Alimentatie per 1 jan

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Condat47 »

Hoi,

Vorige week donderdag gebeld, aangezien er nogal veel aanvragen waren kon het zeker een week duren maar toch zaterdag de berekening al in de bus.

Vandaag gebeld want ze hadden gerekend met daadwerkelijke kosten kind ipv behoefte kind, fout in het systeem dus morgen of overmorgen ontvangen we een nieuwe berekening. De berekening kwam nu nog uit op 69 euro maar de volgende zal op 0 uitkomen. 280-340 = 0.

Daarna ex nog zien te overtuigen want die gaat natuurlijk niet akkoord met een verlaging van de alimentatie.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Thbafani »

Hou ons op de hoogte, veel succes met het overtuigen.

Ik heb nog steeds geen bericht, begin nu wel steeds nieuwsgieriger te worden. Ik zal er ook goed opletten hoe ze het hebben berekend, is dat duidelijk te zien? wat jij noemde, behoefte kind of daadwerkelijke kosten kind?
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Thbafani »

Ik hebde berekening van het lbio inmiddels gekregen.
Ik heb contact met ex over gehad maar natuurlijk is ze het er niet mee eens.
Ze vertrouwt het lbio niet en heeft van diverse bronnen /mensen om haar heen gehoord dat het lbio aan de lopende band berekeningen maakt en dat dat van ons dus nooit zou kunnen kloppen.

Dus alsnog naar de advocaat, weg 3 maanden aan tijd, 50€ aan lbio en alle maanden nog te veel alimentatie betalen. Waarschijnlijk een vooropgezet plan van haar om maar weer zolang mogelijk te rekken.
Gelukkig heb ik een goede advocaat gevonden, en zal er aankomende week een brief bij haar op de mat liggen.
Positieve is aan de berekening dat ik nu wel zeker weet dat het uit kan om het alsnog via een advocaat te regelen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Casper »

weg 3 maanden aan tijd
Zou je als argument kunnen gebruiken om de alimentatie met terugwerkende kracht naar beneden bij te laten stellen. Zal wrs niet lukken, maar proberen kan altijd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door ll2014 »

Aangezien de veranderende omstandigheid met terugwerkende kracht is, kan je in ieder geval het verzoek doen om dit met terugwerkende kracht te doen. Hex kan ook moeilijk het argument gebruiken dat ze het geld al heeft uitgegeven want door de berekening van LBIO kan redelijkerwijs van haar verwacht worden dat ze rekening houdt met een verlaging.
Of het lukt blijft altijd twijfelachtig, maar het is zeker het proberen waard.
Je zou zelfs kunnen overwegen het risico te nemen alvast minder te betalen.
Als ze het LBIO niet vertrouwt heeft ze misschien ook niet het lef om toch LBIO in te schakelen om te gaan innen. En mocht ze dat toch gaan doen, dan zou je LBIO kunnen vragen haar uit te leggen dat ze te veel krijgt...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Casper »

dan zou je LBIO kunnen vragen haar uit te leggen dat ze te veel krijgt...
Nou, reken daar maar niet op... :mrgreen:
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door Thbafani »

Dat had ik al gedaan, zodra de berekening er was heb ik dat bedrag overgemaakt, aangezien het op 31 januari was.
maar mevr. weet nu natuurlijk heel goed wat het LBIO doet en had al gedreigd met ze in te schakelen. dus de rest ook maar weer overgemaakt.

We gaan in ieder geval een poging wagen tot het terug krijgen met terug werkende kracht. bedankt voor jullie antwoorden.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie per 1 jan

Bericht door ll2014 »

Casper schreef:
dan zou je LBIO kunnen vragen haar uit te leggen dat ze te veel krijgt...
Nou, reken daar maar niet op... :mrgreen:
Op rekenen misschien niet, maar het zou kunnen.
In mijn geval heeft LBIO mijn hex ook duidelijk proberen te maken dat ze een terugbetalingsregeling met mij moet treffen, en dat zolang dat niet is gebeurd de nieuwe termijnen niet betaald hoeven worden maar verrekend mogen worden met haar schuld.
LBIO is dus af en toe wel terdege bereid mee te werken.
Dat hex er in mijn geval geen boodschap aan heeft en gewoon niet terugbetaald is een ander verhaal.
Als hij nog wat ouder is, zal ik mijn zoon eens uitleggen hoe zijn moeder in elkaar steekt.....
Plaats reactie