help!!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Pjw
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2014, 19:06

help!!

Bericht door Pjw »

zoveel vragen en geen antwoorden. ik zal het proberen kort te houden. ben ondertussen wel de wanhoop nabij. ik heb een zoontje van 3.5 en heb vanaf de geboorte voor mijn zoon gezorgd omdat ik afgekeurd ben en de moeder van mijn zoon is full time gaan werken vanaf de 4e maand. 20 juni j.l hebben we onze relatie beëindigt en ze heeft een papier getekend dat hij bij mij woont en dat zij hem wilt zien van 1600 tot 1900 bij haar moeder en ik bracht hem van juni tot okt iedere dag. zij krijgt de toeslagen en kinderbijslag op haar rekening. in september ben ik naar de advocaat geweest voor gedeelde ouderschap alimentatie en vast woon en verblijfplaats bij mij daarbij moest in naar de gemeente voor en geboorte uittreksel en hij was nog nooit ingeschreven bij mij maar bij me schoonmoeder ik kon terplekke hem bij mij laten schrijven op last van de ambtenaar. omdat ik vroeg of zij hem bij mij kon halen ze ging akkoord en bij de tweede dag heeft ze hem niet terug gebracht tot de dag van vandaag. al 8 weken weg politie justitie kunnen niks omdat zij gezagvoerder is. ik heb aangifte gedaan bij amk omdat ik niks meer van hem heb vernomen of gehoord hij gaat niet naar de peuterspeelzaal en logopedie. gewoon verdwenen in het niks. zijn moeder werkt wel en heeft hem bij een gast ouder gedaan en tot mijn verbazing is de rechtszaak pas 2 febr. weet iemand wat ik kan doen om hem eerder te kunnen zien. ik weet het niet meer me wereld is in gestort niemand handelt in het belang van het kind de afspraken met het amk voor een tijdelijke omgangsregeling laat ze steeds afweten en wenst niet mee te werken. hun zeggen dat ze niks kunnen doen omdat zij gezag voerder is. heb iemand nog tips.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: help!!

Bericht door kiekiek »

Als jij je zoontje hebt aangegeven ben je gezagdragend over je zoontje en is het onttrekking aan het ouderlijk gezag (artikel 279 WvS), waarvan je aangifte kan doen. De politie moet dit opnemen. Vraag hen ook gelijk of zij melding willen doen bij jeugdzorg wegens ontvoering, wat een misdrijf is. De rest gaat dan eigenlijk vanzelf. Ga ik er wel vanuit dat je gezag hebt.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: help!!

Bericht door robb »

amk voor een tijdelijke omgangsregeling laat ze steeds afweten en wenst niet mee te werken. hun zeggen dat ze niks kunnen doen omdat zij gezag voerder is.
Heb jij geen gezag dan ? Toch bizar dat zij op papier wil hebben dat jullie zoon bij jou woont en zij hem zo weinig wil zien en vervolgens zo drastische ingrijpt. Sterkte.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: help!!

Bericht door Casper »

Alleen het aangeven van de geboorte geeft je nog geen gezag als je niet getrouwd bent, dus daarom zal Pjw misschien geen gezamenlijk gezag hebben. Hopelijk komt dit dan op de rechtszaak op 2 feb aan de orde. Tot die tijd kun je denk ik niet veel doen. In dit soort situaties moet je geduld hebben, zelf geen fouten maken en zorgen dat je net zo veel (liefst meer) weet dan je advocaat. Heb je vragen in de aanloop naar de rechtszaak, stel ze dan gerust.
Plaats reactie