Therapeut

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Therapeut

Bericht door TrotsePa »

Beste allemaal.

Sommigen kennen mij al wel en wederom zit ik met enkele vragen.
Mijn zoontje is inmiddels 4 jaar en is erg onderhevig aan een strijdende moeder die steeds maar niet wilt meewerken (op vrijwillige basis)
Er is vorig jaar een dwansom pgelegd aan de zorgregeling (40% bij mij) en sinds afgelpen zomer s de regeling, omdat hij naar school gaat, op mijn verzoek gewijzigd door de Rechtbank. Ik dacht even dat het strijdende allemaal voorbij zou zijn, maar kom van ene koude kermis thuis.
Wat het geval is, is dat toen de dwangsom werd opgelegd, zijn moeder naar een therapeut is gegaan die zich na twee sessies alleen maar bezig hield met het aanpassen van de zorgregeling omdat ze naar haar zeggen haar werk zo niet kon doen. Eigenlijk praat ze alleen maar de acties van moeder goed die met allerlei opgeklopte verhalen de zorgregeling wilt terugdraaien. In werkelijkheid spelt ze enorm met zijn loyaliteit en dat zal ze zeker tot zijn twaalfde doen en hem dan voor keuze gaan stellen. (dat staat ook zwart op wit en heft ze aan deze therapeut gemeld)

Inmiddels is er ruim een half jaar geleden een zitting verzoek ots geweest van de raad en Bjz. De rechter heft dit verzoek niet geaccepteerd en moeder kan weer doorgaan met haar praktijken. Moeder werd wel verzocht om vrijwillig mee te werken aan een projectgroep "Kinderen uit de knel" maar kennelijk, na ruim een half jaar wachttijd en twee gesprekken, wilt ze wederom niet deelnemen. Bij het amk en de raad zijn inmiddels de dossiers gesloten en mevrouw gaat gewoon door met haar praktijken. Nu heft ze wederom weer bij deze therapeut aangeklopt en die vraagt nu toestemming om hem te zien. Ik verwacht, gezien de reacie van deze therapeut dat ze weer op moeders hand gaat zitten en de daadwerkelijke problematiek niet wilt zien. Mijn vraag aan jullie is welke stappen ik nog kan zetten? Zijn moedr blijft maar doorgaan met zijn loyaliteitsconflict en hij begint er nu echt wel een beetje onder te lijden. Moet ik dan toch echt wachten totdat school of een andere partij een melding bij het amk doet om vervolgens weer van daaruit verder te gaan? Moet ik zomaar toestemming geven aan deze therapeut? Kan ik misschien vragen om een plan van aanpak? Want kennelijk is deze therapeut niet gecharmeerd van de wens van het amk, de raad en mij om te werken aan ons onderlinge vertrouwen en deel te nemen aan projectgroep Kinderen uit de knel om het ptobleem op deze manier aan te pakken.. Moeder spelt de zielige moeder wanneer het uitkomt, en nog steeds speelt ze met zijn loyaliteit. Ik ben beniwud wat jullie er van vinden...

trotsepa
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Therapeut

Bericht door kiekiek »

Er ligt een beschikking van de rechtbank voor een bepaalde omgangsregeling. Alle partijen dienen zich daar aan te houden. De therapeut staat verder compleet los van het hele verhaal.

Je zou de therapeut aangetekend kunnen aanschrijven met de beschikking erbij gevoegd en vriendelijk vragen of zij zich wil distantieren van elke bemoeienis over de omgangsregeling aangezien er een gerechtelijke beschikking is. Ze zou er wel aan kunnen werken dat moeder haar tijd zo gaat indelen dat omgang mogelijk is en blijft. Dat is de plicht van de moeder.

Daarnaast een brief/mail naar je hex met het verzoek zich aan de beschikking te houden. Doet ze dat niet dan kan je haar nu al duidelijk maken dat je dat niet accepteert en de juiste stappen gaat ondernemen, namelijk: aangifte(s) wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag (artikel 279 Wetboek van Strafrecht) plus een Kort Geding om de omgangsregeling af te dwingen en het opeisen van de dwangsom.

Niet met je laten sollen. Doe je dat wel, dan gaat het van kwaad naar erger :!:
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Therapeut

Bericht door robb »

Haar therapeut is ook niet echt onpartijdig natuurlijk. Maar je ex zal die bevesitingen wel nodig hebben. Ik zou denk ik zoals kiekiek zegt, haar aanschrijven en verzoeken de omgang niet meer tegen te werken.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Therapeut

Bericht door Casper »

Waar die therapeut mee bezig is.... het lijkt me rijp voor een klacht. Kijk eens of de therapeut bij een branchevereniging is aangesloten en of er de mogelijkheid is om een klacht in te dienen?
Plaats reactie