Ex woont samen met moordenaar

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Kithkanen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015, 16:23

Ex woont samen met moordenaar

Bericht door Kithkanen »

Hoi allemaal,

Mijn ex-vrouw heeft sinds enige tijd een nieuwe partner, een veroordeeld moordenaar die na een lange gevangenisstraf en rehabilitatie weer is teruggekeerd in de samenleving. Hij woont nu praktisch bij haar in, terwijl mijn kinderen daar ook de helft van de tijd verblijven. Ik maak me hele grote zorgen om mijn kinderen!! Mijn ex vind dat het niet mijn zaak is en dat ik haar partnerkeuze moet respecteren, maar ik weet niet wat hij doet als hij weer onder druk komt te staan. Ja, natuurlijk heeft hij zijn straf uitgezeten en tot nu toe gedraagt hij zich prima, maar dat neemt allemaal mijn zorgen niet weg. Voel me verplicht als ouder hier iets aan te doen aangezien mijn ex dit blijkbaar ok vind.

Heeft iemand enig idee of dit grond is om het gezag van mijn ex aan te vechten? Ik wil mijn kinderen graag beschermen...

Dank voor jullie reactie
Laatst gewijzigd door Kithkanen op 06 feb 2015, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Richard63
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 feb 2015, 02:09

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door Richard63 »

Hoi,

Weet je zeker dat hij echt veroordeeld is? misschien een open deur en weet je het zeker maar je moet wel heel zeker zijn van je zaak. Ik neem aan dat hij ook nog met de reclassering te maken heeft en wellicht kun je daar eens informeren of hij een gevaar is en of hij nog onder toezicht staat. wellicht heb je mazzel en heeft hij een psychische historie wat dan weer aanleiding kan zijn om een procedure te starten. Ik zou aan de ene kant voorkomen dat je te maken krijgt met jeugdzorg omdat die niet echt voor je aan het werk gaan. Maar het zou kunnen dat je geen keuze hebt. Ik zelf heb nu ook te maken met jeugdzorg en is een drama. Vandaar mijn opmerking. Hoe hebben jullie de omgang geregeld? Je kunt er ook voor kiezen om je kinderen thuis te houden en niet meer daar naar toe te laten gaan. Daarvoor zul je jeugdzorg MOETEN inschakelen en ook de politie en het AMK om te voorkomen dat ze jou oppakken voor ontvoering en of aangifte doen wegens art 279 SR ( onttrekking aan ouderlijke macht). de situatie is zeer precair omdat je ook niet weet hoe hij zal reageren maar wellicht kun je op de achtergrond eea uitzoeken en helder krijgen vóórdat je actie onderneemt. Desnoods bel je jeugdzorg anoniem en schets dat de situatie zonder dat ze buiten jou om zelfstandig actie
ondernemen.
Succes met je strijd en ik begrijp goed hoe je je voelt
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door kiekiek »

Heftig en als dit waar is zou ik eerst contact opnemen met de gemeente waar ze wonen en vervolgens een gesprek aanvragen met iemand van het wijkteam. Dat is nu eigenlijk de weg sinds 1 januari. Leg het uit en uit je zorgen daar. Korter kan je de lijntjes niet hebben denk ik.
Laatst gewijzigd door kiekiek op 06 feb 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Kithkanen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015, 16:23

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door Kithkanen »

Dank voor jullie reacties hoor. Jij, hij is echt veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten. Is ook behandeld in een TBS kliniek. Geen idee wat zijn huidige status is qua reclassering, maar dat kan ik idd even uitzoeken. Ik ben zelf heel huiverig voor Jeugdzorg eerlijk gezegd; hoor daar alleen maar slechte verhalen over, maar het is een goede suggestie om ze eens anoniem te bellen en om advies te vragen. Dat kan altijd.

Vind het allemaal nogal heftig hoor. Een scheiding hakt erin, maar stiekum (en ook wel tegen beter weten in) hoop je dat het daarna klaar is en je verder kan met je leven. Alas...

Mochten andere mensen nog tips hebben, ik hoor graag!
Groet
Kithkanen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015, 16:23

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door Kithkanen »

En het wijkteam is ook nog een goede... thanks!
Richard63
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 feb 2015, 02:09

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door Richard63 »

Als hij TBS heeft gehad zal hij ongetwijfeld nog onder toezicht staan van de reclassering.
Zoals ik al zei zijn het bij jeugdzorg prutsers. In ieder geval degene waar ik mee te maken heb. Er wordt helemaal niet in het belang van het kind gedacht en zeker niet aan de vader.
Je kunt ook jeugdzorg anoniem bellen en de situatie uitleggen en maar afwachten hoe ze reageren. Het onttrekken van je kinderen aan je ex is ook een optie maar dat moet je wel goed voorbereiden wat ik al zei. Je krijgt dan automatisch met jeugdzorg te maken maar weet dan mogelijk al hoe men zal reageren omdat je al anoniem hebt gebeld.

Ja een scheiding hakt er zeker flink in en als je dan daarna met veel problemen geconfronteerd wordt heb je nog geen rust. Bizar dat je ex met een moordenaar een relatie begint. blijkbaar denkt zij ook alleen maar aan haar zelf. en ziet niet in wat voor een gevaar ze in huis heeft. TBS is geen sinicure en wordt ook niet zomaar opgelegd. Degene die TBS hebben gekregen hebben een psychische ziekte of stoornis. Daar moet toch iets mee te doen zijn. maar ja dit is Nederland en weet je nooit hoe het afloopt.

Mijn zoon is weggelopen van huis omdat zijn moeder hem constant dwarszat en hem geestelijk mishandelde als hij naar mij toe wilde. Ik heb hem op een dag opgehaald en bij me genomen. Wel alle instanties ingelicht om aangifte te voorkomen. Omdat ik toen geen huis had moest hij terug naar huis anders had hij bij mij kunnen blijven.

In jou geval zou ik ook maar eens nadenken om, nadat je info hebt ingewonnen, de kinderen niet meer naar haar toe te laten gaan in verband met haar vriend. Ze kan dan bij jou de kinderen zien. Dus dat wel duidelijk aangeven dat je haar niet wilt benadelen maar je de situatie met haar vriend je zorgen baart.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door The Driver »

Jeugdzorg vindt het ongetwijfeld fantastisch, dat je ex nu een relatie heeft met een veroordeelde moordenaar. Kunnen ze ongetwijfeld weer extra zorg voor leveren.

En dat brengt geld op en daar gaat het om. De kinderen zal ze een zorg zijn.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Ex woont samen met moordenaar

Bericht door kiekiek »

Eigenlijk moet je wachten op een misstap van zo'n man, dan kan je verder.

Mijn hex is getrouwd met een man die mij twee keer telefonisch heeft bedreigd. Ik heb toen eerst maar eens contact gezocht met zijn hex en daar kreeg ik van te horen dat hij haar jarenlang fysiek had mishandeld en dat zijn eigen dochter hem om die reden ook niet meer wilde zien, ze had teveel meegemaakt. Geen lekkertje dus. Mij heeft hij ook meerdere keren achtervolgt en mijn auto gestolen toen ik notabene bij de rechtbank op bezoek was voor mijn eigen kinderen.

Iedere keer na een bedreiging heb ik een gesprek gehad met de wijkagent daar en die heeft de man thuis op zijn gedrag aangesproken. Na twee bedreigingen aan mijn adres en twee keer de wijkagent daar op de stoep, was het afgelopen en nooit meer iets van gehoord.

Mijn zoontje woont daar ook in, dus ik was toen ook heel erg bezorgd.

Dus eigenlijk de vraag: is de man wellicht te triggeren, zodat hij een misstap gaat maken?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie