat aangegeven, naar de rechter te stappen want ik wordt aan heet lijntje gehouden + gechanteerd en zie mijn dochter niet. en de advocaat wordt ook aan het lijntje gehouden.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door Casper »

zelf de restschuld wilt zij niet hebben
Ik neem aan dat ze getekend heeft voor de verkoop.
Nu heeft mijn advocaat aangegeven, naar de rechter te stappen want ik wordt aan het lijntje gehouden + gechanteerd en zie mijn dochter niet
Dat lijkt me de juiste stap. Ieder uitstel is in haar voordeel. Je kunt nog voorstellen de kinderalimentatie door een onafhankelijke derde te laten berekenen (met vooraf de toezegging dat dat bedrag geaccepteerd wordt), maar anders is dat onvermijdelijk.
shona
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:28

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door shona »

Ze heeft de verlopige koopcontract getekend.

haar advocaat geeft aan dat ze op 530 eur kinderalliementatie aan de had van mijn inkomen, en omdat zij ook geen draagkracht heeft mijn advocaat vraag haar advocaat stukken zoals haar kindgebondenbudget enz om het te herberekenen en ze geven niet aan is het 530 netto of bruto.

maar ze verzuimen om documenten te versturen, dan laten ze zich niet horen
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door The Driver »

Ze hoeven ook niets op te sturen, als je naar de rechtbank gaat, dan moeten ze wel verweer voeren, anders gaat de rechter alles toewijzen waar jij om gevraagd hebt.
shona
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:28

Re: kinderallimentatie en restschuld woning

Bericht door shona »

Nu doet mijn ex-partner ook moeilijk om te tekenen voor het afkopen van levensverzekering betreft verkoop woning.
heb het netjes gevraagd om 1 handtekening, voor de bank en ze gaf aan stuur de formulier maar op via haar advocaat. ( ze woont op 10 min afstand van mijn werk)
ze gaat niet zomaar tekenen. ze heeft wel de verlopige koopakte getekend, maar nu belemmerd ze de verder afhandeling.

heb haar 1 antwoord gegeven: vergeet niet dat de woning op beide namen staat en als er problemen komen betreft de verkoop van de woning dan ben ik er niet alleen verantwoordelijk voor. Jij bent dan ook verantwoordelijk als mede eigenaar.

nou tja opeens geen reactie meer terug denk haar iphone is gecrash of opeens geen bereik provider :x

Heb maar contact opgenomen met de banken en de notaris om te vertellen wat voor fijne ex ik heb. De notaris gaat ook proberen haar zelf te benaderen.
Plaats reactie