Expertgroep regels kinderalimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Rachel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:56

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door Rachel »

Ja als het op wraak aankomt ben je ver van huis...
Mijn man ging vreemd en daarmee pleegde hij echtbreuk, hij nam haar al mee naar zijn familie...
Deed het niet zoveel pijn dan zou ik er om lachen...
Maar iedereen heeft zijn of haar eigen ervaring...
Mijn man respecteer ik niet meer en daar zit een verhaal achter...
Wij waren 25 jaar getrouwd en een jaar voor zijn vertrek herhaalde hij zijn trouwbelofte nog eens voor mij en de kinderen in een volle kerk...
Er was geen ruzie, de jongste van 9 schrok zich rot, zag niets aankomen...
Een berg ellende liet hij achter...
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door Benadeelde »

Hoi Rachel, er zijn ook mannen die verlaten worden door hun vrouw voor een andere man en voor hen vind ik het nog erger want een vrouw neemt haar kinderen mee. Hij raakt zijn gehele gezin kwijt en heeft totaal niets meer te zeggen over zijn kinderen. Hij mag wel zijn ex vrouw en kinderen onderhouden tot dat ze volwassen. Daarbij wordt de kinderbehoefte zo hoog vastgesteld dat het onmogelijk voor hem is om deze te voldoen. Daarbij bestaat de kinderbehoefte voor een groot gedeelte uit verblijfkosten en dit is in mijn ogen een verkapte partneralimentatie immers kinderen zorgen niet voor een verhoogde huur of hypotheek. In het kindgebonden kosten tabel kun je lezen wat een kind daadwerkelijk kost. Ik ben een voorstander dat de alimentatieplichtige dit bedrag gaat betalen voor zijn kinderen zodat vader en moeder de verblijfkosten kunnen verdelen door de kinderen zowel bij vader als moeder te laten verblijven. Dus Rachel ik begrijp jouw reactie echter vergeet niet dat een man niet alleen zijn vrouw maar ook zijn kinderen verliest en tot dat de kinderen volwassen worden voor het gezin wat ooit de zijne was mag blijven betalen. Ook heeft hij niets te zeggen wat betreft de omgang en is hij afhankelijk of de vrouw haar medewerking geeft. Heb jij enig idee hoe frustrerend dat dit is....
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door kiekiek »

Rachel schreef: Mijn man respecteer ik niet meer en daar zit een verhaal achter...
Ik hoop voor je kinderen dat je je ex wel respecteert als vader van jullie kinderen Rachel.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door ll2014 »

Benadeelde schreef:er zijn ook mannen die verlaten worden door hun vrouw voor een andere man en voor hen vind ik het nog erger want een vrouw neemt haar kinderen mee.
Helaas is dat meenemen van de kinderen vaak de praktijk, terwijl dat helemaal niet zo vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Het heeft mij ook heel veel moeite en geld gekost om mijn zoon gewoon weer terug in het ouderlijk huis te krijgen.
Hij heeft er net zo min als ik voor gekozen om het gezin op te breken, dat was uitsluitend een keuze van hex die op mij uitgekeken was.
Het is wat mij betreft iedereen vrij om weg te gaan bij iemand waar je verder geen zin hebt om te blijven, maar ik vind het in het geval er kinderen zijn wel een gebrek aan verantwoordelijkheid om zo'n besluit te nemen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door kiekiek »

Scheiden is een gebrek aan woorden, maar dat is mijn mening ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rachel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:56

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door Rachel »

Hallo
Ja ik heb er zelf ook moeite mee als een vrouw haar man verlaat en de man mag dan ook nog betalen...
Zij wilde immers weg en ik denk dan jammer meid maar jij kan nu niet spreken van recht hebben op...
Misschien een naamsverandering dus smartegeld ipv alimentatie... Haha...
Wat betreft de verlaten mannen zie ik een schrijnend beeld en dat raakt mij heel diep, vrouw kwijt maar ook de kinderen, terwijl het jouw keuze niet was, dat is onbeschrijflijk wrang...
Wat mijn man betreft, ik zie hem als vader van de kinderen, zo is het en zo wordt het ons door de wet opgelegd..
In mijn hart voelt het anders, hij liet ons in de steek, ook zijn kinderen...
Toen ik de zorg wilde delen zei hij botweg: Ik wil haar niet zo vaak want dan beroof jij mij van mijn vrijheid... En de opmerking: Jij hebt geen kind aan haar door de week want dan is ze op school...
Ze is twee keer per maand een weekend bij hem en ze wordt alleen gelaten of uitbesteed...
Hij wil naar de kerk, heeft geen overwicht en gaat dan alleen en ons dochtertje van 9 mag dan van 9 tot 11.30 uur dvd kijken...
Hij zag haar eerst vaker maar wilde dit zelf minder...
En nu dus een rechtzaak om onder de ali uit te komen...
Hij mag het geld houden, ik red mij wel samen met haar, er is voedselbank en een goed sociaal netwerk en ik ben druk aan het solliciteren...
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door kiekiek »

Wat ik me afvraag is of je je ex wel volledig losgelaten hebt. Je spreekt over 'mijn man' terwijl het je ex is en je maakt je zorgen hoe het jou dochter bij je ex vergaat. Dingen die bij hem plaatsvinden zijn aan hem en jullie dochtertje en niet aan jou om te bepalen.

Volledig onder de alimentatie komt je ex zeker niet uit, er is altijd nog een minimum bedrag en er zijn tabellen waarnaar gekeken gaat worden. Wat is zijn netto inkomen en wat betaalt hij aan netto woonlasten?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door The Driver »

Minimum bedrag kan je ook gewoon vrijgesteld van worden.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door kiekiek »

Dan is dat veranderd ;)

Heb je misschien een linkje?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door The Driver »

Nee, geen link

Bij mij heeft het hof gewoon geoordeeld, dat ik niets hoef te betalen.
Rachel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:56

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door Rachel »

Mijn man gaat dit winnen hoor, met zijn slachtofferrol komt hij overal binnen...
Hij is nog mijn man, vertraagde de scheiding om onder de ali uit te komen...
Loslaten is een proces...
Hoe bestaat het... Toch nog van iemand houden die zijn gezin verontachtzaamd...
Ik zie natuurlijk nogsteeds hoe hij ooit was...
Ik heb bij CJG aangegeven dat hij dochter alleen laat, gebeurt er iets dan heb ik bewijzen dat ik zaken aangekaart heb...
Naar jeugdzorg stappen gaat mij te ver, ik ben ook geen rancuneuze vrouw, wil het beste voor mijn dochters...
Ik heb niet de zekerheid dat hun contact met hun vader een meerwaarde is, ik betwijfel het...
Ik geloof in situaties als waarin ik zit niet in co ouderschap, co betekend samen en er is geen samen meer...
Mijn man wilde dit ook niet, wil niet steeds oppassen, alleen die woordkeuze al...
Ik sluit af, ben hier niet op mijn plek, ik heb toch andere normen en waarden en geloof dat houden van een keuze is en niet houden van dus ook...
Liefde is een werkwoord...
Groetjes van de andere kant en weet je het niet meer met jouw partner, gaat hij of zij vreemd of ben je verlaten na een heel ontmoedigingsbeleid?
Draaide jouw partner zich 180 graden om in gedrag?
Kijk dan eens op de site van midlifecridis.nu...
Sterkte allemaal en kies voor zuiverheid, liefde en trouw en wie weet is er weg terug...
Dan kunnen harten helen, gebroken harten...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door ll2014 »

Mijn hex is blijkbaar ook vrijgesteld van een minimumbijdrage, daarom moet ik haar nog alimentatie betalen ter hoogte van de zorgkorting voor de weekends dat hij daar is. Rechters trekken zich dus niets aan van die minimumbijdrage....
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door ll2014 »

Rachel schreef:Ik heb niet de zekerheid dat hun contact met hun vader een meerwaarde is, ik betwijfel het...
Ik geloof in situaties als waarin ik zit niet in co ouderschap, co betekend samen en er is geen samen meer...
Ik denk dat het ALTIJD belangrijk is dat een kind contact heeft met BEIDE ouders.
Wat betreft co-ouderschap geef ik je gelijk, dat gaat alleen als beide partners dat echt willen, en daarvoor bereid zijn om problemen samen op te lossen.
Vaak zal dit ook niet goed gaan omdat je ook niet voor niets uit elkaar gaat en dus blijkbaar niet zo goed bent om samen problemen op te lossen.
Toch ken ik in mijn omgeving ook situaties waar het co-ouderschap wel werkt.
Zelf had ik het wel gewild en mijn hex beweert dat ze het ook zou willen, maar alleen als zij van mij de volledige financiële behoefte van mijn zoon kreeg en daarvan ook alleen mocht bepalen hoe deze besteed zou worden, zelfs inzage mocht ik daar niet in hebben. Dat is dus niet samen en dat werkt dus niet.
Gevolg is nu dus dat er geen co-ouderschap is en dat ze mijn zoon alleen 1x per twee weken een lang weekend ziet.
Ik kan mij niet voorstellen hoe een moeder daar voor kan kiezen, louter en alleen voor haar eigen financiële welzijn.
Ze is in mijn ogen dus een slecht voorbeeld voor mijn zoon, maar desondanks denk ik dat het nog steeds belangrijk is dat het contact er gewoon is.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door kiekiek »

Rachel schreef: Ik heb niet de zekerheid dat hun contact met hun vader een meerwaarde is, ik betwijfel het...
Je kunt er altijd nog voor kiezen de kinderen niet naar je ex te laten gaan, al is het alleen maar als wraak richting je ex Rachel.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rachel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2015, 13:56

Re: Expertgroep regels kinderalimentatie

Bericht door Rachel »

Nog even, ik neem geen wraak...
Ik heb genoeg gezien en de oudste van 23 heeft weinig behoefte om hem te zien, zij heeft hem ook de laatste 10 jaar zien veranderen...
Hij is lief voor de kinderen maar kan het allemaal niet aan, en daar zijn de kinderen de dupe van...
Hij doet ze absoluut niets aan, hij doet niets...
Het is tijd uitzitten...
Soms is hij hypomaan en dan is hij heel actief, is hij depressief dan mag de jongste klootzak tegen hem zeggen want zegt hij; Dat ben ik ook, een klootzak...
Jaren heb ik hier mee geleefd, loodzwaar maar ik bleef trouw want dat had ik immers beloofd, dus extra wrang dat hij ons verliet...
Ik hoop dat hij opknapt, het is erg om machteloos te zien hoe hij zichzelf te gronde richt, het raakt mij want hij was 25 jaar mijn lief, anderzijds zie ik zijn psychische problemen en gedrag naar mij en ik heb een grens getrokken...
Hij zal eerst met zichzelf aan de slag moeten en ook ik heb een hoop huiswerk te doen...
Wie weet...
Plaats reactie