Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door Arizona »

Beste lotgenoten,

Ik heb begin dit jaar via een mediator een draagkracht berekening met Jus vergelijking en Kinder en Partner-alimentatie laten doen. Mijn ex wil nu met kleine wijzigingen in inkomen en huur enzo, de berekening opnieuw doen.

Ik meen een tijd terug ergens een linkje te hebben gespot van waar die software te downloaden was. Weet iemand of het ergens te downloaden is?

Bedankt alvast…
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door kiekiek »

Ik heb gezocht, maar niets gevonden, tenminste niets wat gratis is. Zelfs aan die ellende willen ze kennelijk verdienen. Maar wellicht is deze betrouwbaar, is kennelijk in samenwerking met de Raad voor Rechtsbijstand ontwikkeld:

http://www.berekenkinderalimentatie.nl
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door Arizona »

bedankt kiekiek.

Ik heb ook deze links gevonden. Lijken redelijk goed versus de prijs.
https://alibox.nl/bereken-zelf-uw-alimentatie/
http://www.alimentatiehaven.nl/

Misschien krijgen we nog een reply van iemand die het wel weet te downloaden.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door Voiceless »

Waarom niet voor 50 euro naar het LBIO?
Svennietje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2017, 08:43

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door Svennietje »

Ik heb het gevraagd via het LBIO maar zij weigeren. Reden: ik heb geen officiele docu van mijn ex. Maar mijn ex ontvangt bijstand met kostendelenersnorm en dat zijn vaste bedragen... Maar dan nog.....ik zoek me rot naar wie het nu voor kan berekenen.....
gotfriet
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2017, 16:19

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door gotfriet »

Je kan een proef account aanmaken bij split-online, die is een maand geldig.
Desnoods geef je aan dat je een bedrijf in oprichting bent, en de software wil testen.
Vervolgens voer je je loonstrook- en belasting-gegevens etc in van jezelf en je ex, dat is geen rocket-science.
Online wordt draagkracht, hof-berekening, jus-berekening, kinder-alimentatie en partner-alimentatie uitgerekend.
Als je de juiste datum aangeeft in het casus scherm (2x) kan je de alimentatie ook van voorgaande jaren uitrekenen, met de juiste (jaargerelateerde-) alimentatie-normen en threma's en belastingtarieven.
Na een maand wordt je proefaccount automatisch verwijderd als niet wil betalen. Succes!
:shock:
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Software voor alimentatie en draagkracht berekenen

Bericht door BetsLenie »

Wij hebben zelf alles uitgezocht en nu gewoon in een excelsheet ingevoerd. Wij kunnen nu zelf op ieder gewenst moment de berekening aanpassen. Kan ook heel mooi geprint worden in pdf vervolgens. Die kunnen we altijd indienen op elk gewenst moment. En als de tegenpartij het er niet mee eens is kan die zelf zien hoe die een tegen berekening maakt. Een goede belastingadviseur die ook bereidt is zich er een keer goed in te verdiepen kan zoiets ook. In ons geval lieten de advocaten ook wat liggen waardoor de kinderalimentatie nu te hoog is. Wij maken de berekening zelf beter en preciezer. Ik heb er wel zelf alle richtlijnen voor bestudeerd die wel op internet te vinden zijn. Dit is de link waar de richtlijnen gratis te vinden zijn en je de pdfs kunt downloaden. https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... c4dfda1481 Omdat dit iets wettelijk bepaalds is dient het gratis te zijn.
Er is een andere site maar die is commercieel en daar moet je betalen.
Plaats reactie