Alimentatie en voor het blok

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
baspapa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2014, 14:10

Alimentatie en voor het blok

Bericht door baspapa »

Beste allemaal,

Ik betaal al jaren keurig de vastgestelde kinderalimentatie voor mijn 2 dochters. Mijn ex is echter uit op meer geld, ze klaagt steen en been tegen de kinderen dat ze geen geld heeft, alles alleen moet betalen etc etc. Zij krijgt alle kinderbijslag, toeslagen etc.

Op mijn voorstel om een kindrekening te maken en zo inzichtelijk te maken waar tekorten onstaan is nooit gereageerd, alles gaat op in de huishoudpot.

Nu heeft mijn jongste dochter zwemles, ex geeft haar op. Lessen vallen in de tijd dat de kinderen bij mij zijn. Nu verwacht ze van mij dat ik al het lesgeld ga betalen. Word eigenlijk gewoon voor het blok gezet.

Volgens mij klopt dit van geen kant. Het enige wat ik kan is haar een bericht sturen dat ik het er niet mee eens ben en dat ik het eenmalig verreken met de alimentatie.

Hoe kijken jullie hier tegen aan, iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Alimentatie en voor het blok

Bericht door Jeroen2102 »

Beste baspapa,

Nooit verrekenen, want dan krijg je meteen de LBOi op de stoep.
Gewoon melden dat jij verwacht dat zij dit betaald van de kinderbijslag ed, wellicht dat zij via de gemeente korting krijgt ?

Ben jij het er wel mee eens dat het van jouw tijd af gaat ?

succes
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Alimentatie en voor het blok

Bericht door The Driver »

Gewoon strak de hand houden aan hetgeen is afgesproken kwa omgangsregeling, jouw tijd is jouw tijd, de inhoud er van bepaal jij en niet je ex.
Nooit een cent meer betalen dan de verplichtte alimentatie.
Kinderen moet je opvoeden, maar je ex ook.
Je bent geen extra geldpotje waar naar believen uit geput kan worden. Stuur maar een foldertje op van het Nibud over verantwoordde gezinsfinanciën.
Leg het je dochters wel uit, zonder je ex te veel zwart te maken.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Alimentatie en voor het blok

Bericht door Rocco »

Dit gebeurd helaas te vaak. Je moet je hier vooral mentaal tegen wapenen. Ik lees 2 dingen, en geef een reactie vanuit het volgende uitgangspunt. Je hebt een standaard omgangsregeling voor een weekend om de week. 1: je ex heeft je dochter in de tijd van jouw omgang op zwemles gedaan. Hier kun je mee akkoord zijn of niet. Maar dit is niet jouw verantwoordelijkheid.
Mijn ex heeft dit ook gedaan. Omdat ik mij ook voor het blok gezet voelde heb ik dat als volgt opgelost, het moment van overdracht na afloop van de zwemles te verplaatsen. Onder het mom, als zij eenzijdig afspraken maakt, kan ik dat ook. Ben je meteen de druk op het betalen van de zwemles kwijt :wink: Plots is de zwemles naar een andere dag verplaats. Dinsdag was goedkoper dan vrijdag.
2: Daarnaast hoef jij helemaal naast je KA niets meer te betalen voor je kinderen. Ik ben ervan overtuigd dat alimentatie gerechtigde exen dit heel goed weten, maar vanuit emotionele jaloezie en wraakgevoelens dit soort praktijken uithalen. Het heeft niets met de kinderen te maken. Maar met het jou willen raken, kwetsen. Op het moment dat je 1x een vinger geeft ben je pineut. Doe dit dus niet. Houd je ex aan haar eigen verplichtingen. Zij stelt zich moedwillig te afhankelijk van je op zal vanuit emotie reageren als je weigert. Voel je hier niet slecht onder. Want onthoudt, dit draait niet om de kinderen. Maar om haar portemonnee.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie