wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door robb »

Dat zal een rechtbank niet echt je in dank afnemen denk ik. Kom je meteen op de zwarte lijst.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door Daniel »

Nou het wonder is geschied dochter word gehoord en dit naar aanleiding van haar eigen geschreven brief..... Degene die hem ontvangen had die vond de brief zo luid en duidelijk dat ze met hogerhand heeft overlegd en ze vonden het zeer belangrijk dat ze toch gehoord word....halleluja....

zal dochter dan dit keer wel serieus genomen worden...
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door robb »

Dat is heel fijn. Nu hopen dat ze ook handelen naar haar mening. Gaat ze snel gehoord worden of krijg je expartner nog de kans haar om te praten ?
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door Daniel »

robb schreef:Dat is heel fijn. Nu hopen dat ze ook handelen naar haar mening. Gaat ze snel gehoord worden of krijg je expartner nog de kans haar om te praten ?

ze word 1 dag voor onze zaak gehoord maar ex kan praten als brugman bij haar ze heeft daar toch maling aan. En trouwens praten.... ex praat zelden tot nooit met dochter dus ben daar niet zo bang voor.

en ja wij hopen dat er eindelijk eens naar dochter word geluisterd..
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door robb »

Dan zal je expartner wel flink de pest in hebben dan. Hoop dat je dochter er geen last mee krijgt.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door kiekiek »

Daniel schreef:Nou het wonder is geschied dochter word gehoord en dit naar aanleiding van haar eigen geschreven brief.
Kijk aan eindelijk gerechtigheid. Proficiat!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door ll2014 »

Daniel schreef: ze met hogerhand heeft overlegd en ze vonden het zeer belangrijk dat ze toch gehoord word....halleluja....

zal dochter dan dit keer wel serieus genomen worden...
Ziet er voorlopig goed uit, nu is het belangrijk dat het verhaal van haar overkomt als eigen mening en dat duidelijk is dat ze kan overzien wat de gevolgen van haar mening zijn.
Advocaat van de tegenpartij zal misschien proberen te stellen dat je dochter door jou onder druk is gezet of dat ze de gevolgen niet kan inschatten.
Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe de rechtbank het verhaal van je dochter presenteert tijdens de zitting.
In mijn geval had de advocaat van de tegenpartij voor de zitting nog contact gehad met mijn advocaat en laten blijken dat ze het heel erg vond dat mijn zoon zo onder druk gezet werd door mij....
Gelukkig was de presentatie van de rechter heel duidelijk en heb ik daarna niets meer over onder druk zetten door de tegenpartij gehoord, ze had zelfs geen pleitnotitie of heeft deze maar niet gegeven omdat na de presentatie van het gesprek met mijn zoon door de rechter het noemen van onder druk zetten compleet ongeloofwaardig zou zijn.
Ik denk nog steeds dat de advocaat van hex op dat moment voor plan B heeft gekozen.
Het kan dus geen kwaad als je ongeveer weet wat je dochter tijdens het horen heeft verteld.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door Daniel »

Ziet er voorlopig goed uit, nu is het belangrijk dat het verhaal van haar overkomt als eigen mening en dat duidelijk is dat ze kan overzien wat de gevolgen van haar mening zijn.
Advocaat van de tegenpartij zal misschien proberen te stellen dat je dochter door jou onder druk is gezet of dat ze de gevolgen niet kan inschatten.
Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe de rechtbank het verhaal van je dochter presenteert tijdens de zitting.
In mijn geval had de advocaat van de tegenpartij voor de zitting nog contact gehad met mijn advocaat en laten blijken dat ze het heel erg vond dat mijn zoon zo onder druk gezet werd door mij....
Gelukkig was de presentatie van de rechter heel duidelijk en heb ik daarna niets meer over onder druk zetten door de tegenpartij gehoord, ze had zelfs geen pleitnotitie of heeft deze maar niet gegeven omdat na de presentatie van het gesprek met mijn zoon door de rechter het noemen van onder druk zetten compleet ongeloofwaardig zou zijn.
Ik denk nog steeds dat de advocaat van hex op dat moment voor plan B heeft gekozen.
Het kan dus geen kwaad als je ongeveer weet wat je dochter tijdens het horen heeft verteld.[/quote]


dank voor de tip! maar wij gaan sowieso niet in haar mond leggen wat ze moet zeggen. ze weet het heel goed zelf te vertellen. En ik kan er voor 100% op aan dat ze mij verteld wat ze (ongeveer) gezegd heeft. Mijn advocaat is ook op de hoogte die heeft ook alle brieven die ze heeft geschreven met toestemming van dochter (dochter is slim genoeg om een kopie te maken) Daar kan ze uit opmaken hoe dochter erin staat.

dochter heeft toch ook keuze hoe rechter haar verhaal presenteert of word er altijd een samenvatting gegeven. En zo ja wat is jou/jullie idee hierin wat werkt in haar voordeel?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: wijzigen hoofdverblijf hoe werkt de rechtsgang

Bericht door kiekiek »

De rechter geeft altijd een samenvatting, maar je dochter kan natuurlijk vragen om alles en open te vertellen in jou zitting. Concreet: dat ze bij jullie wil wonen en niet meer bij haar moeder. Sommige rechters willen over de inhoud wel eens wazig doen, waardoor je in verwarring raakt. In dat geval vasthouden aan je verzoek.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie