Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door Daniel »

en II2014
en de giller komt nog mijn ex denk dat alimentatie bedoeld is voor
kleding, shampoo en de energierekening.....

dus ja dan weet je het wel echt snugger is ze niet!

ik betaal 350 voor 2 kids dochter krijgt 50 per maand kledinggeld
zoon krijgt schoenen voor 25 euro 1x in de 3 maanden ongeveer (hij groeit nogal hard) en hij loopt nu weer in kleding die ook regelmatig weer gekregen of te kort is. en waar blijft de andere ongeveer 250 euro dan.
Voor zoon krijgt ze ook nog dubbele kinderbijslag en voor dochter ook normale kinderbijslag. Dus als je het bij elkaar opteld krijgt ze genoeg geld binnen wat besteed zou moeten worden aan de kinderen. Ik heb geen medelij alleen maar met mijn kids.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door robb »

Dat hadden ze inderdaad er best in op kunnen nemen, verantwoorden van de alimentatie. Toch prettig om te zien dat het ook werkelijk aan de kinderen besteed wordt.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door kiekiek »

Hou er ook rekening mee dat je recht hebt op zorgkorting!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door robb »

Dat heb ik inderdaad voorbij zien komen in de stukken, 30% gezien de regeling die is voorgesteld. Wat krijgen jullie ?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door kiekiek »

Hier niets, maar ik zou recht hebben op 20 % korting. Ik heb het ingeslikt om mijn hex over de streep te krijgen om akkoord te gaan met een laag KA bedrag.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door robb »

Maar dat percentage is dan toch al afgetrokken van het bedrag en dan komt er een nieuwe uit ? Zonder die 30% kwam ik nog hoger uit betreft de kinderalimentatie.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door robb »

En wat ik ook niet begrijp is dat niet alle vasten lasten hierin worden berekend. Ik moet ze namelijk wel betalen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door kiekiek »

Is ook niet echt te begrijpen, maar sinds vorig jaar wordt eigenlijk standaard gebruik gemaakt van de ´Draagkrachttabel 2014´. Google daar eens op, ik krijg het linkje hier niet geplaatst.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door ll2014 »

Op deze pagina staan alle officiele documenten v.w.b. alimentatie, ook de draagkrachttabel.

http://www.rechtspraak.nl/procedures/la ... ormen.aspx
vadertje76
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2014, 18:54

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door vadertje76 »

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie adviezen en ook kommentaar, ik vind het super dat er zo´n forum bestaat.

Daar ik mijn draagkracht kunstmatig naar beneden wil brengen is dat, dit niet mijn kinderen ten goede komt maar mijn Hex, als de kinderen int weekend bij mij zijn is ze altijd op stap, dit is haar goed recht, maar ze zegt dat zij van een bijstandje moet leven en een alleenstaande ouder is, als dit echt zo was gaf ik haar vrijwillig meer maar in feite heeft ze een Partner die welliswaar niet bij haar ingeschreven staat, maar wel bij haar inwoont en zijn eigen apartement verhuurd, dit is in mijn ogen allemaal prima maar laat dan niet je advocaat schrijven dat ze zo zielig is dat ze 2 kinderen moet opvoeden zonder geld en partner, dit staat haaks op de werkelijkheid en wat helemaal de giller is, dat op facebook alles te achterhalen is...dus wie houdt wie voor de gek, ik hoop dat de rechter hierin ook mee gaat, maar bewijzen zal moeilijk woorden
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door kiekiek »

vadertje76 schreef:wat helemaal de giller is, dat op facebook alles te achterhalen is.
Wat houd je tegen om van alles wat op Facebook te zien is en belastend voor haar is, printscreens te maken en in te dienen als bewijslast dat ze samenwoont?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door Condat47 »

Eens met KIEKIEK,

Ze pleegt dus bijstandsfraude.
Bewijslast verzamelen en aangeven bij de gemeente.
vadertje76
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2014, 18:54

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door vadertje76 »

ben het eens, maar of dit als wettig bewijs ingezet mag/kan worden?

Tevens is het niet mijn uitgagspunt om dit bij de bijstand te melden, als zij er slechter van wordt dan ook de kinderen en dat wil ik al helemaal niet, maar ik kan het wel bij de rechtbank aankaarten dat ze wel een langdurige relatie heeft en een inwonende partner, ik heb het namelijk al sinds begin dit jaar gedokumenteerd, gelukkig was ik niet met haar getrouwd vanwege haar IQ :D
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door Daniel »

@vadertje 76

wat herkenbaar jou verhaal bij mij dus hetzelfde... continue zeggen dat ze het slecht heeft maar wel een auto van €12000,- voor de deur staan.... Een illegaal inwonende partner die zijn flat verhuurd... en iedere week wel een x uit eten met vriendinnen 1x in de 2 maanden weekendje weg met vriendinnen maar iets uitgeven aan de kids ho maar dat is te duur....

helaas heeft ze niets op FB staan daarover dus kan ik niets documenteren.
maar ik word daar ook zo kotsmisselijk van dat mijn zuurverdiende centen daaraan opgaan. terwijl ik thuis ook een nieuw gezinnetje heb en wij weinig tot niets kunnen ondernemen hierdoor

succes ik hoop dat het je lukt om het laag te houden zodat je zelf de kids een betere toekomst kan geven
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Nieuw te berekenen Kinderalimentatie en groeiend bedrijf

Bericht door robb »

Mijn advocaat heeft me verteld dat je dit soort screenshots, emails en smsen niet kan gebruiken als bewijslast bij de rechter. Is dat niet zo dan, iemand ervaring mee ?
Plaats reactie