Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja/nee

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja/nee

Bericht door SvOekel »

Hallo,

Komende week wordt door de RvdK een ontmoeting voorgesteld onder begeleiding tussen het kind en mij.

De ellende duurt nu al meer dan twee jaar. Sinds 3 maanden zie ik mijn kind niet meer.
Er wordt ook over ons kind gezegd dat ze afwachtend is en probleemgedrag vertoond.

Kortom: alles in mij zegt dat zo'n ontmoeting op een vreemde plaats met vreemde mensen niet goed is voor ons kind. Ik wil die ontmoeting best hebben daar maar niet zo koud na die omgangsstop.

Wat moet ik doen??

Weigeren of een jaknikker worden en ook de kans lopen dat ze gaan zeggen: ... oh kijk het kind voelt zich helemaal niet fijn bij papa!

Die omgang gaat er toch niet komen.. er is al een tijdelijke uitspraak van de rechter, maar moeder WIL NIET!! Dat is het probleem. We kunnen onderzoeken en starten wat we willen, opbouwen, monitoren... Het hele opbouw proces gaat net zo snel of langzaam als moeder er zin in heeft. En zij bepaalt dadelijk precies wat goed ging en waar het fout gaat en daar trekt ze haar eigen conclusies uit, dan kan ik of de rechter of RvdK op de kop gaan staan..MOEDER WIL NIET! Ons kind mag een half dagje komen en daar blijft het bij.. en anders, krijg ik haar komende week helemaal niet meer mee!!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door kiekiek »

DOEN!

Het doel (gezien vanuit de RvdK) hiervan is om te kijken of er een affectieve band tussen jou en je kind is. Uitgangspunt is dat het goed voor de ontwikkeling van het kind is dat het contact heeft met beide ouders.

Koop wat leuks voor je kind als kadotje, wees enthousiast, geniet samen met en van je kind en toon je een goede vader!

Bespreek niets over de scheiding met je kind, praat niet over je hex en praat rustig met wie er bij is.

Maak een goede indruk!!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door SvOekel »

Ja doen? Ik ben bang dat ik dan net een fout maak door het te doen. Dat ze aan de hand van die omgang een advies uitspreken.

Op dit moment is alles zo duidelijk dat moeder niet wil. Valse verklaringen wat ik gewoon kan bewijzen niet één maar wel vijf. Valse aangiftes bij politie. Niets duidt erop dat ik het niet kan als vader. (heb nog een ander kind uit een eerdere relatie waar alles goed en vlekkeloos verloopt)

En nogmaals... het wordt zeer verwarrend voor mijn kleine zo. Wanneer ik dit weiger moeten ze oordelen op de feiten! Ze zullen zeggen dat ons kind ergens mee zit en dat het op een of andere manier niet zo goed met haar gaat. Maar dan kunnen ze het nooit aan mij linken.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door kiekiek »

SvOekel schreef:Ja doen?
Niet twijfelen, maar doen of wil je je kind kwijtraken?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door Casper »

DOEN

Het is echt niet zo dat je afgerekend wordt op deze wat dwaze, gedwongen situatie. Jij bent jij en je kind is je kind. Niemand komt daartussen (je hex bestaat gewoon even niet). Samen slaan jullie er best doorheen. Zorg dat je iets praktisch kunt doen tijdens die tijd, iets maken bijvoorbeeld.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door kiekiek »

Dat je je kind weer kan zien geeft alleen al aan dat de Raad flinke twijfels heeft over wat je hex heeft gedaan en je nu een kans geeft om het recht te trekken. In feite staan ze nu achter vader en kind en eens niet aan de kant van de moeder. Wat er over je kind wordt gezegd is niet van belang, dat soort instanties zitten er voortdurend naast, vaak oordelen ze zelfs over kinderen zonder ze ook maar gezien te hebben.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door robb »

Ik sluit me aan bij bovenstaande heren, Gaan en genieten van het moment met je kind.Even alles er om heen vergeten. Ze zullen wel zien dat je het goed doet dan. Ik zie het wel als een kans.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door The Driver »

Gewoon gaan, dat uurtje pakken ze je niet meer af. Tien tegen een dat moeder de volgende keer komt met de mededeling dat het kind niet meer wilt.
Moeder heeft uren en dagen de tijd om op het kind in te praten hoe slecht vader wel niet is en brengt het kind daarmee in een loyaliteitsconflict.
Doe je niets aan.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door SvOekel »

Ik ben idd akkoord gegaan met de bijeenkomst. Ik heb een telefonisch onderhoud gehad met de casemanager van RvdK. Heb hem vragen gesteld, mijn twijfels nogmaals kenbaar gemaakt, gezegd waar ik bang voor ben en voorgesteld dat ik eerst gewoon een keer omgang wilde en dan zelf met haar naar de Raad kwam, dan kon ik zeggen dat ik iets moest afgeven en dat we gewoon even in de wacht(speel)kamer moesten wachten; dan konden ze pas echt een waarheidsgetrouwe observatie doen, of een webcam in mijn woonkamer (het is 2014). Maar het mocht allemaal niet baten "je ex gaat dit nooit goed vinden" en "zeggen dat je wat af komt geven?? nee zo werken wij hier niet, wij zijn van de eerlijk en open aanpak, ook naar kinderen toe." ("ok sinterklaas bestaat niet" was mijn eerste gedachte) Ik zeg: oh dus moeder komt met ons kind, jullie zitten allemaal bij elkaar, dan mag ik ook op een gegeven moment komen , dan gaat iedereen incl moeder (die bij het verlaten van de kamer ons kind nog even op het hart drukt dat ze echt niet ver weg is en dat ze zo meteen weer bij haar is) weg en dan mag ik net alsof doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is?? Ja

Ik zeg: ze gaat voelen dat moeder niet ver weg is, misschien gaat ze wel huilen en naar mama roepen.. "ja dat kan, wij willen ook dan zien hoe je daar mee omgaat."En daar na hebben we een drie gesprek, we hebben niemand die opjullie kind kan passen dus zal ze een extra iemand mee moeten nemen. Nou dan weet ik al wie dat gaat worden.. :x

Wat een ellende en drama weten ze ervan te maken..,..

Waarop ik zei: laat maar ik bespaar mijn dochter dit. Dit is niet goed voor haar. Ze zal alleen maar meer in loyaliteitscrisis komen hierdoor. Dat mijn hex ook maar met een paar voorstellen komt want deze is de meest slechtste. Al het andere wat we ervan kunnen maken is beter dan deze crap..

Nou het werd niet letterlijk verteld maar het kwam erop neer of ik helemaal gek was geworden, dat hij me niet kon over gaan halen maar nieuwe rechtszaken negatieve adviezen waren scenario's waar ik vanaf nu meer rekening moest gaan houden.

Twee jaar lang is mijn kind niet één nacht bij ons blijven slapen. Nooit één uitzondering mogen meemaken, 3 uur perweek geen halfuurtje meer. De situatie is helemaal kapot, mijn kind weet niet beter dan dat ze niet een blij gevoel mag hebben wanneer het de vader betreft. Twee jaar helemaal naar de klote en gaan ze het nu monitoren. Ik wil ze wel 100 filmpjes sturen hoe we het gehad hebben samen, maar dat is wrs te makkelijk gedacht.

Ik ben zo bang dat dadelijk zo'n waardeloos advies de deur uit gaat, dat ik zoiets heb dan van: zie je ik had het daar niet moeten doen!!!
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door Jeroen2102 »

Beste SvOekel,

Jij hebt je zorg geuit, maar dat is ook te ver gegaan dat jij een stuk frustratie hebt laten zien. probeer dat achterwege te laten. Ga erheen, laat je dochter zien dat jij niet de boe-vader bent wat je hex ook zegt.
Meer kun je en mag je niet doen, vertrouw erop dat zolang jij er bent voor je kind je kind ooit de waarheid gaat zien en beseft dat jij de papa bent.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door kiekiek »

@SvOekel:

Naar aanleiding van de opmerkingen van Jeroen2102:
Jeroen2102 schreef: Jij hebt je zorg geuit, maar dat is ook te ver gegaan dat jij een stuk frustratie hebt laten zien. probeer dat achterwege te laten.
Niet proberen achterwege te laten, maar die frustratie compleet onderdrukken!
Jeroen2102 schreef: Ga erheen, laat je dochter zien dat jij niet de boe-vader bent wat je hex ook zegt.
Inderdaad, gelijk op in gaan, hoe groot je bezwaren ook zijn. Probleem is nu dat je eerst nee hebt gezegd en nu weer ja, wat je ´wisselende stemmingen´ verweten kan worden.

Vanaf nu recht op je doel afgaan en alle momenten die je je dochter kan zien, met beide handen aanpakken en in alle rust je liefde voor je kind laten zien. Ook bij jou moet ze zich veilig en fijn kunnen voelen. Door nu positief mee te gaan, neem jij je ex alle stokken uit handen waar ze nog mee kan slaan.

Een andere weg is er helaas niet! Vergeet en accepteer die twee verloren jaren, het gaat nu juist de goede kant op, al is dat moeilijk te zien, omdat het zo langzaam gaat.

Vergeet ook je hex waarvan jij het vermoeden hebt dat ze op je dochter inpraat. Dit is niet belangrijk, je baseert het op aannames, waar het om draait is jij en je dochter.

De rest is ruis en de poppetjes erom heen zijn figuranten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door SvOekel »

Jeroen2101 Kiekiek thanks en ja ik weet het. Ik heb het ook altijd gedaan. Nooit geen trammelant gemaakt aan de deur, nooit bedreigingen geuit, altijd opnieuw geprobeerd. Iedere verjaardag, kerst, pasen, kermis netjes gemaild en gevraagd of iets mogelijk zou zijn. (natuurlijk altijd iets waarom niet)

En iedere keer: zo nu heb ik alles gehad en krijgt ze me nergens meer mee klein. Dus vul die gifbeker maar, ik heb hem geledigd voordat jij in de gaten hebt.. Maar het kan toch weer iedere keer meer vernederender..

Ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door The Driver »

Probleem is natuurlijk ook, dat hoe positief vader zich ook opstelt, dat moeder samen met de RvdK en BJZ altijd alle omstandigheden zo organisatorisch in elkaar steekt, dat het altijd lijkt of vader de boeman of de crimineel is ( vader heeft bewaking nodig ).
Probeer het kind dat maar eens duidelijk te maken, dat het niet zo is. Bovendien zal de begeleiding dit ook direct verbieden.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Spoed: RvdK stelt een begeleide ontmoeting voor. Doen ja

Bericht door kiekiek »

Niets is zo teleurstellend voor een kind als vader nu zou afhaken, een grotere afwijzing kan een kind niet krijgen, notabene van haar eigen vlees en bloed :!:
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie