Lagere KA bij herberekening in 2015 door nieuwe wetgeving?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Lagere KA bij herberekening in 2015 door nieuwe wetgeving?

Bericht door Arizona »

Ik heb hier al veel op het net en hier op forum over gelezen maar nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden.

Komt door de verhoging van kindgebonden budget bij herberekening nu een lagere KA tevoorschijn?

Ik betaal 300 per maand KA en ca. 300 PA (dat laatste onderhands) aan ex die in de bijstand zit. Nu mijn ex meer ondersteuning voor de twee kinderen krijgt, komt er dan bij herberekening daadwerkelijk een lagere KA voor mij als plichtige uit?

We hebben nog niets vast laten leggen, dus rechtszaak hoeft niet. Ik wil haar graag betalen waar de kinderen (die bij haar zijn ingeschreven) recht op hebben, maar niet meer. Zeker ook omdat de gemeente toch de KA van haar uitkering afhaalt, wil ik graag weten of ik nu officieel minder mag gaan betalen.
Ik kan een berekening bij LBIO doen (en ga dat denk ik ook doen) maar hoor graag van mensen die dit al hebben uitgezocht wat ik kan verwachten.
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Re: Lagere KA bij herberekening in 2015 door nieuwe wetgevin

Bericht door Arizona »

Telefonische feedback zegt idd dat de KA flink naar beneden lijkt te gaan en de draagkracht dus PA weer iets omhoog.
Plaats reactie