behoefteberekening als ex scheiding uitstelt

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
desjaak
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2015, 06:57

behoefteberekening als ex scheiding uitstelt

Bericht door desjaak »

Hallo,

ik heb nog een vraag over iets wat ik nergens zo maar kan terugvinden.

Ik heb eind vorig jaar eenzijding de echtscheiding aangevraagd. Mijn ex wil niet meewerken met de scheiding, ze tekent de akte van berusting niet. De scheiding kan dus nog niet ingeschreven worden bij de Burgerlijke Stand. Er is ook nog geen HB aangevraagd.

Vraag is nu, kan zij bij een alimentatiebehoefte dan nog uit gaan van dit jaar? Of telt dit jaar ZEKER niet meer mee met de welstand.
We zijn immers al het hele jaar uit elkaar.

Bij voorbaat dank voor je reactie,
Sjaak.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: behoefteberekening als ex scheiding uitstelt

Bericht door kiekiek »

Het jaar voor de alimentatie berekening is 2014, het jaar dat jullie uit elkaar gingen. Mocht jou inkomen inmiddels zijn gedaald ten opzichte van 2014 dan zou ik dat zeker aanvoeren als argument om de alimentatie lager vastgesteld te krijgen.

Dat ze de akte niet tekent is geen probleem. Ze heeft 3 maanden de tijd om tegen de scheiding in hoger beroep te gaan. Veel kans zal ze niet hebben, want jij hebt ongetwijfeld als reden bij de rechter aangegeven dat het huwelijk duurzaam is ontwricht. Tekent ze binnen die 3 maanden geen hoger beroep aan, dan kan jou advokaat de scheiding inschrijven, zonder akkoord en handtekening van je ex. Ze is dan in feite stilzwijgend akkoord gegaan.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
desjaak
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2015, 06:57

Re: behoefteberekening als ex scheiding uitstelt

Bericht door desjaak »

Maar wat is "het jaar dat we uit elkaar gingen". het jaar waarin de scheiding is aangevraagd of het jaar waarin de scheiding is ingeschreven?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: behoefteberekening als ex scheiding uitstelt

Bericht door kiekiek »

Het jaar waarin jullie daadwerkelijk (dus fysiek) uit elkaar zijn gegaan.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie