Het nut van een kindercoach

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Het nut van een kindercoach

Bericht door Condat47 »

Goedemorgen,

Mijn ex frustreer al vanaf januari de omgang. Onlangs zijn we bij de rechter geweest en daar kwam ineens te spraken dat mijn kind al vanaf maart bij een kindercoach loopt.
Hier was ik niet van op de hoogte. Rechter ook niet. Mijn vrouw heeft daarom contact opgenomen met de kindercoach, eerst om te pijlen hoe haar trajecten verlopen. Haar antwoord was toen dat zij wel steeds aan de moeder zou vragen om vader bij dit traject te betrekken maar het de beslissing is van moeder of en wanneer ze hier zin in heeft.
Gisteren heb ik haar gebeld om te vragen of er al een verslag was en per toeval was ze hier net mee bezig. Een verslag kreeg ik echter niet want ik was de betalende klant niet. Ook op vragen waarom ik als vader niet betrokken wordt en wanneer de volgende afspraak staat geplant kreeg ik steeds het zelfde antwoord. De moeder is de betalende klant dus u moet maar aan de moeder de informatie vragen. Tja en dat is nou net het probleem. Zolang moeder als betalende partij wordt gezien heeft vader niets te zeggen en totaal geen invloed op het proces. Moeder weigert nog steeds ieder contact tussen mij en mijn zoon. Zelfs telefonisch contact wordt mij nog steeds verboden. De rechter heeft bepaald dat er spoedig kort contact moest komen tussen mij en mijn zoon maar tot nu toe verschuild moeder zich achter het feit dat ze de beslissing bij een kind van vier laat.
Sorry, je zoon wil nog steeds geen contact met je, en moeders doet er ook werkelijk niets aan om dit te bevorderen of te stimuleren. Ouderverstoring ligt al lang op de loer.

Wat voor nu heeft een kindercoach in hemelsnaam als zij moeder als betalende klant ziet? Kindercoach heeft een 1 jarige opleiding gedaan (17 schooldagen) en werkt verder als management assistent. Heeft een eigen bedrijfje in kindercoaching en noemt zich professional. Haar rapport gaat wel naar de rechter dus ik ben als vader afhankelijk van deze tuthola.

Ik maak me natuurlijk weer boos over het feit dat moeder alle touwtjes in handen heeft en bij de kindercoach lekker haar verhaal heeft gedaan wat voor een slechte vader ik volgens haar wel niet ben. Zelf mag ik mijn verhaal niet doen omdat ik de betalende klant niet ben. naar mijn idee heeft enige vorm van kindercoaching op deze manier absoluut geen zin. Moeder heeft zo een mooi vaag rapportje in handen voor de rechtbank want kindercoach gaat natuurlijk nooit schrijven dat er niets aan de hand is met het kind want dan is ze haar betalende klantje kwijt. Zo, ik moest dit even kwijt. Iemand hier goede ervaringen met enig traject? De rechter heeft al vernoemd dat ve als ouders verschillende trajecten moeten gaan volgen. Waar ik vooral bang voor ben is dat dit me veel geld en tijd (reiskosten om steeds naar de woonplaats van mijn ex te rijden en vrije uren want zo'n traject is natuurlijk niet mogelijk op zaterdag) met het gevolg dat ex tijdens het traject lekker mee werkt en zodra deze klaar is en haar weer een scheet dwars zit ze de omgangsregeling weer frustreert onder het mom van, ik wil wel maar je kind wil niet.
Plaats reactie