Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Stiefmamma »

Wij hebben een lopende zaak over de kinderalimentatie. Mevrouw wil uiteraard alleen maar méér. Nu vraagt hun advocaat om MIJN inkomensgegevens. Onze advocaat vindt dat prima?! Ik Weiger met hoofdletter W mijn inkomensgegevens naar de tegenpartij te sturen. Het gaat ze niets aan wat ik verdien. Ik betaal de helft van de vaste lasten (zo is ook de alimentatie berekening gemaakt) dus waarom hebben ze mijn gegevens nodig? Ik ben (zolang de kinderen hier niet staan ingeschreven) niet financieel verantwoordelijk voor de kinderen.

Daarnaast hoeft ex niet te weten hoeveel ik verdien.

Kan ik weigeren? (Nogmaals, in de berekening gaan ze er gewoon netjes van uit dat mijn man de kosten met mij deelt.)
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Kort maar krachtig: weigeren! Gaat ze geen &*%$ aan wat jij verdiend. De rechter zal er vervolgens vanuit gaan dat jij bijdraagt in de helft van de kosten, wat jezelf al aangegeven hebt. Doen ze moeilijk? Jammer dan, voet bij stuk houden. Jij hebt geen verplichting om je gegevens openbaar te maken.

Verder: zijn er mogelijkheden om het inkomen van je man/vriend naar beneden te drukken?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Stiefmamma »

Dat dacht ik inderdaad ook al, maar ik dacht laat ik het hier toch even checken. Ik verdien twee keer zoveel als mijn man, dus ik ben als de dood dat ze iets met mijn salaris gaan doen. Ik begrijp wel dat dat niet hoort, maar met het nederlandse rechtssysteem weet je het maar nooit!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Ik had net nog wat toegevoegd aan mijn vorige berichtje ;)

Mijn vrouw verdient ook het dubbele en weigerde hier ook in betrokken te raken en dat werd geaccepteerd. Daarnaast nog wat gerommeld om met mijn inkomen zo laag mogelijk uit te komen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Stiefmamma »

Jazeker, (sorry ik moet het even offline halen omdat ik bang ben dat ex meeleest) Nu wil de tegenpartij uiteraard dat hij daarom solliciteert naar een baan met meer uren en dat doet hij ook netjes. Alle afwijzingen gaan in een map en die mag naar de rechtbank. Dat mens is niet goed, ze jaagt ons continu op torenhoge advocaatkosten (ivm met mijn inkomen krijgen we geen toevoeging) en die kosten tellen dan weer nergens mee bij zo een berekening! We zijn verdorie net klaar met de vorige advocaat afbetalen.

Dus alle manieren om zijn inkomen omlaag te krijgen grijpen we met twee handen aan!

We wilden ook zijn zorg weer omhoog gooien, maar dat telt dus nu niet meer mee.
Laatst gewijzigd door Stiefmamma op 22 nov 2014, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Gelijk hebben jullie. Zie het gesjoemel maar als ´correctie´ op de extra torenhoge kosten die jullie voor een advokaat moeten neerleggen. Is hij aangifteplichtig voor de belasting en heeft hij dit jaar toevallig twee inkomstenbronnen gehad? Zo ja: geef aan dat hij niet aangifteplichtig is (dus geen blauwe enveloppe in januari krijgt) en verzwijg een van de inkomstenbronnen, van de ander toon je de jaaropgave van de werkgever. Verder nog mogelijkheden om de woonlasten op papier omhoog te krijgen?

Van de zorgverzekering zou ik even heel goed navragen, misschien even binnenlopen bij een juridisch loket in de buurt? Bij mij telde het namelijk van de zomer wel degelijk mee in de berekening van de KA, maar wellicht heeft de advokaat van mijn hex zich daarin vergist.


Jullie situatie komt behoorlijk overeen met de situatie hier ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Stiefmamma »

Ik merk het ja, haha. Het blijft toch bijzonder dat er gewoon een bepaald type hex is en dat ze allemaal dezelfde idiote dingen doen.

Één inkomen helaas maar, dus dat gaat niet op. De huur kan ik op papier best iets omhoog krijgen. De zorgkosten zal ik even navragen, maar ik dacht dat het niet meer werd meegenomen met die nieuwe normen.

En inderdaad, ik voel me geen moment schuldig om dat gesjoemel. We zitten in totaal al op ruim 10.000 euro aan advocaat kosten en zijn nog lang niet klaar haar kennende.
Laatst gewijzigd door Stiefmamma op 22 nov 2014, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Stiefmamma »

Dit alles is voor mijn man wel heel lastig overigens hoor, ik ben daar iets harder in. Zij speelt altijd in op zijn gevoel (de kinderen hebben vandaag niet genoeg te eten, de kinderen hebben geen winterkleding, de kinderen kunnen dit of dat niet). Dat zet ze ook gerust op facebook met een soort sneer naar mijn man zonder dat ze daadwerkelijk zijn naam noemt. Dit ook terwijl zij anderhalf pakje per dag wegrookt en twee mobieltjes heeft bijvoorbeeld. Zolang zij zichzelf op één zet en niet de kinderen hoeft ze van mij niets te verwachten. Ze heeft nog nooit een dag in haar leven gewerkt, en ondertussen maar afgeven op mijn man dat hij zo een slechte vader is. Bah!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Stiefmamma schreef:Dit alles is voor mijn man wel heel lastig overigens hoor, ik ben daar iets harder in.
Logisch, het gaat tenslotte om zijn kinderen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Stiefmamma schreef:
En inderdaad, ik voel me geen moment schuldig om dat gesjoemel. We zitten in totaal al op ruim 10.000 euro aan advocaat kosten en zijn nog lang niet klaar haar kennende.
Wellicht nog een optie om bepaalde delen zonder eigen advokaat te doen en dit rechtstreeks te regelen met de advokaat van de wederpartij? Mocht er dan een uitspraak komen waar je het niet mee eens bent, dan kan je altijd nog in hoger beroep, maar dan met advokaat. Dit kan je als drukmiddel gebruiken naar de andere partij.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

Stiefmamma schreef:Zij speelt altijd in op zijn gevoel (de kinderen hebben vandaag niet genoeg te eten, de kinderen hebben geen winterkleding, de kinderen kunnen dit of dat niet).
Herkenbaar, hier ook zielig doen over kosten van steunzooltjes, boeken voor school, zalfjes, speciaal eten, reiskosten en meer dan dat soort ongein.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef:Wellicht nog een optie om bepaalde delen zonder eigen advokaat te doen en dit rechtstreeks te regelen met de advokaat van de wederpartij? Mocht er dan een uitspraak komen waar je het niet mee eens bent, dan kan je altijd nog in hoger beroep, maar dan met advokaat.
Helaas heb je die keuze niet, bij een civiele zaak die niet bij het kantongerecht loopt ben je verplicht je te laten vertegenwoordigen door een advocaat.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ocaat.html

En jouw advocaat zal niet tolereren dat jij rechtstreeks met de advocaat van de tegenpartij zaken probeert te regelen, de advocaat van de tegenpartij zal normaal gesproken ook niet met jou willen overleggen.
Je kunt natuurlijk wel proberen de kosten zoveel mogelijk te beperken, want het kan inderdaad behoorlijk uit de hand lopen.
Ik ben ondertussen ook al zo'n 12.000 euro kwijt door een dwaze hex die dus tot nu toe ook nog niets heeft bereikt wat niet ook vooraf met een simpel overleg geregeld had kunnen worden.
Ik vind het wat dat betreft eigenlijk te gek voor woorden dat deze kosten niet verhaald kunnen worden op de tegenpartij, zelfs niet bij zinloos procederen van hexen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door kiekiek »

ll2014 schreef: Helaas heb je die keuze niet, bij een civiele zaak die niet bij het kantongerecht loopt ben je verplicht je te laten vertegenwoordigen door een advocaat.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ocaat.html

En jouw advocaat zal niet tolereren dat jij rechtstreeks met de advocaat van de tegenpartij zaken probeert te regelen, de advocaat van de tegenpartij zal normaal gesproken ook niet met jou willen overleggen.
Er zijn meer zaken die wel degelijk mogelijk zijn. Je doet een verzoek aan je eigen advokaat om zich terug te trekken, die faxt een formuliertje naar de rechtbank met een kopie naar de advokaat van de wederpartij, wat vervolgens door de rechtbank aan beide advokaten wordt bevestigd. Vervolgens kan je gewoon rechtstreeks zaken doen met de advokaat van de andere partij.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Rocco »

ll2014 schreef:
kiekiek schreef:Wellicht nog een optie om bepaalde delen zonder eigen advokaat te doen en dit rechtstreeks te regelen met de advokaat van de wederpartij? Mocht er dan een uitspraak komen waar je het niet mee eens bent, dan kan je altijd nog in hoger beroep, maar dan met advokaat.
Helaas heb je die keuze niet, bij een civiele zaak die niet bij het kantongerecht loopt ben je verplicht je te laten vertegenwoordigen door een advocaat.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ocaat.html

En jouw advocaat zal niet tolereren dat jij rechtstreeks met de advocaat van de tegenpartij zaken probeert te regelen, de advocaat van de tegenpartij zal normaal gesproken ook niet met jou willen overleggen.
Je kunt natuurlijk wel proberen de kosten zoveel mogelijk te beperken, want het kan inderdaad behoorlijk uit de hand lopen.
Ik ben ondertussen ook al zo'n 12.000 euro kwijt door een dwaze hex die dus tot nu toe ook nog niets heeft bereikt wat niet ook vooraf met een simpel overleg geregeld had kunnen worden.
Ik vind het wat dat betreft eigenlijk te gek voor woorden dat deze kosten niet verhaald kunnen worden op de tegenpartij, zelfs niet bij zinloos procederen van hexen.
Dit zou idd met stip op 1 moeten qua aanpassingen. Als de scheiding is uitgesproken is het ook klaar. Bedrag kan iig niet meer omhoog. Voor omlaag gelden dezelfde voorwaarden als nu. Klaar en punt. Het is werkelijk idioot dat anderen maar torenhoge kosten of schulden moeten maken om dat iemand anders een zijn ex niet met rust kan laten. Het moet gewoon juridisch onmogelijk gemaakt worden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Alimentatie berekenen, salaris nieuwe partner?!

Bericht door Rocco »

Stiefmamma schreef:Ik merk het ja, haha. Het blijft toch bijzonder dat er gewoon een bepaald type hex is en dat ze allemaal dezelfde idiote dingen doen.

Één inkomen helaas maar, dus dat gaat niet op. De huur kan ik op papier best iets omhoog krijgen. De zorgkosten zal ik even navragen, maar ik dacht dat het niet meer werd meegenomen met die nieuwe normen.

We slaan in ieder geval al een grote slag door niet al zijn uren uit te laten betalen. (Ben zo blij dat zijn werkgever hier aan mee wilde werken).

En inderdaad, ik voel me geen moment schuldig om dat gesjoemel. We zitten in totaal al op ruim 10.000 euro aan advocaat kosten en zijn nog lang niet klaar haar kennende.
Je hebt helemaal gelijk. Soms komt er wel eens een gevoel binnen van, ja maar dit is het geld voor de kinderen en dat je hen ermee te kort doet. Maar je weet dat het niet (allemaal) aan de kinderen wordt besteed. Dit gaat niet om de kinderen. Gun dit type egoistische hex niets.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie