Advies van de RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw account moeten aanmaken omdat ik me wachtwoord kwijt was van me oude account maar daar word aan gewerkt (Ik sta bekend als gebruiker dwazevader). Me ex en ik zijn terecht gekomen bij de rvdk door aandringen van me ex en de rechter is er in mee gegaan. De rvdk heeft een advies gegeven mijn vraag hierover is hoe vaak gaat een rechter mee in dat advies? Gedeeltelijk, helemaal of helemaal niet.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Ga er maar vanuit dat de rechter veel waarde hecht aan het advies van de RvdK.

Voor de zitting krijg jij uiteraard ook het rapport toegestuurd. Richt je in je verweer of verzoek op die zaken die je toch anders ziet en presenteer jezelf bij de rechter op een zo positief mogelijke manier, waardoor die (ondanks het rapport) aan het twijfelen wordt gebracht en mogelijk gaat afwijken van het advies van de RvdK.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Hoi kiekiek,

Het advies van rvdk was voor mij zeer positief kan ik je vertellen :D :D :D maar ze zeiden ook het is een advies. De rechter kan altijd nog anders beslissen. Dus vandaar mijn vraag over deze kwestie. Ik kan er dus een beetje vanuit gaan dat de rechter mee gaat met het advies van rvdk? Want dan kan ik feest gaan vieren.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Zou ik nog even niet doen Jason, je hebt de beschikking nog niet binnen ;)

Maar als het advies positief is, zou ik dat op feiten alleen maar bevestigen richting rechter en als er tegenwerpingen van je ex zijn, die op een positieve en nette manier van tafel halen. Doe ook toezeggingen en beloftes naar de rechter dat het goed zal gaan, veel rechters zijn daar gevoelig voor.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Nee ga ik zeker nog niet doen kiekiek in het verleden dacht ik dat ik er ook al was maar toen waren de beschikkingen vernietigend :(
Ik zal er zeker positief op reageren en tegenwerpingen van ex zal ik ook netjes ontkrachten toezeggingen doe ik al 3 jaar maar de rechters die ik heb gehad waren daar helaas niet gevoelig voor. Misschien nu wel na tussenkomst van rvdk.
Ben wel beetje opgelucht maar dat ben ik pas als de rechter definitief een uitspraak heeft gedaan. Hoop echt dat ze het advies van rvdk overnemen.
Ik ben geen Jason ik ben gebruiker dwazevader ik was mijn wachtwoord kwijt dus heb ik een nieuw profiel aangemaakt met deze naam.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Misschien nog ten overvloede: de RvdK is belanghebbende en wordt ook voor de zitting uitgenodigd en is over het algemeen aanwezig. Een goede kans om je daar aan op te trekken en zo vanzelf een blok tegen je ex te vormen. Meestal is het iemand anders dan degene die het onderzoek heeft gedaan, maar wel iemand die zich voldoende heeft ingelezen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

Zowel bij de RvdK als BJZ werken ze met Rechtbankvertegenwoordigers. Als het goed hebben ze je dossiers goed doorgelezen.
Bij de RvdK is het heel vaak een vast persoon, terwijl het bij BJZ vaak gezinsvoogden in opleiding zijn, dus heel vaak elke keer anderen.
Maar hoogst zelden is het de RvdK de onderzoeker zelf die aanwezig is. Als bij een rechtzaak de rechtbankvertegenwoordiger en de gezinsvoogd aanwezig is van BJZ berg je dan maar.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Hey The driver,

Bij mij is alleen de rvdk er aan te pas gekomen en die hadden een positief advies naar mij toe. Maar moet ik me dan toch nog zorgen gaan maken over komende zitting? Ik hoor het graag van je.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Dat ligt aan de zaak en vaak weet je van tevoren wel of je ze mee hebt of tegen. De vorige keer had ik ze beiden mee.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

kiekiek,

Wat was de uitkomst van jouw zaak toen je ze beidde mee had? ben ik toch nieuwsgierig naar. Ik zelf ben al in jubelstemming maar wil toch nog een slag om de arm houden.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

De Rechter kan na advies van de RvdK nog altijd besluiten om een bureau voor Jeugdzorg te benoemen om het advies van de RvdK op te volgen.
Het verschil tussen beide ouders is immers nog steeds niet opgelost. Zo bevordert de rechter ook een vechtscheiding, als die er eerst nog niet was.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

JasonL schreef:kiekiek,

Wat was de uitkomst van jouw zaak toen je ze beidde mee had? ben ik toch nieuwsgierig naar. Ik zelf ben al in jubelstemming maar wil toch nog een slag om de arm houden.
Ik heb twee kinderen.

De oudste staat onder toezicht en zie ik door omstandigheden al een tijdje niet meer. Mijn hex heeft 3 jaar lang pertinent geweigerd zich aan de informatieplicht te houden. Ik heb dat toen verzocht en gekregen mede dankzij de steun van de Raad en de gezinsvoogd. In feite overbodig om dit alsnog te verzoeken, omdat ze wettelijk gezien die verplichting al had. Het is nu alleen nog een keer in een beschikking vastgelegd, waar zij zich nu min of meer aan lijkt te houden.

Voor mijn jongste kind heb ik een uitbreiding van de omgangsregeling verzocht. Hij staat inmiddels niet meer onder toezicht, dus de Raad en de gezinsvoogd hadden daar niets meer over te zeggen. En toch kwam de Raad met vragen aan mij, waardoor ik verder in de gelegenheid werd gesteld om mijn positieve kant te laten zien. Mijn zoontje had ook een brief geschreven aan de rechtbank en is daar ook gehoord.

Tegen beide verzoeken heeft mijn hex zich verzet (hoe egoistisch en misselijk kan je zijn?), maar beide verzoeken zijn wel middels een beschikking toegewezen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

The Driver schreef:De Rechter kan na advies van de RvdK nog altijd besluiten om een bureau voor Jeugdzorg te benoemen om het advies van de RvdK op te volgen.
De RvdK is om advies gevraagd en de rechter zal die zeer hoogst waarschijnlijk gaan opvolgen. Tijdens die procedure zal er geen Jeugd Bescherming (let op: die naam is veranderd!) worden benoend. Dat zou alleen nog kunnen als de hex ook na de beschikking omgang blijft frustreren en de kinderen de knel dreigen te komen of al zitten. Jeugd Bescherming zal dan zelf een verzoek gaan indienen bij de kinderrechter voor een ots. Is die beschikking er dan stelt Jeugd Bescherming een gezinsvoogd aan. Maar die exercitie moet je eigen niet willen, het advies van de Raad moet voldoende zijn.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

The driver wat jij benoemt dat hoop ik van niet.

Kiekiek jij heb ook veel moeten strijden lees ik hoop dat alles voor jou nu de goede kant opwaait.
Mijn zaak loopt al wat jaartjes zoals ik al zei ik ben beter bekend als gebruiker dwazevader.
Begin dit jaar weer naar de rechtbank geweest tijdens zitting deed ex heel moeilijk om antwoord te geven op een vraag van de rechter. De rechter gaf al aan als u niet meewerkt en ik schakel RvdK in komt alles toch wel boven drijven. Schoorvoetend gaf ze antwoord op de vraag. Niet veel later kreeg ik een brief van RvdK of ik langs wilde komen voor een gesprek zo gezegd zo gedaan. Kreeg later een telefoontje of ik open stond voor een gezamenlijk gesprek daar ging ik graag op in. Ik gaf aan in een eerder gesprek dat ik volledig meewerk omdat dat in het belang van mijn kind is.
Tijdens het gezamenlijk gesprek was de raadsonderzoeker zeer positief dat we samen in 1 ruimte zaten. En ze gaf aan dat het onderzoek in een afrondende fase zit en ze het advies zo goed als af hebben.
Het advies luidde als volgt: Kind moet meer omgang krijgen met vader met opbouw en vader moet ook gezag toegewezen krijgen dit allemaal in het belang van het kind.
Je kunt wel raden dat ex niet blij was in dat kamertje !! Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben over hoe de rechtbank naar dat advies kijkt en of ze dat advies ook aannemen.
Ik ben blij maar neem tegelijkertijd ook een slag om de arm want ik heb al vaker teleurstellingen gehad van de rechtbank en het hof.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

Heb je het definitieve rapport van de Raad al binnen ?
Plaats reactie