training voor alleenstaande vader, waar ergens in Brabant?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

training voor alleenstaande vader, waar ergens in Brabant?

Bericht door witte woef »

Goedendag vaders,

Aangezien binnenkort kort geding om omgang tegen mijn hex heb, zou ik graag mij extra inzet voor ons kindje laten zien.
Dit ook om bekwaamheid aanvechting te voorkomen.

Kinder ehbo volg ik al, ook geschiktheid kinderzwemles al binnen. Heeft iemand nog een goede tip en met name over training verzorging zuigeling.

Alvast bedankt

Witte woef
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: training voor alleenstaande vader, waar ergens in Braban

Bericht door kiekiek »

Bel eens met jeugdzorg, die hebben een lijst van trainingen speciaal voor vaders, opvoedkunde en meer van dat soort zaken. Trainingen geven ze niet zelf, maar ze indiceren het wel eens. Zal wel zelf betalen worden, maar het is zeker nuttig!

Volgens mij is het deze lijst:

http://www.combinatiejeugdzorg.nl/defau ... e710699f96

Anders informeren bij maatschappelijk werk. Goed dat je hieraan denkt!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: training voor alleenstaande vader, waar ergens in Braban

Bericht door witte woef »

Ze konden niets bieden, nergens iets te vinden ook.
Wordt als een heel apart verzoek beschouwd, hoewel het mij niet raar klinkt. Ik weet dat ik een goede vader ben, alleen bevestiging nodig vanwege modder gooiende hex.

Nou ja het actief zoeken en boeken lezen samen met al gedane spreekt al inzet uit.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: training voor alleenstaande vader, waar ergens in Braban

Bericht door EDA »

Via het consultatiebureau?

Verloskundige weet wellicht wegen...?

Wat uiteindelijk, want elke nieuwe ouder moet toch zelf leren van de nieuw ontstane situatie, moet je het in de praktijk leren MET VALLEN EN OPSTAAN.
Hieruit volgt dat je fouten mag maken en het niet mag weten. Dat is heel normaal.
BANG zijn om fouten te maken is wellicht een minder uitgangspunt en dat kan toch niet gecompenseerd worden door kennis alleen.

LOs van je inzet gaat het er natuurlijk om dat je sterk in je schoenen komt te staan en ver van welke angst dan ook uit komt. Dat is wellicht de achterliggende wens van je?
Mocht dat zo zijn, dan kun je daar ook zonder de bedoelde cursussen aan werken. Dat heeft met bewustzijn te maken.
Zoek eens op Eckhart Tolle, bijvoorbeeld. De kracht van het nu. Dat zal je al een stuk op weg helpen.

Sterkte
Plaats reactie