Oudste zoon woont nu officieel bij mij, ex wil herberekening

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
schoempies
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:20

Oudste zoon woont nu officieel bij mij, ex wil herberekening

Bericht door schoempies »

Goede dag.
Ik ben sinds maar 2014 gescheiden. Mijn oudste zoon woont sinds oktober 2014 officieel bij mij. Dreigde bij mijn ex uit huis geplaats te worden. (hij is bijna 14 jaar) Andere 2 zoons wonen nog bij mijn ex.
Er is op dit moment geen vaste omgangsregeling omdat mijn zoon niet meer zo graag naar mijn ex wil. Ik zie mijn andere 2 zoons om de week.
Mijn ex heeft tot eind 2014 alle voordelen van mijn zoon mogen ontvangen.
Beschikking moet aangepast worden. Ex wil ook een nieuwe herberekening van alimentatie. Wil zich niet houden aan eerder gemaakte afspraken hierover. De inkomsten van PGB die ik ontvang zijn destijds in samenspraak met mijn ex niet meegerekend omdat deze onzeker zijn. Deze inkomsten ontvang ik langs mijn vaste baan.
Nu wordt er gedreigd door haar advocaat met een rechtszaak. Mijn ex hoeft alleen maar een eigen bijdrage te betalen. Ik moet als ik een advocaat wil hem helemaal betalen.
Wat is verstandig om te doen. Is het stoppen met het PGB, en alleen aan de hand van mijn vast inkomen een herberekening te laten doen een optie.
Graag advies, tips.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Oudste zoon woont nu officieel bij mij, ex wil herbereke

Bericht door kiekiek »

Bij het LBIO kan je voor 50 euro een (her)berekening laten doen. Die is niet bindend, maar geeft een goede indicatie.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Oudste zoon woont nu officieel bij mij, ex wil herbereke

Bericht door Voiceless »

Volgens mij telt het PGB helemaal niet mee. Die krijg je alleen als daar een noodzaak voor en verhoogt dus in gelijke mate de behoefte. Is ook geen inkomen, tenzij jij jezelf laat uitbetalen.
Verder hoef je voor de zoon die bij je woont in principe niet meer te betalen, er is geen omgangsregeling, dus ook geen zorgkorting. Loop je ook niet snel het risico dat jij haar moet betalen omdat ze geen inkomen heeft. Kinderbijslag gaat ook naar jou.
Het is wel verstandig een berekening te laten maken en de nieuwe situatie te laten vastleggen in een beschikking.
Plaats reactie