zitting OTS

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

zitting OTS

Bericht door Jeroen2102 »

Wie heeft er ervaring hoe een zitting verloopt waar de VOTS wordt omgezet naar een OTS. 7 oktober is het zover, dan mogen we weer naar de rechtbank toe, echter ben ik benieuwd hoe de zitting zal gaan, mijn advocaat geeft aan dat het gewoon standaard formaliteit is en haar advocaat zegt dat RvdK zaken kan eisen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: zitting OTS

Bericht door The Driver »

Ik zou een andere advocaat nemen !
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: zitting OTS

Bericht door Jeroen2102 »

Waarom een andere advocaat ??
Ik ben zeer tevreden over haar.
ze heeft tot op heden mijn belang zeer goed gediend en aantal dingen geregeld, oa de VOTS, waardoor ex nu angst heeft en lekker meewerkt van omgang, maar zelfs meer dan dat, zelfs buiten de vastgelegde afspraken kan ik naar sportwedstrijden, trainingen ed
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: zitting OTS

Bericht door The Driver »

Omdat een OTS nooit een standaard formaliteit is. Als Bureau Jeugdzorg al redenen genoeg heeft om een VOTS om te zetten in een OTS, dan ligt een uithuisplaatsing heel erg snel om de hoek te kijken. Van elke OTS loopt 50 % uit op een uithuisplaatsing. En dat wil je geen enkel kind aan doen.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: zitting OTS

Bericht door Jeroen2102 »

Driver, het gaat niet om de daadwerkelijke OTS, het gaat om het omzetten van VOTS naar OTS en de procedure, maar beide advocaten gaan nu uitzoeken of een van beide ons (ouders) tegelijk kan vertegenwoordigen op de zitting en kijken of jaar omgezet kan worden naar half jaar.

UHP van 4 kinderen ??? verwacht het niet, als ouders zijn we in ieder geval keihard aan het werk om te kijken naar de belangen van de kinderen en is het momenteel een heerlijke wapenstilstand, zo goed dat we nu al 2x even ijsje met zijn allen hebben gegeten.
Plaats reactie