vriendin zwanger

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
pietjeee
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2015, 21:03

vriendin zwanger

Bericht door pietjeee »

mijn vriendin (21)is zwanger.

we zitten in een hobbelige relatie en ben bang dat we een baby niet samen kunnen opvoeden.
ik ben een voorstander van abortus, zei wil het kindje niet vermoorden(8 weken)

ik heb geen idee welke kant het op gaat, maar het zit eraan te komen dat ik ervoor kies om nu niet voor een kind te zorgen en als zei ervoor kiest om het op te voeden(en geen abortus laat doen)

stel dat zei ervoor kiest om het kind alleen op te voeden en ik erken het niet..
dan heb ik totaal geen rechten of plichten?

en als ik het kind wel erken moet ik dan zwz alimentatie betalen?

ik hoorde vandaag dat er ook een mogelijkheid bestaat om het kind te erkennen en er geen alimentatie plicht aan over te houden.
ik kan hierover niks vinden op de site van de rijksoverheid

het gaat mij erom dat ik nu niet klaar ben om een kind op te voeden, en ik acht haar ook niet instaat om een kind op te voeden.

wat nou als ik over 4 jaar mijzelf wel instaat acht om een kind op te voeden?
dan heb ik geen rechten meer om mijn kind te zien?

help!

alvast veel dank
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: vriendin zwanger

Bericht door kiekiek »

pietjeee schreef:
en als ik het kind wel erken moet ik dan zwz alimentatie betalen?
Bij erkennen zit je daar inderdaad aan vast.

Voor de rest is dit een hele moeilijke keuze. Ik kan me voorstellen dat er vaders zijn die of met de noorderzon vertrekken of het kind niet gaan aangeven. Aan de andere kant hebben jullie samen een kind verwekt, wat straks mogelijk op de wereld komt tegen jou zin. Een groot dilemma waar je voor staat.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
lieveoma
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2015, 22:30

Re: vriendin zwanger

Bericht door lieveoma »

Pietjeee

Inderdaad een behoorlijk dilemma. ik zal je als voorbeeld de biologische vader van mijn kleinkind van 16 geven, ook hij heeft haar nooit erkend, ik als oma heb haar aangegeven bij de burgelijke stand en bij de vraag wie de vader was heb ik geantwoord ''vader onbekend''

In de jaren erna is zij opgevoed door haar moeder en adoptief vader, waarmee zij in haar pubertijd enorm veel moeite kreeg.

Afgelopen december heeft zij haar biologische vader weer ontmoet, ze is nu heel voorzichtig een band met hem aan het opbouwen, maar hij heeft in principe geen enkel recht. Misschien dat het ooit nog zover komt dat hij haar gaat echten, maar dat heeft heel veel voeten in aarde.

Ik kan je niet raden, ik zou zeggen volg je gevoel

Lenny
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: vriendin zwanger

Bericht door kiekiek »

pietjeee schreef:
we zitten in een hobbelige relatie en ben bang dat we een baby niet samen kunnen opvoeden.
ik ben een voorstander van abortus, zei wil het kindje niet vermoorden(8 weken)
Van een vorige baas kreeg ik de beste raad die ik ooit gehad heb: 'bij twijfel niet doen'.

Dat ging dan weliswaar over werk, maar ook later prive heb ik die woorden wel eens laten meewegen als ik op een punt stond om een lastige beslissing te moeten nemen.

En dan nog kan het in dit geval twee kanten op, weghalen of laten komen. Jij twijfelt, dat is duidelijk, dus dan zou het weghalen betekenen, maar hoe zit zij er werkelijk in?

Leg die woorden eens bij haar voor en kijk eens hoe zij daarop reageert. Als zij gaat twijfelen is de beste optie het kindje laten weghalen, zeker omdat jullie in een hobbelige relatie zitten waarvan de toekomst onzeker is.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: vriendin zwanger

Bericht door witte woef »

De vraag is hou je van haar? Wil je bij elkaar blijven, als een vrouw kind wilt dan kan je als man daar helaas weinig aan doen.
Je kan aandringen op abortus, maar als ze haar keuze heeft gemaakt kost aandringen je relatie.

Al wat ik kan adviseren is een casus advies gesprek.

Veel sterkte en als ik mijn keuze kon omdraaien had ik het gedaan. Let erop dat er nu heel veel op je af komt en dat een keuze gevolgen heeft.
Plaats reactie