Goede mediator in omgeving Nijmegen?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
CEGE
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2015, 11:36

Goede mediator in omgeving Nijmegen?

Bericht door CEGE »

Sinds mijn echtscheiding in 2008 gaat de communicatie met mijn ex ronduit slecht. Ik vermoed dat er nog steeds veel wrok is bij haar, 9 van de 10 berichten gaan alleen over geld, nu stelt ze zelfs voor om de communicatie maar via haar zus of vader te laten verlopen... :shock: (no way). Ook in de weekenden dat de kinderen bij mij horen te zijn, worden (onder het mom: "in het belang van de kinderen") er steeds meer afspraken voor sport en hobby's bij haar gemaakt.

Ik zoek daarom een goede en vooral sterke mediator, die de regie over de aangedragen onderwerpen begeleidt en kan helpen in dit traject.
Omgeving Nijmegen heeft mijn voorkeur.

Dank!
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Goede mediator in omgeving Nijmegen?

Bericht door Jeroen2102 »

Beste CEGE,

Ik bewonder het dat je het op deze manier probeert, maar denk jij dat het zin heeft om een mediation traject in te gaan ? je zegt zelf dat de communicatie slecht verloopt, dit gaat echt niet veranderen hoor. Is er een ouderschapsplan waarin de communicatie en de regeling van afspraken is vastgelegd ?

Hanteer dan dat plan en anders misschien toch overwegen om het plan te laten herzien door middel van een zitting
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Goede mediator in omgeving Nijmegen?

Bericht door kiekiek »

CEGE schreef:Sinds mijn echtscheiding in 2008 gaat de communicatie met mijn ex ronduit slecht. Ik vermoed dat er nog steeds veel wrok is bij haar, 9 van de 10 berichten gaan alleen over geld, nu stelt ze zelfs voor om de communicatie maar via haar zus of vader te laten verlopen... :shock: (no way). Ook in de weekenden dat de kinderen bij mij horen te zijn, worden (onder het mom: "in het belang van de kinderen") er steeds meer afspraken voor sport en hobby's bij haar gemaakt.
Daarmee komt zij de omgangsregeling niet na en is ze strafbaar wegens vrijheidsberoving.

Van ieder weekend/vakantie waar zij de fout in gaat is het verstandigste voor nu om een dossier te gaan opbouwen. Dit doe je door iedere keer als zij de omgang frustreert jij aangifte kan gaan doen wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag, artikel 279 Wetboek van Strafrecht. De politie is verplicht aangiftes op te nemen al zullen ze met allerlei smoesjes proberen je af te wimpelen.

Met twee of drie aangiftes stap je vervolgens naar een goede advokaat (ik kan een goede advokate aanraden in Culemborg die standaard naar de rechtbank in Arnhem gaat) die voor jou een kort geding kan aanspannen.

Gezeur om geld is zo ongeveer standaard bij vele vrouwen, niet meer op reageren. Als zij vindt dat ze tekort gedaan wordt, dan staat niets haar in de weg om dat via de rechtbank te regelen. Omgang en geldzaken staan compleet los van elkaar.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
CEGE
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2015, 11:36

Re: Goede mediator in omgeving Nijmegen?

Bericht door CEGE »

Jeroen en Kiekiek,

Dank voor jullie tips.

Ja, er is een ouderschapsplan. Heeft weinig waarde, ik verwijs er vaak naar, ook waar het gaat om het dragen van welke kosten, maar heeft weinig effect. Ze trekt haar eigen plan en gerbruikt steeds meer de "macht" van het bij zich hebben van de kinderen.
Ben laatst naar inloopspreekuur geweest van een advocaat, die is ervoor meer de stevige hand te gebruiken en haar te dwingen afspraken na te komen. En dat ga ik ook doen, met ook met de RB.

Ben dus nog steeds op zoek naar een goede mediator in Nijmegen e.o....!
Plaats reactie