Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Bericht door kiekiek »

Heb je de optie van Jeroen wel gelezen Rocco?
  • Een lening bij een familielid om je advocaat te betalen ???
Wel een manier om je draagkracht flink naar beneden te halen.

Als een ander het spel niet eerlijk speelt, waarom zou jij dat dan wel doen?

Fysiek hoeft er niets geleend te worden, al is het maar fictief en vastgelegd.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Bericht door Rocco »

kiekiek schreef:Heb je de optie van Jeroen wel gelezen Rocco?
  • Een lening bij een familielid om je advocaat te betalen ???
Wel een manier om je draagkracht flink naar beneden te halen.

Als een ander het spel niet eerlijk speelt, waarom zou jij dat dan wel doen?

Fysiek hoeft er niets geleend te worden, al is het maar fictief en vastgelegd.
Hey Kiekiek, ja dat heb ik gelezen hoor, maar ik betwijfel of je daarmee wegkomt. Want dat is betwistbaar. Ik had in mijn procedure ook een lening. Maar ik mocht van de rechter enkel een lening hebben voor het financieren van primaire levensbehoefte (daartoe was met mijn inkomen geen noodzaak) of zaken uit de toenmalige boedel (het mediationtraject)
En als je een lening hebt, mag die niet te betwisten zijn. Dus naast de overeenkomst, moet ik ook dat bedrag op mijn rekening gestort krijgen, en elke maand moet ik aflossingen overleggen. Plus de financiële transactie naar bijvoorbeeld een advocaat. Dus als je beweerd een lening te hebben en de wederpartij betwist dat, zul je moeten aantonen dat de lening fysiek ook bestaat. Dat gaat mij op korte termijn niet lukken. Helaas begrijpt de advocaat van mijn hex dat spelletje.
Andere tips om mijn lasten te verhogen zijn altijd welkom natuurlijk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Bericht door kiekiek »

Rocco schreef: En als je een lening hebt, mag die niet te betwisten zijn. Dus naast de overeenkomst, moet ik ook dat bedrag op mijn rekening gestort krijgen, en elke maand moet ik aflossingen overleggen. Plus de financiële transactie naar bijvoorbeeld een advocaat.
Niet naar een advokaat, maar naar een familielid. Een overeenkomst is zo op te stellen en als je een beetje handig bent met pdf-jes veranderen, kan je een overschrijving naar AppieHein dusdanig manipuleren naar een afschrift met een ander bedrag, andere naam en ander rekeningnummer voor een fictieve aflossing en vervolgens weer omzetten naar een nette pdf. Niemand zal van jou verlangen dat jij complete uitdraaien gaat aanleveren van wat er op jou rekening gebeurd. Dat stukje privacy wordt echt wel gerespecteerd en dat geeft jou een stukje ruimte om zaken naar eigen hand te manipuleren.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Bericht door Rocco »

kiekiek schreef:
Rocco schreef: En als je een lening hebt, mag die niet te betwisten zijn. Dus naast de overeenkomst, moet ik ook dat bedrag op mijn rekening gestort krijgen, en elke maand moet ik aflossingen overleggen. Plus de financiële transactie naar bijvoorbeeld een advocaat.
Niet naar een advokaat, maar naar een familielid. Een overeenkomst is zo op te stellen en als je een beetje handig bent met pdf-jes veranderen, kan je een overschrijving naar AppieHein dusdanig manipuleren naar een afschrift met een ander bedrag, andere naam en ander rekeningnummer voor een fictieve aflossing en vervolgens weer omzetten naar een nette pdf. Niemand zal van jou verlangen dat jij complete uitdraaien gaat aanleveren van wat er op jou rekening gebeurd. Dat stukje privacy wordt echt wel gerespecteerd en dat geeft jou een stukje ruimte om zaken naar eigen hand te manipuleren.
Als het op die manier kan dan regel ik het op het moment dat dit strategisch goed uitkomt. Nooit geschoten is altijd mis zeg maar. :lol:
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Aanpassingen in alimentatiewetgeving

Bericht door kiekiek »

Ja het kan Rocco en je weet ook wel dat de rechtbank niet of nauwelijks aan waarheidsvinding doet, net als zoveel andere instellingen. Laat je advokaat verder in het ongewisse hoe je iets doet, dat is dan nog het enige wat je moet doen. List en bedrog komt overal voor, omdat er geen of nauwelijks controle wordt gedaan. Maak gewoon gebruik van het lek in het hele systeem. Een handtekening wil ik nog wel zetten, plus een rekeningnummer die je fictief kan gebruiken voor afschriften.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie