pro Deo advocaat

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

pro Deo advocaat

Bericht door anboe »

Wie weet er een goede pro deo advocaat. Het is voor mijn schoonzoon en dochter.

Gr Anboe
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: pro Deo advocaat

Bericht door anboe »

zal een beetje uitleggen hoe het zit, wil niet dat bepaalde mensen weten waar dit over gaat.
Het gaat om een verstoorde omgangsregeling, het krijgen van het ouderlijk gezag en allimentatie. Hij heeft nu al een advocaat maar die heeft het te druk en hij hoeft niet eens langs te komen om de rechtszaak voor te bereiden.
Want een rechtszaak gaat het worden. Dit voelt voor mijn schoonzoon en dochter niet goed en ik hoop dat iemand van jullie een betere advocaat weten die er wel voor ze is.

Alvast bedankt
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: pro Deo advocaat

Bericht door kiekiek »

Qua inkomen zit je al heel snel vast aan een niet-pro-deo advokaat. Verder moet je van een pro-deo geen kwaliteit verwachten, voor hun werk krijgen ze veel minder betaald. Dat vertaalt zich in mindere kwaliteit als 'slecht op feiten argumenteren' en 'snel en slecht afhandelen'. Mijn hex had afgelopen jaar een pro-deo en mede daardoor kon ik twee zaken min of meer in mijn voordeel afsluiten, de omgangsregeling en kinderalimentatie. Casper hier op het forum heeft een lijstje met goede advokaten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: pro Deo advocaat

Bericht door anboe »

hij heeft een pro deo advocaat, maar zij ook, dus dat maakt niet uit. Je merkt idd dat ze weinig tijd heeft. Te druk met anderen die beter betalen, heel jammer.
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: pro Deo advocaat

Bericht door anboe »

Bedankt kiekiek,

heb inmiddels contact met Casper gehad.

Gr
Plaats reactie