Machteloos of niet?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
RHMM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2014, 23:00

Machteloos of niet?

Bericht door RHMM »

Beste medeforumleden, lotgenoten,

Het is een lang verhaal maar zal het kort houden.
Ieder verhaal heeft normaliter 2 kanten. Om het geheel te kunnen beoordelen moet je geïnformeerd worden van beide zijden. 8 maanden heb ik inmiddels nauwelijks gesproken. Waarom? Omdat het teveel pijn doet. Het is gemakkelijker om te zwijgen.

Ik heb een relatie achter de rug van 11 jaar welke begin dit jaar is gestrand. Gedurende deze relatie zijn 2 kids geboren. Onze relatie was nooit optimaal en voor mij was dit ook niet voor de rest van mij leven. Kids 2 maal verwekt zonder planning. Ik liep niet weg voor mijn verantwoordelijkheden en probeerde er toch voor te gaan. Om een lang verhaal kort te maken. Ik bleef ongelukkig en gaf aan uit elkaar te willen gaan.

Na er weken over gezwegen te hebben barstte de spreekwoordelijke bom in januari dit jaar. Met een heftige woordenwisseling tot gevolg. Bij het hoog oplopen van spanning ben ik iemand die naar buiten loopt en een blokje omgaat/ de auto pakt/ sigaretje rookt buiten. Ook nu was dit het geval. Maar nu verliep het geheel anders. Na, in dit geval, mijn sigaret te hebben gerookt in de tuin ging ik naar de slaapkamer waar mijn expartner zich reeds bevond. Ik wilde mij uitkleden waarop zij zei.... ze komen je zo halen. Waarop ik zei waar heb je het over. Je voelt hem al aankomen....politie. Kheb gvd 2 dagen vastgezeten. 10 dagen huisverbod. Alles weg na 10 dagen! Ben voor moeten komen en uiteraard terecht vrij gesproken. Ook nu hou ik het kort.

Inmiddels (waar het om gaat) heb ik mijn kids 8 maanden niet meer gezien of gesproken. Ik hoef niemand hier op dit forum uit te leggen dat er geen minuut voorbij gaat dat je aan ze denkt. Ik heb kaarten gestuurd etc. Het enige adres dat ik heb is van haar ouders. Ik heb een baan waarbij ik mijn gedachtes niet mag en kan verliezen. En toch kan ik hier niet omheen. Ik ben inmiddels een kortgeding gestart. Vorige week ontvingt ik een mail van haar advocaat. Mijn kids gaven zelf aan mij niet meer te willen zien (Lees 4 en 6 jaar oud). Ik dacht.... de laatste x dat ze me zagen vlogen ze mij nog om de nek (kwamen met opa en oma terug van pretpark). En de band was sterk. Dit was de nekslag. Dit kan niet waar zijn. Ik heb toen ook gelijk verlof gepakt.

En NU......ik heb vakantie na 1,5 jaar. Tot nu enkel vrij gehad om met advocaten, notaris, bankiers te praten. Ik kan niet meer genieten.
RHMM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2014, 23:00

Re: Machteloos of niet?

Bericht door RHMM »

Het volgende wil ik eraan toevoegen...
Een omgangsregeling zal komende maand via een kortgeding worden afgedwongen. Dit komt neer op omgang om het weekend, mijn verjaardag, vaderdag, helft van de schoolvakanties en enkele feestdagen.
Vanaf de geboorte van mijn oudste zoon was ik enige kostwinner. Ik ben nog steeds woonachtig in het huis dat wij samen kochten. Hypo alsmede huis staan nog op beids namen. Maar ook ik mag de lasten blijven dragen. Mevrouw heeft niks. Bekende kale kip. Rijdt wel X5 (op papa's naam). Ik lees links en rechts vanalles over alimentatie. Ik heb een proefberekening gemaakt. Ik zou 450 moeten betalen voor 2 kids. Wordt er geen rekening gehouden met mijn vaste lasten? Of het feit dat ik straks 10 uur in de auto zit om ze een weekend te halen? Ik zou ook nog graag met de kids op vakantie willen etc.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Machteloos of niet?

Bericht door The Driver »

Je advocaat zou eens moeten proberen het gebruik van de X5 net als de belastingdienst bij het inkomen van je ex opgeteld te krijgen ( 25 % van de catalogusprijs ) . Als de belastingdienst het mag, waarom jij dan niet ?
RHMM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2014, 23:00

Re: Machteloos of niet?

Bericht door RHMM »

Maar deze staat op naam van haar vader. Denk dat dat lastig word. Maar zal het gedurende het eerstvolgemde gesprek aanhalen. En daarbij heeft ze een eigen zaak. Maar erg verliesleidend.

Dankje voor de tip!

Iemand nog meer tips qua alimentatie en het feit dat ik alle vaste lasten nu doorbetaal. Terwijl mevrouw de hepft zou moeten betalen?
RHMM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2014, 23:00

Re: Machteloos of niet?

Bericht door RHMM »

Moet zeggen dat het me erg tegenvalt hier qua oppakken van topics. Kheb op topics gezeten mbt tot auto's. Daar kreeg je nog meer feedback over het de-monteren van wat dan ook.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Machteloos of niet?

Bericht door Jeroen2102 »

Beperk je tot de hoofdzaak: je kinderen, zorg in eerste instantie dat je die omgangsregeling krijgt.
Ten aanzien van het huis ed, wil jij daar blijven wonen en kun je het betalen ? Koop haar uit (restschuld ?? dus ze krijgt niets), meneer de rechter: kinderen kunnen in ouderlijk huis blijven.
Kun en wil je 450,-- betalen ??? laat de draagkracht zo opstellen dat al jouw kosten verwerkt zijn, dus ook de extra brandstof voor het rijden, tijd niet nee, maar hebben jullie beiden ouderlijk gezag, dan had ze niet mogen verhuizen, meenemen in zitting !!!
Plaats reactie